Wel of geen kerstboom dit jaar?

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,
nou de titel zegt het al: wel of geen kerstboom dit jaar?
Ik zit heel erg te twijfelen, ik vind het zo gezellig een boom, maar aan de andere kant zit Daniëlle nu in een fase dat ze overal aan wilt zitten wat niet mag dus ben bang voor de ballen in de boom en daarbij heb ik ook geen zin om de hele dag te roepen: niet doen, blijf af, dat mag niet!

Dus mijn vraag aan jullie: nemen jullie een boom?

Groetjes van Sonja

Hoi Sonja,

Misschien een idee om onderin onbreekbare ballen te hangen? Ik zet sowieso een boom neer, want het is de eerste kerst dat we echt eens ruimte hebben voor een BOOM en geen miniboompje.

groetjes Maris

Hoi Sonja,

Absoluut een boom!!   Maar met allemaal kindvriendelijke versiering zoals stoffen versiersels en houten versiering. Daaronder haar Little People kerststal en kersttrein. Ze mag dus overal gewoon aanzitten. Alleen de lampjes moeten we wel voorzichtig mee zijn. Ik ga haar ook wel leren dat ze alleen aan haar Little people spullen mag zitten en niet aan de versiering maar het is wel veilig als ze het wel doet. Wij doen het op deze manier om dat ik ook geen zin heb om haar alleen maar te waarschuwen.
En nogmaals mijn tip voor de mensen die de box niet meer gebruiken, zet de boom er in. Dan kan je kind er niet aankomen maar er wel naar kijken

groetjes Linda

Hoi Sonja,

Bij ons zal er deze kerst ook een boompie staan, ik heb al zin om hem te versieren, hihi. Maar eerst moet ik nog een boom kopen, zag er vorige week 1 in de aanbieding bij tuincentrum Het Oosten! En wij zullen idd net als Maris en Linda 'kindvriendelijkere'     kerstversiering gebruiken.

Groetjes,
Shivana

Wij hebben naast onze mooie glazen ballen ook wat doosjes plastic ballen van Ikea. Die laatste gaan er in dit jaar omdat ik zeker weet dat het veel te verleidelijk is voor Mette om eraf te blijven. Lampjes kunnen voor mijn gevoel niet zoveel kwaad. Enne takken die prikken dat voelt ze vanzelf toch? Even proberen en het zelf ondervinden..... Ik neem geen megaboom die ze om kan trekken ofzo en een boom in een box vind ik nogal sfeerloos. Ik denk dat ik dan liever een kleintje op de kast heb. Ach we zien wel. Als het heel erg tegenvalt gaat de boom gewoon vroegtijdig de tuin in!

Kezfan....hoe leer jij Marissa dat ze wel aan het speelgoed maar niet aan de boom mag komen zonder dat je dan een hoop nee moet zeggen? Ik ben erg benieuwd naar je tips!

gr.Ing

De boom in de box vind ik ook niet zo... hahaha. Feline moet maar leren er af te blijven. Ik zeg een hoop Nee de laatste tijd, maar ja ik moet het haar toch leren.

En ik hang onderin dus ongevaarlijke ballen, maar buiten haar bereik gewone. En als er een sneuvelt is het pech. En sowieso ben ik toch altijd wel in de buurt, als er dan eentje echt breekt kan ik het meteen opruimen.

En we hebben een kat die een keer de boom heeft omgegooid door met ballen te spelen. Onze eerste echte kerst samen en kwaad dat ik was op die kat..... Maar ja kon hij niks aan doen, hij zag steeds zijn spiegelbeeld..

groetjes Maris

jaaaaa wel een kerst boom :D:D

ik ga mijn eigen kerst boom op maken en leuke kleine hihi

en voor mart heb ik bij de action net poppetjes gekocht voor in de boom die hij zelf kan verven, ze hebben er ook leuke zachtje dingetjes voor in de boom en plastic.
ook krijgt ie een eigen boompje van de action, een kleintje van 2 euro zodat ie zijn eigen boompje kan versieren :D kheb der helemaal zin in

groetjes Simone

mv Mart en 18wk zw

quote: ing3 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-11-2008 15:50:19'));

Kezfan....hoe leer jij Marissa dat ze wel aan het speelgoed maar niet aan de boom mag komen zonder dat je dan een hoop nee moet zeggen? Ik ben erg benieuwd naar je tips!

gr.Ing

Hoi Inge,

Ik heb geen flauw idee . Ik hoop dat ze het speelgoed zo leuk vindt dat ze van de boom afbijft. Maar omdat het allemaal kindvriendelijke versiering wordt mag ze er dus wel aankomen. Het speelgoed zal vast ook niet onder de boom blijven, daar zal ze wel mee rond gaan lopen. Ach we zien het allemaal wel. Weet alleen wel dat zowel ik als haar papa geen zin hebben om steeds nee te moeten zeggen en we, als het echt niet gaat lukken, stoelen om de boom zetten zodat ze er niet bij kan. De boom staat achter de bank dus 1 stoel is al genoeg

groetjes Linda

Terug
Bovenaan