Wel of geen slaapzakje.

Heb een vraagje wat me niet helemaal duidelijk is. Ons kleintje gaat als het geboren is meteen in zijn ledikant. We gaan gewoon een lakentje en deken gebruiken om onder te slapen, maar moet de baby nou ook meteen een slaap/trappelzak aan of de eerste tijd nog niet?
Hoop dat jullie me wat meer kunnen vertellen hierover.

mo

De eerste weken lagen mijn dochters onder een lakentje en dekentje. Kleine baby's liggen nog heel stil. Maar met een week of 12 kropen ze al boven de dekens uit en legde ik ze in een slaapzakje.
De slaapzakjes van de Hema zijn vanaf maat 68 en van de Prenatal vanaf 70 cm. De eerste maanden zijn die slaapzakjes ook te groot en kunnen ze daarin zakken.

Hoi

Ook ik sluit me hier bij aan.
Eerste weken kan je de baby zo in het ledikantje leggen.
En later heb ik ze altijd een slaapzakje aan gedaan en doe het nu weer zo.
Bij mij is de jongste nu 5 jaar dus allemaal weer even wennen en na denken hoe was het ook al weer.
Maar ik ga ook lakentje en dekentje gebruiken.
Toen hadden ze liever dekentjes dan een dekbed.
Is dit nog steeds zo.
We gaan deze week de babykamer op orde maken en dan zal ik alles eens uitzoeken.
Zal toch wel wat dingen weer moeten halen.
Jullie allemaal al klaar met de babykamer.

Groetjes

hoi kom even bij jullie spieken vanaf het april 2010 forum

@ reisa: onze kleine meid ging haar bed al door met 5 weken dus ook een slaapzakje gehaald en de hema heeft ze ook van 50/56 want veel groter was ze niet..

@ channel: dekbedje???
weet het niet hoor maar van onze kraamhulp kregen we te horen dat het echt niet goed was ivm warmte stuwing, maar ja dan krijg je wel een dekbedje bij je kinderwagen??? logica????

succes dames

Hoi,

Onze dochter ging met 1 week al hele wieg door en ook de ledikant.
Ze sloeg zich ook wakker, dus die zijn we gaan inbakeren. En dat gaf rust. Met 3 maanden kon ze al draaien en mocht inbakeren niet meer, toen hebben we slaapzak met mouwen gekocht (dikke slaapzak) zodat ze net niet bij dr gezichtje kwam.
Kijk het de eerste tijd even aan.
Slaapzak, bakerdoek alles is zo gekocht. En wie weet het je het niet nodig, dan kost het je hoop geld voor niks.

groetjes

Hoi Mo,
Onze zoon werkte zich toen hij drie dagen oud was al onder de dekentjes vandaan. Wij zijn dus heel snel een slaapzakje gaan gebruiken. Aangezien ik geen kleine slaapzakjes kon vinden heeft mijn moeder bij een groter slaapzakje het hoofd en de armsgaten kleiner gemaakt (op de schouders een stuk stof dubbel gelsagen en vast gestikt). En toen hij groter werd hebben we dit losgetornt en kon hij de slaapzak nog langer aan.
Naast het slaapzakje gebruikten we de eerste maanden nog wel een lakentje en dekentje.
Het ligt dus erg aan hoe bewegelijk je kindje is wat wijs is.
Groetjes, Irene

Een dekbedje mag idd. nog steeds niet. In een kinderwagen eventueel wel, omdat je daar bij bent. Het is dan ook niet de bedoeling dat je ze lang zonder toezicht erin laat slapen. Maar wij gebruikten ook in de kinderwagen een dekentje en lakentje.
En ze hadden bij de Hema vroeger idd. wel slaapzakjes maat 50/56, maar nu dacht ik niet meer.

Terug
Bovenaan