Wel of geen kraambezoek?

Dat vasthouden vind ik ook niet nodig, alleen opa en oma eventueel en in coronatijd misschien gewoon even niet...kijken op afstand zou ik zeggen...en het zou me heerlijk lijken om niet teveel bezoek te moeten krijgen, maar misschien ben ik een beetje raar hoor. Wij hebben het de eerste tijd ook heel rustig aan gedaan, we hadden eigenlijk genoeg aan ons drietjes. Vooral jouw eigen gevoel volgen en achter je besluit staan denk ik.
 
Twee weken geleden ben ik bevallen van ons tweede kindje. 
sowieso laten we de eerste paar weken niet vast houden puur omdat wij het belangrijk vinden dat hij eerst aan ons went en al die verschillende lichaamsgeuren en prikkels niet nodig vinden.
opa en oma’s mogen wel vasthouden na paar weekjes en de rest laten we gewoon lekker kijken. 


 
 
ik ben vorige jaar juli bevallen. Ruim voor Corona dus.
Bij ons mochten er geen kinderen komen. Kinderen hebben (dat vertelden ons vk) vaak virussen bij zich waar ze zelf geen last van hebben. Een pasgeboren baby wel.
Bij ons hebben alleen opa en oma's haar vast gehouden.
Niemand van ons kraambezoek mocht haar vasthouden. Wij zijn ook pas met kraambezoek begonnen toen onze dochter al 4 weken oud was. Hoe graag we haar ook wilden laten zien. We hebben heerlijk eersy als gezin genoten
 
Ook ik ben ruim voor de coronatijd bevallen, maar was erg terughoudend met bezoek. We hebben eerst met z'n drieën genoten. Dit geldt overigens niet voor opa's en oma's of onze eigen broers of zussen. Die mochten langs komen wanneer ze wilden, maar dat voelt voor ons niet als visite. 

Vasthouden hetzelfde eigenlijk, alleen de naaste mensen om ons heen. Ik vond het niet fijn om hem aan iedereen af te geven en hij was ook het rustigste bij papa, mama of oma. 
Wij hebben een Kraamborrel gegeven en alle visite een beetje afgehouden tot die borrel onder het mom, je kunt hem dan zien!
Je moet vooral doen wat voor jou het prettigste voelt. Als je het niet fijn vindt als mensen je baby vasthouden, moet je dat niet doen. Je merkt vanzelf wat je grenzen zijn, geef ze duidelijk aan. Het is zo'n bijzondere tijd en je kunt hem niet overdoen!
 
 
Ik ben uitgerekend 10 september. 
bij onze oudste dochter hebben we een babyborrel buiten de deur gehouden. Nu kan dat niet ivm Corona. Thuis alle kraamvisite zien we al helemaal niet zitten. Mijn man werkt meer dan fulltime en heeft geen zin om zijn vrije avond of zondag met visite te zitten. Wij laten dus op het kaartje zetten in een leuke tekst dat we geen visite doen ivm Corona. En dan de mensen die wij graag zelf zouden zien sturen we persoonlijk een appje. 
en ouders en broers en zussen zijn natuurlijk welkom. 
 
Terug
Bovenaan