Ik zou wachten tot je baby geboren is. Wat betreft het virus zou ik inderdaad vragen of mensen thuis blijven als ze klachten hebben, maar dat lijkt me sowieso ook nogal common sense eerlijk gezegd (snap niet als mensen ziekig op kraamvisite komen). Verder zou ik wat vasthouden betreft als het gaat om het virus niet te angstig zijn, maar wel kijken wat je zelf écht wil op dat moment.
Ter illustratie: wij zijn vrij makkelijk allebei, nu is ons zoontje bijna 1 en hij logeert bijna 1 keer per week wel bij een opa en oma, iedereen mag hem oppakken en we zijn niet (over)bezorgd dat er iets met hem gebeurt (als hij valt staat ie wel weer op zegmaar, beetje zo). Zo keek ik ook naar de kraamtijd en -bezoek van tevoren. Alleen toen hij net geboren was verbaasde ik mezelf nogal, omdat ik dus echt liever niet had dat mensen hem vast hadden die eerste weken. Vanaf een week of 2 werd dat steeds minder en vond het na een maandje helemaal oké. Maar dit is meer om aan te geven dat je je nergens toe verplicht moet voelen omdat anderen dat zeggen of dat iets gek vinden. Doe waar je je op dat moment prettig bij voelt!