Wel of geen ronde overslaan i.v.m. feestdagen?

Ik begrijp wel dat je ermee bezig bent maar inderdaad het valt nooit te plannen. Kindje kan net zo goed eerder of later geboren worden. Ik ben nu zwanger van ons tweede kindje en een dag uitgerekend voor de verjaardag van ons zoontje. Voor ons was dat in ieder geval geen reden om een ronde over te slaan.
 
Ik zou dat niet als reden doen om een ronde over te slaan. Ik ben wellicht een week na mijn verjaardag uitgerekend. So be it.  
 
Bedankt voor jullie reacties! We zijn er uit... we gaan gewoon door en slaan geen ronde over. Mochten we een decemberkindje krijgen, dan zijn we er natuurlijk heel blij mee!
 
Hallo, 
Late reactie misschien omdat je al een besluit genomen hebt maar wil even zeggen hoe mijn ouders het deden.
Mijn broertje is 26 november jarig, mijn vader 30 november, mijn zusje 3 december.
Dan heb je dus 5 december sinterklaas en eind december kerst (we hadden eerst 2x sint, bij allebei de opa,s en oma's en dan nog thuis). 
Mijn ouders vonden het een beetje te gek worden qua kadootjes (vooral financieel gezien) en hebben toen het volgende gedaan.
Verjaardagen met z'n drieën tegelijk vieren (heb je ook maar 1 keer iedereen over de vloer). Kinderfeestje samen of apart.. dat werd per jaar afgesproken (wat wil je doen, wil je dat alleen of samen werd er dan gevraagd). Sint bij ene opa en oma en kerst bij de andere. Qua kadootjes kregen ze dan kleine dingen en ik kreeg ook wat kleins. In juni met mijn verjaardag kregen we dan iets groots met z'n drieën (bijv. toen we wat ouder waren, een grote trampoline). Zo hadden ze toch de kosten verdeeld en kregen mijn broertje en zusje toch heel speciaal op een ander moment een (groot) cadeau.
Met een beetje creativiteit kan er dus best rekening gehouden worden met de bergen cadeaus die er in december uitgedeeld worden.
Wat ook nog iets is wat je kan doen.. laat de familie geld bij elkaar leggen en iets groters kopen. Dan krijgen ze 1 groot ding ipv. Heel veel kleintjes (denk aan bijv. Een dure doos van playmobil of lego of een step/fietsje etc.)
 
Hoi Guiliaa

Daar zaten wij dus ook over na te denken. Dit wordt de 1e ronde dus we dachten we kunnen het ook nog een maandje uitstellen om dezelfde reden als jij. En vanaf volgend jaar hebben ouders recht om 5 dagen verlof ipv 2. Nog een voordeel om 1 maand te wachten.

Maar de wens is best groot dat we toch gewoon gaan proberen nu. We willen het al zo lang. M'n spiraal is er nu eindelijk uit dat het me niet meer uit maakt. Maar mocht het niet na 1 ronde raak zijn (waar ik ook niet van uit ga) dan vind ik het helemaal niet erg dat het pas januari zou worden als ik ben uitgerekend :)
 
Ik had de december ronde ook zeker over geslagen.
En vind het een rare opmerking die geplaatst wordt hoe graag je dan een kindje wil.....
Ik vind december een verschrikkelijke maand ook omdat ik daar belangrijke mensen verloren ben en al die drukte, ben blij als december voorbij is.
Dus vind het juist een hele slimme en liefdevolle afweging die gemaakt wordt om je kind ook een verjaardag te gunnen die in alle rust en met alle aandacht gevierd kan worden...
Zoals ik al zei, het is dat ik nu zwanger ben, maar anders had ik deze maand zeker een rond overgeslagen.

Daarnaast heb ik evenveel respect voor mensen die er wel gewoon voor kiezen om door te gaan.
Ben al die stomme oordelen zo zat, doe toch eens normaal met elkaar!!!
 
Junibaby12: je slaat de spijker op z'n kop ?
Er valt niet veel te plannen bij het zwanger worden. Het enige wat je wel kan plannen is wanneer je niet zwanger wilt worden.
Ieders eigen keuze om wel of geen ronde over te slaan.
 
Terug
Bovenaan