Wel of geen kraamvisite

Hier besloten om de belangrijkste personen wel langs te laten komen, maar verder niet.
Mijn moeder is er in de rol van kraamzorg, dus die zal er gelijk dag 1 zijn. Mijn vader komt dan ook 1 dagje kort even langs. Mijn oma en opa komen ook in de eerste week gelijk ergens langs. Zijn beide gevaccineerd en mogen van mij daarom ook vasthouden. Vind het toch ook bijzonder om van dat moment foto's te hebben. Verder is het eigenlijk alleen mijn broertje en zijn vriendin. Die zijn btw beide ook gevaccineerd ivm hun werk. Dus dat maakt het voor mijn gevoel toch een stuk veiliger.

Tantes, ooms, vrienden, kennissen etc. hou ik op afstand. Daar heb ik de eerste periode niet zo een behoefte aan. Daarbij wordt het als de maatregelen versoepelen, of op het eerstvolgende verjaardagsfeestje wat weer mag.

Unpopular opinion warning!

Hier nog lang niet uitgerekend maar van ons is iedereen welkom. Dat zal dan vooral beperkt zijn tot broers/zussen met aanhang en kids, ouders en vrienden. Familie dat verderaf staat komt sws niet op kraamvisite, vinden we niet nodig.

Wij zijn beiden niet "corona panisch" en gaan er vanuit dat mensen die zich niet fit voelen of iets thuis blijven. En ze mogen wat ons betreft ook de kleine vasthouden.

Gewoon visite, het is een bijzondere periode die ik met dierbaren wil delen. Je kan het nooit meer overdoen dus wil ik het graag doen zoals ik het voor ogen heb. Iedereen moet dit voor zichzelf weten en elkaars keuze respecteren

Wij hebben de 1ste 5 weken alleen opa en oma's op bezoek gehad en vast gehouden. Daarna wel bezoek ontvangen maar de baby niet laten vasthouden. Bij 13 weken moet hij naar de opvang waardoor hij met meer in contact komt. Vanaf dan zullen we ook vrijer gaan worden met vasthouden.

Ik maak me niet zo druk hoor om de visite.
Als de kraamzorg wil dat er niemand komt als zij er is. Dan heb ik liever dat zij er minder uren is.
Zodat ik smiddags wel mn familie kan ontvangen.

Ik ben ook bijna uitgeteld en had zo gehoopt dat er wat meer versoepelingen zouden zijn als onze kleine komt. (Gedachten september vorig jaar haha)

We maken er maar het beste van. Vanuit de kraamzorg wordt inderdaad gezegd liever geen bezoek in de kraamweek maar wij laten onze ouders zeker wel komen. Als dat niet mag wanneer zij er is snap ik dat maar dan komen ze savonds evenals onze beide broertjes. Hebben sowieso besloten om het een stuk rustiger aan te doen qua visite dan bij de eerste dus de rest (vriendinnen, buren, familie) komt later wel. Wilde dit x graag een kraamfeest maar ook dat zit er helaas niet in.

Ach, alles heeft voor en nadelen hè. Wat ik het meest jammer vind is dat onze dochter van 3,5 nooit mee mocht naar de echo..

Terug
Bovenaan