Wel of geen N.T ( nekplooimeting) in de war!!!!

Ik heb gewoon gezegd dat ik niet wilde, en was totaal geen probleem. De vk respecteert gewoon de keuze en het is verder ook niet meer ter sprake geweest.

Kijk gewoon wat JIJ wilt en laat je niet meer ompraten...

Hey Marie

Ik ben op 14-11 uitgerekend. Wij zaten net in de mm. Eerste onderzoeken gehad, toen gesprek over hoe we nu verder gingen en vervolg onderzoeken en ineens was ik zwanger. Heel apart want bij mijn vriend was zaad niet goed genoeg nou die keer dus wel haha.Het is voor ons de eerste, dus heel spannend, heb ook alle kwaaltjes die er zijn volgens mij, gelukkig wordt het langzaam minder. Ook leuk heb nu 2 afspraken gehad bij de verloskundige en beide keren bij dezelfde als mijn moeder had bijna 26 jaar geleden dus deze vrouw heeft geholpen mij ter wereld te brengen.

Liefs

Hoi Marie,

Wat een vervelende situatie! Aanbieden doen ze de testen en prenatale onderzoeken aan iedereen. Of je hem wel of niet zelf moet bekostigen ligt aan je leeftijd. Boven de 36 wordt 'ie vergoed door je verzekering. Het woord aanbieden houdt dus niet in dat 'ie gratis is!
Ik ben 38 en zit dus al op een leeftijd dat mijn kans hoger ligt dan bij iemand van bijvoorbeeld jouw leeftijd. Ik heb er voor gekozen om het wel te doen. Waarom? Omdat ik me gezien mijn leeftijd gedwongen voelde en geen kindje met down wilde. Hoe naief en kort door de bocht want na de 1e echo realiseerde ik me dat ik het nooit weg zou laten halen en dus ook niet aan een punctie of vlokkentest zou beginnen als de uitkomst niet heel erg slecht zou zijn. Omdat de vk er meteen na de eerste echo over begon stond er dus een afspraak gepland bij de gyn. Je krijgt dan eerst een gesprek en ik moet zeggen: heel verhelderend maar hoe je het went of keert, het is een kansberekening en zegt eigenlijk niets! De NT heb ik a.s. maandag en natuurlijk hoop ik dat die goed is maar ook al is dat niet zo dan zegt dat nog niets. Het enige dat zekerheid geeft is een punctie of vlokkentest. Voor mij heeft de beslissing aan die combinatietest te beginnen alleen heel veel spanning met zich meegebracht. Ik zou zeggen ga het gesprek aan en realiseer je goed wat je er mee wil. Bij mij moet de uitkomst wel heel erg slecht zijn wil ik vervolg onderzoek laten doen. Per slot van rekening geldt voor iedereen: je krijgt een kindje met down of niet.
Heel veel sterkte met het maken van je beslissing maar bovenal: geniet van je zwangerscha!.

Liefs,
Annet

De kosten van de nekplooimeting en zo worden niet vergoedt. Mijn vk zei dat iedereen in NL het onderzoek aangeboden krijgt, maar het helaas nog wel voor eigen rekening is.
Ik ga zelf het onderzoek niet laten doen. Mijn man en ik zijn het er al volledig over eens dat, ALS het kindje het syndroom van down zou hebben, we het gewoon laten komen zoals het is. De zorg zal meer zijn, maar het kindje verder gezond. Dat is wat voor ons telt. Daarbij zal het kindje een prettig leven kunnen leiden. Dus wij zien er de meerwaarde niet van.
Bij ons in de familie is ook eigenlijk niemand die het heeft. En ik ben pas 25, dus is de kans al iets kleiner.
Die puncties had ik denk ik ook niet gedaan. Elk risico is er immers eentje.

Wij he ben er de vorige keer ook voor gekozen, dus nu ook idd weer. Het vergroot de kans op een miskraam niet het gaat aan de hand van bloedprikken bij mama en een meting op het echoscherm. Dus waarom niet.

Het is en blijft een persoonlijke keuze!

Liefs

Hou meiden
Thanxs voor je woorden ik ben wel wijzer gewoorden maar kweet het nog steets niet ik zie het wel als het goed is heb ik hem wel aan geboden gekregen en dan moet inbaar het Anthonieushoven dus ik zie wel waneer her de 28 is maar het was en een drama en dat vrouw had me zo onzekers gmaaktbik hoop dat jullie dit nooit over komt want het is geen fijn gevoel
Bedankt daar voor

Knuff Marie x

Terug
Bovenaan