Wel of geen N.T ( nekplooimeting) in de war!!!!

Hoi meiden
Ik dacht kom me weer ff melden na dat ik gisteren jarig was zo raar en jarig en een babytje in je buik hihi

Om ook ff te klaagen ... Nou ik leg nu even in conflict met me verloskundige en het ziekenhuis komt ie

Ik liep eerst in het ziekenhuis die zeiden dat ik een eigen verloskundige moets hebben zo gezecht zo gedaan kom ik 15mei daar beetje praaten en zo zeg ze ik zie dat je al en nt heb gehad ik zeg wat is dat een nekplooimeting ik zech huh nee die moets bij jou ,,,zei nee dat had je al in het ziekenhuis moeten doen ik zeg nee dat moet bij jou zei nee nou ik weer het ziekhuis gebeld hun bla bla nee maar die aan geboden ik zeg nee die moet ik zelf betalen (135.00 ) dus niet miselijk maar dat komt om dat de arts in het ziekenhuis mijn onzeker heb gemaakt want ze leef maar aan dringen over een punctie maar dat wil ik niet om dat dat weer een miskraam kan veroorzaken maar goed dus die artsen hebben mij heel onzekers gemaakt !!!! Maar nu heb ik hem wel aan geboden gekregen en heb ik de afspraak op 29 mei,,,,

Maar mij vraag ook aan jullie over wegen of doen jullie ook zon een nekplooimeting ,,,,,,, want ik weet het nu nier meer wel doen of toch Niet!!!!

Sorry dat ie zo langs is meiden

Knuffels van mij X

Wat naar dat ze je zo onzeker hebben gemaakt.
Ik heb een gesprek met mijn verloskundige erover gehad.
Zei vertelde mij dat vanwege mijn leeftijd de kans dat er iets mis was al heel klein was (ben 25). Ze vertelde ook eerlijk dat mocht je wel een grote kans hebben op een kindje met down oid je daarna nog testen zou krijgen die de kans op miskraam vergroten. Het is natuurlijk nooit geZegt dat dat gebeurt maar de kans is wel groter.
Wij hebben er eigenlijk maar kort over hoeven na denken, ten eerste was de kans klein, ten tweede ik evt. Vervolgonderzoeken vergrote kans op miskraam was ons het niet waard en ten derde het kindje is sowieso welkom en ten 4e de kosten. Wij hebben er dus niet voor gekozen.

Je moet zelf goed nadenken of je het wel of niet wilt.
Ga anders op onderzoek uit via het internet. Zet de voor en nadelen op een rijtje.

Hoop dat je er wat aan hebt

Liefs cloewja (nov.mama)

Hoi cloewja

Ja erg hè,,, ik ben altyd stand vastig zeg maar ,,maar die ene vrouwvan arts heeft me zo aan het twijfelen gemaakt ,,,, volgens mij heb ik hem wel aan geboden gekregen dus de kosten zijn gedekt niet dat ik gierig ben maar dan bestaat ik liever 135,00 aan die kleine ze kamer ,bij mij is het welkom aleen wee ik boet op deze manier ik ben tegen abortus en zo ik ben nu (32) sinds gisteren en ik ben geen riscico factor ja ik weet dat de ander onderzoeken risico zijn ,,,,,daarom ben ik ook in dubio ik denk toch dat ik de 29 gaat en als ik het toch niet than zo bi it ,,,,, en dit alenmaal door die ene vrouw pppfff en ik was ook benieuwd hoe er meer mensen over dachten en zo ,,, maar heel bedankt voor je antwoord zet me oom weer aan het denken nog een vraag hoe ben jij zwanger gewoorden bij was het via iui

Knuff Marie X

Hoi Nova mama

Waneer ben jij uit gerekend en de hoeveelste voor jou en hoe ervaar jij het alenmaal en waar kom je van daan X

Ik Ben 12-12-12 als het goed is ,mijn eerste,en ik laat het wel over me heen kommen maar ben wel heel erg op me kwie fiefen zeg maar als 100x over na denken nor maal was dan 1x genoeg maar nu doe ik heb in 10 x fout ppfff
Knuff X

Goed dat je dit onderwerp bespreekt.
Wij hebben het er ook nog even over gehad. Maar ik denk niet dat ik de meting laat doen. Ik ben nu 31 (niet Christelijk) maar geloof wel in het lot. Moet er niet aan denken dat ik moet gaan beslissen of ik Spruit weg wil laten halen als en een kans bestaat dat het niet "Normaal" is. Echt niet! En wat is een grote kans dan? 5% , 10%? meer? Minder? 80% kans dat je een gezond kindje weg laat halen?
Vind het ook allemaal erg spannend en ik kan me voorstellen dat mensen die het allemaal goed weten je een advies aanpraten. Voel me ook kwetsbaar op dat gebied. Denk dan weer: Wat weet ik nou?.........hmmmm

Hoi Marie,

Het blijft een moeilijke beslissing. Wij hebben er de vorige keer voor gekozen en doen het nu weer. De reden dat we laten testen is omdat ons zoontje ongeveer halverwege de zwangerschap bleek te zijn overleden en er nooit een oorzaak gevonden is.

Als je ervoor kiest heb je in het ziekenhuis eerst een gesprek over de test, de mogelijke uitslagen, de keuzes en consequenties. Pas als je dan zeker bent krijg je de combi-test. .

Het is een heel persoonlijke keuze. Wij hebben er bij onze eerste ook geen gebruik van gemaakt, vanwege leeftijd en risico. Nu twijfelen we wat, maar voor de gemoedsrust laten we het wel doen.

Sterkte met kiezen.

Wat vervelend dat het ziekenhuis zo onduidelijk was. Dat hoort echt niet. Monemiekje heeft het goed uitgelegd.

Ikzelf doe het ook. Bij de eerste drie niet maar toen was dat ook nog nieten ik had de leeftijd er niet naar. Nu tien jaar verder, ben nu 34, doe ik het wel. Na 6 miskramen en mijn leeftijd wil ik het graag doen. Het lijkt me niet een leuke echo, omdat je toch een goede uitslag wil. Ik zie het ook echt als medisch.

Wij hebben nooit een leuze gehad en al helemaal geen gesprek met onze arts over de combi.test. Onze arts zei gelijk na de 2de echo: "gaan jullie die afspraak maken?" Wij hebben dus ook nooit gedacht dat wij daar uberhaupt een keuze in hadden...... Dit schijnt overigens ook niet normaal te zijn want ik lees bij iedereen dat ze een heel gesprek daarover hebben gehad met hun gyn of vk, nou wij helemaal dus niet en hebben a.s. woensdag de comb.test en weer een echo.

Ach....ik vind het wel goed maar had toch lieve zelf de keuze gehad. Weet alleen niet of het misschien met een 1-eiige tweeling verplicht is ofzo....

Succes met het maken van je beslissing en heel slecht dat ze je zo onzeker hebben gemaakt, dat is nergens voor nodig!

Liefs Lynn.

Terug
Bovenaan