Wel of geen kolf kopen of aan de nutrilon?!

Onze kleine meid is nu een week oud en doet het super! Ze drinkt goed, poept goed (de muur zat onder vanmorgen haha) en plassen ook goed.
Doordat het ziekenhuis onze wens van bv niet heeft aangehouden is ze 'verpest' met de fles. Ik wilde/wil heel graag borstvoeding geven maar ze wil absoluut niet uit de borst drinken. Oftewel, ik kolf nu fulltime. En dat gaat goed hoor, maar ik vind het wel een erg tijdrovende klus. Elke drie uur weer naar boven om te kolven en mijn tepels doen verschrikkelijk veel pijn. Met invetten wordt het gelukkig al minder maar toch.
Moet ik nu zolang ik bv wil geven elke drie uur kolven?!
Ik weet dat de nutrilon etc ook goed is, maar doordat iedereen uit de zorg blijft vragen of ik bv geef, geeft mij het idee dat ik niet nu al moet opgeven. Echter het huren van de huidige kolf vind ik vrij duur en ik heb nu wel een kolf op het oog om te kopen, maar blijf twijfelen of ik dat wel moet doen.
Ik weet ook niet zo goed waar ik eventueel verder voor raad terecht kan. En als ik wel over ga op gewone voeding hoe moet ik de bv dan weer afbouwen?!

Zoveel vragen waar ik onzeker over ben en waardoor de kraamtranen maar blijven vloeien... Misschien kunnen jullie me wat verder helpen

Je moet je niks op laten dringen. Als jij je er niet meer prettig bij voelt en je wil over op fv dan moet je dat gewoon doen. Iedereen kan zeggen wat ze willen maar jij moet t doen, jij hebt pijn, jij moet t betalen en jij bent degene die beslist. Ik kan je wel zeggen ga niet door tot je niet meer kan. Een gestresste moeder heeft je kleintje ook niks aan. Wil je het wel gewoon blijven doen is het ook goed maar ga niet door tot je niet meer kan. Ik heb vaak zat gezien dat mensen zo opbloeien als ze er mee stoppen en t kindje ook trouwens. Ik heb t bij de eerste 2 weken volgehouden en ik was er zo klaar mee. Bij deze ben ik er niet eens aan begonnen, en ze groeit prima (in 2 en halve week een kilo aangekomen) dus maak je er alsjeblieft niet te druk om en doe wat voor jou goed voelt en laat een ander maar praten.

Succes!!

xx

Ik zou lekker voor kunstvoeding gaan. Je hebt al een week moedermelk gegeven en dat is hartstikke mooi want elk beetje is meegenomen. Maar om alles af te kolven is echt heel zwaar, je hebt niet dat speciale gevoel wat je bij borstvoeding geven hebt en dubbele last ( eerst kolven en dan nog de fles geven) ik vind het knap! Let wel, de keus is persoonlijk, voel je niet verplicht om te stoppen maar voel je ook niet verplicht om door te gaan omdat mensen uit de zorg je dat gevoel geven. Niemand staat in jou schoenen en wat je ook kiest geen van de 2 is een verkeerde keus, dus ik zou zeggen lekker naar je eigen gevoel luisteren! Succes x

Ja dat valt idd niet mee!ga het kolven wel goed?als je genoeg voeding hebt zou ik niet zomaar stoppen daar krijg je misschien weer spijt van.misschien toch een idee om toch proberen aan de borst te leggen net zo lang tot ze doet,ik heb een voorbeeld:ik had net andersom,kreeg ze niet aan de fles terwijl ik weer moest gaan werken....had geen keus dus iedere dag weer proberen met die fles heeft veel tranen (voor beide)en stress gezorgd.uiteindelijk toch allbei de kids aan de fles gekregen.en toen waren ze al ruim 3 mnd,bedoel jullie meisje is nog maar 1 week dus zal proberen aan de borst zeker niet opgeven....dan heb jij zelf ook meer tijd over want geloof best dat het erg intensief is om te kolven en dan nog eens te voeden.
en ja die pijnlijke tepels heb je ook als ze bij je drinken,alleen moet je uikijken voor kloven.purelan is super zalf voor kloven en om kloven tegen te gaan.
wel jammer dat ze in het ziekenhuis zich niet aan jullie wens hebben gehouden...bij mijn 1ste ook in ziekenhuis gelegen(2dagen)en super geholpen bij borstvoeding,anders kan je idd altijd nog een locatiedeskundige inschakelen,bij mijn 1ste ook heel veel aan gehad toen,want ook bij mij ging het niet vanzelf,(veel last van kloven en stuwing gehad)uiteindelijk toc 10 mnd bv gegeven.bij de 2de ging beter en ook 10 mnd zelf gevoed....maar goed wil je niks aanpraten of wat dan ook,als gewoon echt niet meer gaat of wat dan ook is de fles ook prima toch!

succes liefs jootje

Volgens mij kun je daar heel kort over zijn maar een simpele keuze is het vast niet. Als het niet goed voelt moet je er voor kiezen om te stoppen. Het maakt je echt geen slechte moeder. En als je wel door gaat met kolven is dat ook prima! Je moet je eigen keus in maken. Het is jouw lichaam en jij weet prima wat wel en niet goed is/voelt. Wat anderen ook zeggen.
Succes met het maken van je keus! En wat het ook is, hij is altijd goed want jij hebt hem tenslotte gemaakt!
Liefs nelie

Hoi,
jari weigert de borst bij mij dus ik kolf nu ook fulltime....en wat een klus is dat. Het kost zoveel energie en tijd. Soms word ik er helemaal gek van. Maart ik vind het zo zonde om op te geven omdat ik voldoende heb.
Vorige week heb ik ook een eigen pomp gekocht..een elektrische van difrax. Hierbij heb je je handen vrij dus kan je ondertussen nog iets doen. Dat scheelt. Ik vind het hurenook zo schandalig duur. Dus nu heb ik er zelf een..alleen weet ik niet hoe lang ik het vol ga houden. Je bent al zo moe van alles en dan ruim half uur kolven iedere 3 iur is best een aanslag... Ik hop het zo lang mogelijk te doen. We zullen het zien.

Succes en volg je gevoel!

Oja en wat afbouwen betreft..
Er is mij verteld steeds iets langer er tussen laten zitten..dus dan 4/5 uur en dan net langer dan 10 min per kant. En dat steeds korter en minder vaak.
Dan moet het vanzelf minder worden...

Pf gedoe allemaal hè? Bv. Lijkt zo makkelijk maar dat is het echt niet! En die kraam tranen stromen hier ook continu hoor... Je bent zo moe en al die onzekerheden werken niet mee helaas.....

Het is hier precies hetzelfde ! Wel of niet doorgaan met kolven...vind het zo zonder..zeker nu ik zo'n duur apparaat heb!

Sterkte

Terug
Bovenaan