Wel of geen ronde overslaan i.v.m. feestdagen?

Hoi dames, wij zijn aan het twijfelen of we de volgende ronde over gaan slaan of niet. Mocht het die ronde lukken, dan zou het een decemberkindje worden. Het lijkt mij niet echt ideaal als je kindje dan jarig is, omdat ze dan al zoveel cadeautjes krijgen met sinterklaas. De verjaardag is dan toch wat minder speciaal. Ook rondom kerst en oud en nieuw lijkt het mij niet handig. Aan de andere kant is een kindje natuurlijk altijd welkom. Wie weet hoe lang het nog duurt voordat het raak is... Het zou voor ons de derde ronde worden.

Hoe denken jullie hierover? Zijn er meer dames die de volgende ronde overslaan?
 
Toen we de tweede keer zwanger probeerden te worden. Mikten we juist op de feestdagen. Omdat we gewoon met de feestdagen moeten werken en dan konden we een keer vrij zijn. Helaas was ik de ronde daarvoor zwanger geraakt. Ik was dus wel vrij met de feestdagen, maar mijn man niet.
Verder zou ik daar niet zo naar kijken. Ik ken zat mensen die rond die tijd geboren zijn. Mijn moeder is 21 december jarig, mijn zus 1 januari. Zij vinden het juist wat hebben om in die tijd jarig te zijn.
 
@Gebruiker, wij hebben natuurlijk een grote kinderwens. Is het zo erg om alvast vooruit te denken (mocht het die ronde lukken)? Ik ken verschillende mensen die het vooral als kind vervelend vonden om in december jarig te zijn.
@W83, goed om te horen dat er ook mensen zijn die het juist leuk vinden om rond de feestdagen jarig te zijn.
 
Ik denk altijd: als het zo moet zijn dan is het zo. Ik zou echt niet om de feestdagen heen plannen. Ik ben 7 dagen voor mijn eigen verjaardag uitgerekend, ook niet echt ideaal. Maar boeie, het kindje is zo gewenst. En stel: het duurt 2 jaar voor je zwanger wordt, dan valt er ook niks te plannen.
 
Zelf ben ik 23 januari jarig en mijn dochter 29 januari. Dat is ook net na de feestdagen. Ik heb zelf altijd uitbundig mijn verjaardag gevierd maar vanaf nu zal ik die van mijn dochter vieren. Vind het absurt om mensen twee maal in een week te laten opdraven. En zo net na de feestdagen, ach, de kinderen vinden het denk ik toch niet erg cadeautjes zijn cadeautjes.
Het maakte mij niet uit wanneer onze uk zou komen want we hebben er heel lang over gedaan om zwanger te worden. 
 
Voor mij maakt het echt niks uit wanneer het geboren word. Onze dochter is 30 december geboren en ik was uitgerekend rond de kerst. Maakt voor ons niets uit. Wij hebben er wel lang over gedaan om zwnager te worden. Heeft drie jaar geduurd bij ons. En plannen kan je het toch niet. Als je in januari uitgerekend bent, kan het ook een maand te vroeg geboren worden.
 
Oké, grappig. Wij zeiden tijdens onze 4e ronde; als het nu lukt, betekend het dat ons kindje rond onze verjaardagen geboren wordt. Ik en mijn man zijn beide eind oktober jarig, verder een hele drukke maand want serieus ongeveer de helft van onze familie is in oktober/november jarig. En laat het nu net zijn dat ik tijdens die ronde zwanger werd. Ons kindje komt dus rond onze verjaardagen. Maar het kan mij niks schelen, het kindje is meer dan welkom! 
Ik zou daar niet op die manier mee bezig zijn, plannen kan je toch niet. 
 
Terug
Bovenaan