wel of geen potje groente of fruit bij 4 maanden

Met 4 maanden hebben kinderen het nog niet nodig, maar ik ben wel al met 4 maanden begonnen.
Na de fles, een paar theelepeltjes om te wennen.
Kan geen kwaad, alleen als er allergien in de familie voorkomen, wordt geadviseerd om te wachten tot 6 maanden.

Groetjes mamarovileur

Hoi,
Op de potjes staat vanaf 4 maanden, omdat ze dat erop mogen zetten. Dat is reclame, geen advies.
Het cb adviseert vanaf 6 maanden, idd vanwege de mogelijkheid op het ontwikkelen van een allergie. Hoe later je begint met bijvoeden, hoe kleiner de kans op een reaktie.

Daar waar het cb adviseerd om eerder te beginnen is dit een fout advies, want zij mogen niet eerder adviseren.
Wil jij wel eerder beginnen, omdat je denkt dat je kindje eraan toe is, mogen ze je wel zeggen dat dat geen probleem is.
In uitzonderingsgevallen kan het eens nodig zijn eerder te beginnen met bijvoeden, maar over het algemeen heeft je kindje voor een half jaar geen bijvoeding nodig, sterker nog, de darmpjes kunnen er nog weinig mee en zullen het grotendeels onverteerd doorlaten gaan richting luier en de kans op verstopping en krampen is ook groter.

Dus als je geen goede reden hebt om eerder te beginnen, zou ik gewoon nog even wachten.

Groetjes Wanda
www.bewustouderschap.nl

Hi,

Ik ben met 4,5 maand begonnen met fruit en groente hapje, dit op advies van de CB.
Mijn zoontje woog met 4,5 maand 8910 en kreeg per dag 6 flessen. De CB adviseerde om 2 flessen minder te geven en dit te compenseren met fruit en groente. Door deze wijziging zou mijn zoontje veel minder aankomen.
En het werkt ! ook is hij heel erg tevreden.
Dit is zijn schema.
7:30 -      8:00 fles 180 cc + rijstvlokjes
10:00 - 10:30 fruithapje ( kleine potje / eet het helemaal op, snakt zelf naar meer)
12:00 - 12:30 fles 180 cc
16:00 - 16:30 groentehapje ( zelfgemaakt 3 worteltjes en aantal    stukjes   bloem-   kool stukjes /of   3 worteltjes een aantal sperzieboontjes of 3 worteltjes en een aardappel)
20:00-20:30 fles 180 cc
( en vaak wordt hij 's nachts nog wakker en dan krijgt hij de 4 fles 180 cc.

Groetjes,
Nomidia

van het potje mag het met vier maanden, het is beter om te wachten tot zes maanden. Het cb heeft niet altijd de beste adviezen, maar dit is wel een goed advies. Het is beter voor de darmpjes van je kindje om te wachten, ze kunnen nu heel moeilijk iets anders verteren dan melk, melk is het beste.

Hoi,

Wat je kunt doen is proberen een beetje verdund vruchtensap op een lepeltje te doen en dit na een voeding aan je kindje geven. Als je kindje dit niet wil, is hij er waarschijnlijk nog niet aan toe en probeer je het een paar dagen later nog een keer. Zo kun je het beste uitvinden of hij al toe is aan andere smaakjes dan de melkvoeding.

Groetjes Marga

Terug
Bovenaan