Wel of geen nekplooimeting?

Ik lees dat er best wel veel as mama's voor de nekplooimeting hebben gekozen.
Ik heb na lang denken daar niet voor gekozen. Eigenlijk om een reden ik ga toch geen verdere onderzoeken doen.
Hebben jullie een reden wrm wel een nekplooimeting doen?

Nou... ik wil voorbereid zijn op wat gaat komen. Niet als de kleine zometeen geboren wordt wij in een keer ons hele leven (weer) moeten omgooien...

Op dit moment weet ik ook nog niet zeker of ik verdere onderzoeken wil doen. Dat hangt deels af van de uitslag van de meting.

Liefs

Hey

Ik ben 24 jaar oud. Ik heb de cijfers en kansen doorgenomen en besloten om het niet te doen.
Als ik namelijk een positieve uitslag krijg, is het maar een kans van 6 op 10 geloof ik dat ik een kindje met down krijg. Dus een positieve uitslag zegt niets.
Bovendien, is bij mijn leeftijd (weet niet meer precies hoe het met getallen zat) de grens waarbij je risico geval bent heel anders. Maar, de grens waarbij je vervolgonderzoeken krijgt blijft hetzelfde. Dus dan komt er bijvoorbeeld een kans uit, die bij iemand van 32 betekend dat er geen verhoogde kans is, maar voor mij wel, dan krijg ik geen vervolgonderzoeken. Waardoor ik dus in de zenuwen blijf zitten.

Tel daarbij op dat ik het dan ook nog eens zelf moet betalen: Wij hebben gekozen om het niet te doen.

Ik geloof dat je niets op je bordje krijgt wat je niet aan kunt...

Liefs,

T

Misschien heb je wel gelijk... Misschien ook niet...

Ik denk dat dit een persoonlijke keuze is.

Ik begrijp de mensen die er niet voor kiezen en vind dat ook wel reeel.

Maar ik zelf.... mmmmhhh
Ik wil in ieder geval die nekplooimeting doen.... daarna zie ik wel weer verder.

Ik ben ook 24 en zit dus nog lang niet in een risicogroep. Ook niemand bij ons in de families heeft iets....

Maar ik ben iemand die van volledig zekerheid houdt, daarom toch de keuze om in ieder geval die meting te doen.

Liefs

Heb wel nekplooimeting gedaan. Uitslag was behoorlijk posi ondanks mijn leeftijd en risico id familie. 1:1800 en naar aanleiding daarvan heb ik besloten geen verdere testen te doen terwijl ik alles zou mogen wat ik zou willen.

ook t feit dat ik testen mag laten doen of onze kleine de erfelijkheid van pappa heeft gekregen. Tis toch 50/50 en na de geboorte kunnen we dat ook regelen (bloed navelstreng)

Tis wat jezelf wilt en niet naar anderen kijken.

@heppy0001

Heb je gekeken wat die volledige zekerheid inhoud op 24jarige leeftijd?
Volgens de folder die ik van vk kreeg:

Leeftijd vrouw die zwanger is van kind met Downsyndroom: 20-25 jaar

Hoeveel inderen met downsyndroom worden ontdekt?
6 van de 10

Je krijgt pas testen aangeboden als je een verhoogde kans van 1 op 200 of hoger hebt. Als je onze leeftijd hebt, is het echter al een verhoogde kans bij een stuk lager (1 op 500 ofzo, weet niet meer precies wat vk zei).

Die onzekerheid vond ik te groot

Wij hebben wel besloten een nekplooimeting te laten doen, puur om ons inderdaad enigzins te kunnen voorbereiden. Ik ben 34, dus een hoger risico. Zekerheid heb je niet 100%, maar wel een goede richtlijn en daar gaat het ons om. Een vlokkentest / vruchtwaterpunctie lijkt me helemaal niets en dit is toch een manier om toch meer te weten te komen over je kleine. Gelukkig kan iedereen zelf kiezen. En ja, het kost wel wat, maar voor wat meer rust hebben we het er zeker voor over.

ik wil wel graag nekplooimeting! puur om de reden dat als het een gustige uitslag geeft ik zorgelozer zwanger kan zijn!
is de uitslag minder leuk, dan liever het vooraf weten, maar ga geen verdere testen doen! ook al is dat hier vergoed, ik woon nl in het buitenland, vind het gewoon heel leuk om nl forum te volgen :)

Terug
Bovenaan