Wel of geen slaapzak?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames!
Hoe liggen jullie schatjes in bed?
Met of zonder slaapzak? En wel of niet de slaapzak ingestopt?
Onze meid lag tot nu toe altijd in een slaapzak. Hier heeft
mijn moeder een stuk aangezet zodat in deze kan instoppen.
Ze bleef dan altijd fijn liggen.
Maar....vanmorgen lag ons spookje met slaapzak en al
op de buik gedraaid! Ze kan zich nog niet zelf terug
rollen op de rug, dus ik vond het best eng om de slaapzak niet in te stoppen.
Groetjes Renate

Julian ligt ook in een slaapzak (wel een dunnetje met dit weer en een rompertje met korte mouwtjes). Instoppen heeft bij hem geen zin meer. Hij valt nu ook regelmatig op zijn buik in slaap, maar hij kan wel zelf draaien (heen en terug).
Ik vind een slaapzakje veiliger dan lakentjes/dekentjes omdat ze er niet in verstrikt raken.

Hoi Renate,

Merel ligt ook in een slaapzakje, de achterkant heb ik ondergestopt.
Ze draait al een tijdje op haar buikje als ze wakker is, kom je de kamer binnen krijg je meteen een smile van: kijk, ik lig weer op mijn buik.
Sinds kort heeft ze een nieuwe slaaphouding: op de zij!

Merel kruipt graag, als wij de slaapzak niet gebruiken dan ligt madam binnen de kortste keren bovenin het bedje en wie weet als ze terug kruipt onder haar deken...moet er niet aan denken!

Mijn dochter draagt ook een slaapzak. Ze kan goed rollen en staan dus instoppen heeft nu echt geen zin meer. Maar juist omdat ze zo bewegelijk is, is een slaapzak wel fijn zodat ze het niet koud krijgt want onder de dekens blijft ze niet liggen.

gr
Marielle

Gewoon een slaapzak aan en dan in bed...geen lakens of vast leggen ofzoiets.

Marit slaapt ook in een slaapzakje met alleen een lakentje erover om haar "vast te leggen" Zo druk en bewegelijk als ze overdag is, zo rustig is ze in haar bedje. Je vindt haar bij wijze van spreken nog precies hetzelfde smorgens, zoals je haar 's avonds in bedje hebt gelegd.

Hoi
Mark  slaapt ook lekker in z'n slaapzak.   Nu  heeft hij nog steeds een  dikke aan, omdat het  hier  (in Canada) nog steeds vriest  's nachts.   En dan heeft hij ook nog een dekbedje over hem heen.    Ik  stop hem verder ook niet in, maar sinds een week slaapt hij alleen nog maar op  z'n buik.   Eerst vond ik het wel wat eng,  maar ja hij kan zelf makkelijk weer omdraaien, en  als ik hem  terug draai is hij ook  gelijk weer wakker.
Groetjes Liesbeth, mv Mark (20-7-06)  

Kian slaapt ook in een slaapzak. Met een dekentje of hoeslaken eroverheen om 'm strak te houden. We zijn er twee weken na de geboorte mee begonnen omdat hij zich toen al naar de bovenkant van de wieg werkte (hebben hem een keer met z'n gezichtje schurend tegen de bovenkant van de wieg gevonden, heeeeeeeel naar om te zien).
Maar nu is ie zo slim, hij krijgt het nu met slaapzak en al voor elkaar. Maar we laten hem erin, zo blijft ie warm als ie zich omhoog werkt.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan