wel of geen potje groente of fruit bij 4 maanden

Hi,

Mijn dochter is nu 4 maandjes en ik twijfel over het geven van een potje fruit of groentje. Mag het nu wel of niet met 4 maanden, want volgens het CB mag het pas met 6 maanden en van anderen hoor ik weer dat dat met 4 maanden al mag.

Groetjes
Brootje

Hoi,

Ben toevallig vandaag bij CB geweest. Mijn zoontje is nu 3 1/2 maand.  Heb de vraag ook gesteld. Zij adviseerde om langzaam met 4 maanden te beginnen. Met 6 maanden mag ook, i.v.m. eventuele allergieen raden ze soms 6 maanden aan.

groetjes  

Hi, volgens mij hangt het ook een beetje van je kind af. Of hij of zij er al aan toe is.
Mijn CB adviseerde ook om pas met 6 maanden te beginnen. En omdat ik borstvoeding geef heb ik dit ook gedaan.
En ik moet zeggen hij heeft het eten niet hoeven leren. Hij snapte gelijk hoe het werkte en tot nu toe gaat bijna alles erin. Hij wordt poos wanneer hij iets niet mag van mij.

Dus het hangt weer eens ook een beetje van je eigen gevoel af.

Met 4 maanden hoeft het nog niet. En vanaf 6 maanden moet het. En dan zijn ze er ook echt aan toe.

Groetjes

Hallo,

Ook ik ben met 4 maand langzaam begonnen met het geven van fruit op aanraden van het consultatiebureau, en met 5 maand ben ik begonnen met groente. Mijn zoontje is nu 6 maand en eet al hele potjes groente en fruit voor   6 maand en dat gaat hartstikke goed. Ik weet  dat er veel verschillende meningen zijn over wanneer, hoeveel, en hoe maar ik denk dat je je eigen gevoel ook een beetje moet volgen.

Groetjes

Zelf vind ik vier maanden nog erg jong voor bijvoeding. Waarom zou je al zo vroeg beginnen? Ik zou nog lekker even wachten, je kindje kan z'n hele leven nog eten

Hoi,

Bij mij op het cb adviseerde ze om vanaf 5 mnd langzaam te beginnen met voeding.
Mijn zoontje was 5.5 mnd toen hij zijn eerste hapje kreeg.

Groetjes Sanne

hallo,
Kasper is nu 10 weken en ik kijk er echt naar uit om hem zijn eerste fruithapje te geven. Mocht hij er met 4 maanden nog niet aan toe zijn probeer ik het later nog eens. Is toch ook geen probleem, kijk gewoon wat je zelf prettig lijkt. gr joeki

Terug
Bovenaan