Wel of geen nekplooimeting?

Ik heb juist de omgekeerde. Als ze zeggen dat er WEL een verhoogd risico is dan nog ga ik verder geen testen doen. Ik vind het belangrijker dat ik een leuke zwangerschap heb en geen zorgen hoef te maken.
Ik ga wel de 20 weken echo tussen week 18 en 20 laten doen. Als ze dan wat vinden dan kan ik altijd verder kijken.
Maar ik merk wel dat ik nu meer bij stil sta als 4 jaar geleden.

Hey! Ja heb me wel goed laten informeren over die meting natuurlijk. Ik heb met mijn vridn afgesproken dat we gedeeltelijk van de uitslag laten afhangen of we verder gaan met onderzoeken daarna.

Als de kans 1 op 500 is gaan we natuurlijk niet verder!!!

Ik wil het gewoon doen.... het zit in mijn verzekering, en dan zien we die kleine nog een keertje extra.. Als ze erachter zouden komen zo vroeg dat er iets mis zou zijn, vind ik dat alleen maar fijn om te weten. Dan kunnen we ons voorbereiden!

liefs

haha... dat is het ;) je wilt gewoon extra echo! Groot gelijk :p

20 weken echo ga ik inderdaad wel laten doen.

Hoorde trouwens van mijn echoscopiste (is dat een woord?) dat er sinds kort bij het Leids Universitair Medisch Centrum een regeling bestaat, dat vrouwen met overgewicht hun 20 weken echo daar kunnen laten doen. Omdat hun aparatuur beter is.

Dus toch even vragen aan mijn vk. Schijnt iets nieuws te zijn...

wij doen het niet! hebben we bij de andere 3 kindjes ook niet gedaan! een echte reden heb ik niet maar vond het niet nodig. ben nu 27 en zwanger van de 4e.. dus niet echt risicovol.

de 20 weken echo daarentegen willen we wel graag, maar dan puur om te zien of alles erop en eraan zit wat van levensbelang is!

voor een ieder een andere keus! doen waar je je goed bij voelt!

liefs

Tuurlijk moet iedereen weten wat ie doet... Zeker...

Maar er werd toch naar de redenen gevraagd waarom wel of waarom niet?

Ik zie dat de redenen nogal verschillend heeft.... Is alleen maar goed... Stel je voor iedereen had dezelfde mening...

Ik ben in ieder geval blij dat ik maandag de kleine kruppel weer zie! Verheug me er ontzettend op...

Ook wel een tikkeltje nerveus... Maar ik denk dat je dat bij iedere echo hebt

Liefs

hoi,
ik ben 22 jaar en dit is mijn 2e.. ook ik doe geen nekplooimeting... dit is vooral omdat bij ons elk kindje welkom is.. en als ik dit van tevoren weet .. denk ik niet dat de zwangerschap nog zo fijn zal zijn.. dat ik met veel zorgen zal rondlopen en dat wil ik absoluut niet.. we doen verder ook helemaal geen onderzoeken.. gewoon lekker naar de vk voor onderzoeken en dan waarschijnlijk nog een keer naar het ziekenhuis voor een groeiecho omdat mijn BMI te hoog is.. om te kijken of de baby ook te groot is.. vorige keer was het gewoon goed en was ie bij de geboorte bijna 8 pond.

maar iedereen zijn eigen keuze natuurlijk!! dit kan heel persoonlijk zijn.

Groetjes, Christien

Hey!

Nekplooimeting vanmorgen gehas. De definitieve uitslag komt binnen 2 weken. Maar vooralsnog een hele goede uitslag. Nekplooi was heel dun (1 mm), en bij 3,1 of 3,2 mm is het pas iets om je zorgen te maken. Voor de rest had het armpjes beentjes, voetjes, handjes en zelf een piepklein neusje. Was ook het zwaaien met handen en voeten :D

Kortom SUPERRRRRR

Helemaal blij nu! Al was het maar voor een extra echo :D:D:D:D

liefs

Terug
Bovenaan