Wel of geen menstruatie?

<p>Hallo allemaal, </p><p>Wij proberen sinds het begin van dit jaar zwanger te raken. Ik ben inmiddels iets meer dan een jaar gestopt met de pil. Voordat ik met de pil begon en tijdens het gebruik van de pil heb ik altijd een regelmatige cyclus gehad. Nadat ik gestopt ben met de pil had ik ook steeds een regelmatige cyclus (28 dagen). Alleen de laatste twee keer was mijn cyclus helemaal van slag. Het begon met een cyclus van 36 dagen en de laatste keer was het zelfs 45 dagen. </p><p>Als ik uitga van mijn regelmatige cyclus (28 dagen) had ik afgelopen dinsdag ongesteld moeten worden. Ik had het wel een beetje verwacht dat dat niet ging gebeuren. Afgelopen donderdag had ik opeens een heel klein beetje licht roze spotting aan mijn toiletpapier. Ik dacht dus dat het ging beginnen, maar erna niets meer. Ik had overigens in mijn buik ook echt een gevoel dat ik ongesteld ging worden. Op vrijdagmiddag had ik weer een beetje roze bloed aan mijn toiletpapier, de ene keer wel en de andere keer niet. Vanaf zaterdagmiddag heb ik continu bloed aan mijn toiletpapier. In het begin had ik ook behoorlijk wat slijm erbij. </p><p>Ik weet nu dus niet of ik ongesteld ben. Ik heb echt maar 1 druppeltje bloed in een maandverband gehad. Vandaag (maandag) heb ik wel nog steeds bloed aan mijn toiletpapier (beetje bij beetje wordt het bloed ook iets donkerder en ook wel iets meer). Kun je op deze manier ongesteld zijn? Dus geen echt vloeiend bloed zeg maar? Of is het toch mogelijk dat ik zwanger ben? </p><p>Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik wordt helemaal gek van de spanning. Ik heb vanmorgen een test gedaan en die was negatief. </p><p>Jullie advies is zeer welkom. </p>
 
Ik had t ook vorige week en ben helaas wel ongesteld geworden, korter dan normaal dus vreemd maar testen zijn negatief. Huisarts gaf aan dat de cyslus ook ineens weer in de wat kan raken door het warme weer?!
Wacht het enkele dagen af en doe dan nog een test! En vraag anders om een bloedtest.
Het is lastig maar helaas hebben we het hierin niet te zeggen!
 
@Stevie
Bedankt voor je reactie. Bij jou is de menstruatie dus nog echt doorgebroken of moest je het niet echt vloeien als mensturatie bekijken? 
Ik ga er voor mezelf sowieso maar vanuit dat ik dit als een ongesteldheid moet zien. Anders zorgt het weer voor extra teleurstelling. 
Ik vroeg me alleen echt af of dat eigenlijk wel kan een menstruatie waarbij er niet echt bloed vloeit. Ik heb dat namelijk nog nooit meegemaakt. Waarschijnlijk had ik er niet over nagedacht als we niet bezig waren met zwanger worden. 
 
Ja nouja lastig te zeggen vond het ook anders dan normaal. Wel een avondje behoorlijk buikpijn en kramp met bloed daarna nog 2 dagen heel lichtjes. Normaal wel 5 dagen waarvan 4 behoorlijk wat bloedverlies. Ik ben dus ook maar van ongesteldheid uit gegaan ook vanwege teleurstelling. 
moest nog wel een test doen als het bloeden was gestopt maar die was negatief.
Nee klopt inderdaad, je bent er zoveel bewuster mee bezig
 
@gebruiker10082842
Ja, gisteren en die was negatief. Dus ik ga er ook vanuit dat het gewoon een vage menstruatie is. 
Het is wel zondag als dit de innesteling zou zijn, dat het ook te vroeg is om te testen. Dat maakt me ook zo onzeker. Maar ik denk dat mijn lichaam een spelletje met mij speelt.
 
@mttm, 
Ik ken het gevoel, ik had vorige week woensdag ook krampen en soms iets bloed maar niet echt zoals een echte menstruatie. Ik ga er ook maar vanuit dat dit een vage ongesteldheid was. Anders ben ik vanaf 28 juni al niet meer ongesteld geweest. De testen waren ook negatief. 
Ik gok ook dat mijn lichaam een spelletje speelt met mij :( 
 
Vannacht heb ik heel even een doorbraakbloeding gehad, maar nu weer niets. Alleen bij het afvegen lichtroze en best veel slijm. 
Ik vind het vooral zo raar dat het niet echt vloeit. Dat er alleen maar bloed is bij het afvegen. Ik heb helaas nog niemand gevonden die dit ook heeft gehad. 
Vooral de onzekerheid is heel vervelend. En als je dan op symptomen moet gaan letten, dan voel je alles wel. Dus daar begin ik maar niet aan. 
Ik heb de tip gekregen om als het bloeden is gestopt toch een keer te testen en dat ga ik ook doen. Dus van het weekend ga ik even een test doen, maar ik ga dus gewoon van een menstruatie uit. 
Had jij wel echt vloeiend bloed? Ik heb een paar maanden geleden namelijk wel een tussenbloeding gehad. 10 dagen na mijn menstruatie werd ik weer ongesteld. Het was maar twee dagen. Toevallig moest ik even later naar de huisarts. Ik heb het toen even gevraagd en als je helemaal geen anticonceptie neemt en het kan geen soa zijn, dan kan zo een bloeding wel eens voorkomen. 
 
Terug
Bovenaan