Wel of geen stagaires en assistente toelaten bij je bevalling?????

Hoi,

Omdat het tijdens mijn vorige bevalling erg druk was...er moesten schijnbaar heel veel bevallen, is mijn bevalling mede door een stagair begeleid. Ze deed het super, zei wat ik moest doen, pufte mee, masseerde mijn rug. Mede door haar ben ik er zonder scheur en knip vanaf gekomen, een super bevalling dus. Helaas loopt ze nu stage in een ander ziekenhuis en zal ik het met een collega van haar moeten doen. Ach op het moment van bevallen kan het je waarschijnlijk toch niet zoveel meer schelen wie er bij is, als ze je er maar doorheen helpen.

Groeten van Gea

hoi.
geloof me je bent er niet mee bezig wie er allemaal bij is.
je leeft in je eigen wereld afgesloten.
merk je het wel bedenk je dan dat ze het ook maar moeten leren. voel je je ongemakkelijk kan je altijd dan nog beslissen ze weg te sturen.

in mijn herinnering stond er wel 30 man in mijn kamer. :) maar het kon me geen reet schelen.

succes.

Ik zelf ben 4 weken geleden bevallen van een dochter nog geen 6 pond.

Ik wou bewust geen arts assistent heb ik ook aangegeven in verband met vorige bevalling met het schoudertje wat vast zat.

Nou had ik meconiumhoudend vruchtwater dus moest ik naar het ziekenhuis.

Mijn verloskundige is meegegaan harttonen geluisterd onderweg in ambu.

overdracht gedaan in ziekenhuis was wel een artassistent maar zij verzekerde mij overal rekening mee te houden en alvast plan van aanpak gemaakt voor de zekerheid maar was waarschijnlijk niet nodig.

Mijn verloskundige is erbij gebleven als steun voor de bevalling .

Ze hebben mij gecatheterisseerd 2,5 uur voor het persen....

Toen ik volledige ontsluiting had gingen ze niet meer catheteriseren .... heel raar omdat dit de afspraak was om meer ruimte te krijgen en met infuus aan de arm kan de blaas snel volraken.

In een keer kwam er een andere arts assistente die het overnam want de ander had het druk... maar ze zei dat de overdracht goed was gegaan en dat ze overal van op de hoogte was.

Ik had haast geen weeen meer dus ween opwekkers erbj maar die mocht niet te hpog vanwege meconiumhoudend vruchtwater.

uitendelijk gaan persen stand van het bed was vrij recht .... apart als baby door geboorte kanaal moet ..en ruimte moet wezen voor de schouder.

Aan het einde van de wee is het hoofdje geboren en zat het schoudertje vast.

meisje raakte in paniek ik moest met been in de lucht werdt op mijn buik gedrukt werkte  niet ik moest van bed af met hoofdt tussen mijn benen en er weer op klimmen.

Toen werdt er alarm gedrukt hele kamer vol uiteindelijk kwam er een gynacoloog uit de opratiekamer gerent die stond dus niet standby....

Die zei dat ik weer op de rug moest en heeft haar eruit gehaalt ze was slap en blauw en ademde niet..

gelijk kinderartsen erom heen en leeg gezogen beademd en gelukkig kwam ze bij.

Had geen minuut langer moeten duren anders was ze er niet meer geweest.

We hebben alles na besproken on het zieken huis want ze hadden gezegd vlgende keer niet meer onder verloskundige maar gelijk in ziekenhuis?? heel vaag want mijn verloskundige heeft meer ervaring in bevallingen  dan artsassistente.

En het is juist misgegaan in ziekenhuis door onkunde van arts assistent en geen begeleiding van gynacoloog aan zijn  arts assistenten.

Na lang gesprek met mijn verloskundige ook erbij heeft ze to gegevan dat ze het had onderschat ( nooit in praktijk gedaan)

Maar ze hadden wel door gegeven aan de gynacoloog wat de cassus was die er lag ik dus.

Ik vraag mij af waar is de begeleiding voor die meisjes ?.. ben niet tegen assistenten en mensen moeten leren maar als er geen supervisie is zijn wij zwangeren gewoon proefkonijnen voor die mensen..

En dan krijg je het afschuifsysteem als het mis gaat de communicatie tussen verloskundigen en arts assistent niet goed is ! nou dat klopt niet anders had je niet al een plan van aanpak gemaakt!

En een melding naar de gynacoloog die daarna niet denkt mischien moet er iemand bij met ervaring...

Nou over 4 weken opnieuw gesprek maar dan met gynacoloog die verantwoordelijk is ben benieuwd wat hij hierop heeft te zeggen.

Deze reactie is wat mosterd na de maaltijd maar ik ben zelf verpleegkundige in opleiding, en werk dan ook in een opleidingziekenhuis.

Ik vraag bij patiënten altijd of zij er ok mee zijn als ik bij een onderzoek, behandeling of operatie aanwezig ben. De patiënt heeft hierin ALTIJD een keuze, en kan zelfs gedurende het onderzoek of de behandeling aangeven dat ik weg moet.

Ik ben zelf via IUI zwanger geworden in een opleidingsziekenhuis, en nooit waren er meer mensen bij dan ik zelf toestond.

Terug
Bovenaan