Wel of geen kraamvisite

<p>Hoi!</p><p>Nu het eind van mijn zwangerschap langzaam aan in zicht komt zijn we steeds meer aan het nadenken over hoe de kraamperiode eruit zal komen te zien. Wel of geen kraamvisite? Raamvisite? En als we wel kraamvisite ontvangen, hoeveel mensen? Hoe gaan we om met alle coronamaatregelen? Etc.</p><p>Heel benieuwd hoe anderen dat aan gaan pakken!</p>
 
Waarschijnlijk geeft de kraamzorg al aan wat zij prettig vindt. Bij mij mocht overdag alleen mijn moeder komen en in de avond nodigden we zelf 1/2 mensen uit.
 
Hier is gezegd geen bezoek als de kraamzorg er is (mag ook niet met de regels nu). En liever niet op de dagen dat ze is geweest, wat trouwens ook nog de regel is.. ik denk dat oma's even komen in de eerste week, en de rest pas langzaam erna. Vind t wel best, tis al zo veel. De rest komt maar in de periode nadien. Raambezoek vind ik een beetje gek, dus doe ik niet. Hopelijk laat het weer toe dat we veel buiten zijn, en ik zal de baby vooral zelf vasthouden, ook voor de rust van de kleine goed denk ik. Maar doe vooral wat goed voelt voor jou (en de kraamhulp, die heeft immers geen keus en is afhankelijk van jouw keuzes in de kraamweek).
 
Hier mocht geen visite komen als de kraamzorg er was. Althans dat was niet wenselijk.

En eerlijk. Ik vond het heerlijk. Gewoon rust en genieten aan je nieuwe situatie.
Na die die week hebben we nog steeds rustig aan gedaan met visite.

Maar doe vooral waar jij je goed bij voelt ..
 
Bij ons was de regel geen bezoek in de kraamweek vanuit het kraambureau. Wij hadden een jonge meid als kraamhulp en zij zei als je bezoek wilt heb ik liever dat je dat zegt dan dat je het stiekem doet, maar wel buiten mijn werkuren. Dus wij hebben de opa's en oma's wel een keer 's avonds gehad en dat ook gewoon gezegd tegen haar. Maakte zij geen probleem van, dus verschilt ook per persoon. Na de kraamweek is het bezoek flink uitgesmeerd, sommige familieleden zijn nog niet geweest (dochter is 11 weken)
 
Hier mocht er op de tijden dat de kraamzorg er was niemand komen. Dat vond ik niet erg lekker rustig. Ouders kwamen in de avond een uurtje en de rest van het bezoek ook een uurtje savonds en dan 2 per avond.
 
Wij hebben nog steeds niet echt kraambezoek gehad. En ze is al 6 maand!

In de kraamweek zijn onze ouders even langsgekomen toen de kraamhulp weg was. En andere mensen hebben even voor het raam gestaan. Onze ooms en tantes hebben haar nog niet eens gezien. We hebben een foto gestuurd en daar moesten ze het mee doen. Ik vond het risico voor mij en de kinderen veel te groot om ziek te worden.

Ondertussen ben ik 19 weken zwanger van de derde, maar als de regels niet veranderen en de besmettingen niet minder worden dan zie ik het nog steeds niet zitten om kraambezoek te ontvangen.
Ik vond het heerlijk rustig zonder al die verplichte afspraken van mensen die je anders toch amper spreekt. Nooit weer al dat bezoek zoals bij de eerste.
 
Terug
Bovenaan