Wel of geen speen in bed

Mijn dochter van vier maand wordt snachts elk uur wakker. Wanneer ik haar speen erin doe gaat ze weer slapen. Wanneer ik dit niet doe blijft ze huilen. Ze gaat om 19.00 uur slapen en is om 6.00 uur wakker. Hebben jullie tips? Wel of geen speen afbouwen / overdag meer of minder slapen? We zijn radeloos en moe...

Krijgt ze snachts nog een flesje? Hier neemt het speen uit- en indoen toe als hij honger krijgt in de nacht. 

Ik vind dat ons kindje de speen nog wel mag zo lang hij daar geborgenheid in vindt. Tot een jaar of 1,5-2 maak ik er (alleen in bed) geen probleem van. Maar daar heeft iedereen uiteraard zijn eigen standpunt in, even over denken hoe jullie erin staan.

Ze lijkt door die speen even tevreden maar zodra die uitvalt huilt ze weer? misschien helpt het om haar nog een (kleine) voeding te geven 's nachts? 

Met een speentje slapen is niet erg toch? Mijn zoontje is 1.5 en kan ook nog niet zonder..
Slaat ze het speentje perongeluk uit haar mond? Dat deed mijn zoontje op die leeftijd namelijk.. bij ons bood een puckababy inbakerslaapzakje uitkomst.. toch vrijheid van de armpjes en hij kon het speentje niet meer wegslaan...

Lastige overweging, of doorzetten zonder speen te slapen of een paar maanden doorzetten dat jij hem de hele tijd terug moet doen ? Vanaf 7-8 maanden kunnen ze hem vaak zelf terugvinden. Wij hebben hem uiteindelijk gehouden want het gaf erg veel rust en geborgenheid. 

Liever aan de speen dan straks aan het duimen. Met vier maanden zou ik gewoon de speen geven hoor. Vanaf 2jaar hebben wij onze kinderen overdag geen speen meer gegeven, alleen snachts. En op de 4e verjaardag gaat de speen in de prullenbak.

Gewoon die speen geven, tot 2 jaar vind ik dat (alleen in bed) ook echt geen ramp. Over een maandje of 1-2 kan ze m zelf vinden en hoef jij er niet meer uit. Dit is even zo'n rotperiode. Een speen biedt ook veel troost en geborgenheid in bed en bij verdriet. Kindjes die geen speen hebben, zijn moeilijker te troosten. Óf ze duimen, dat leer je nog veeeeel moeilijker af.

En waarom geen klein flesje meer in de nacht? Ze is nog zo klein. Na 6x de speen erin steken was ik het beu en gaf ik altijd 90cc voeding en dan sliepen mn dochters weer verder. Dat is 100x relaxter dan elk kwartier je bed uit voor die speen.

Met 4 maanden mag je kindje nog gerust een nachtvoeding, daar verwen je haar écht niet mee. Er zijn gewoon periodes dat ze wat hongeriger zijn en dit nodig hebben.

Terug
Bovenaan