wel of geen toetje?

hey meiden,

Floor krijgt van ons eigenlijk altijd na het eten een toetje. Die vind ze erg lekker. Ook als ze haar bordje niet helemaal leeg eet, krijgt ze een toetje.
Nu aten we gister ergens anders, en toen werd er echt heel raar gekeken. Floor had niet haar bordje leeg, en kreeg toch een toetje. Het is niet de eerste keer dat mensen me hierop aanspreken.

Ik heb zelf echter zo iets, ze is nog zo klein. Snapt ze wel het verband tussen als ik mijn bordje leeg eet krijg ik een toetje en anders niet. Bovendien heeft ze ook haar zuivel nodig.

Wat doen jullie?

Liefs,

T

Tygo krijgt ten allen tijde z`n toetje. Ik vind dat hij dat gewoon mag ook als hij zijn bord niet leeg heeft. (Die eet hij gelukkig altijd leeg)
Ik denk dat ze te klein zijn om te onthouden wanneer ze wel ef geen toetje gekregen hebben zus wel of geen bord leeg gegeten hebben.
Als hij straks slecht gaat eten en hij we kunnen `afspraken` maken dan wordt het wat anders.

Maar ik zou lekker doen wat jij wil! Wat een ander daarvan vind..... BOEIEND!

Succes!

Hoi!

Hier krijgt onze dochter ook altijd een toetje. We geven haar magere fruit yoghurt. Bij ons eet ze of haar warme hap en haar toetje, of echt helemaal niet (dit gebeurd een enkele keer).

Groetjes, Esther

Hoi,

Ja hoor hier ook. Julia krijgt altijd een toetje ook als ze slecht eet. Toetje zie ik niet als beloning van goed gegeten, maar een lekkere afsluiting van een maaltijd. En daarnaast, we weten denk ik allemaal, dat er een periode komt dat ze slecht eten en dan ben ik blij dat er wel een toetje in gaat....

Groetjes Gitte

Ja hoor, ook hier altijd een bakje yoghurt! Ik weet zeker dat ze nu nog veeeeel te jong zijn om het verband te leggen. Tuurlijk ben je al aan het opvoeden, maar wel alles in perspektief hoor!

10 maanden is nog piepjong, ik ben al zoooo trots op Warren als hij voor de kast staat waar de platen van papa instaan en hij daar even twijfelt, zijn handje uitsteekt, weer terug trekt, heel hard nee schudt en weer verder loopt. Hij weet dus (én handelt ernaar) dat hij niet aan papa's platen mag zitten. En ook dit gaat niet altijd goed hoor, kleine boef hier ;-)
Om dus te illustreren wat ik op dit moment als 'opvoeden' zie; het moet eenvoudig zijn.

Sowieso krijg ik echt de kriebels van al die mensen die zich met mijn opvoeding bemoeien, en dan vooral alle mensen die er negatieve kritiek op hebben. Als iedereen nou eens wat meer respect toont voor de mama's, wat een feest zou dat zijn!

X
Evje

Wat een onzin zeg!!!als mensen tegen mij zo zouden doen...nou dan krijgen ze toch echt de volle laag!!!10 mnd dan kunnen ze dat nog helemaal niet begrijpen dat verband idd.mn dochter van bijna 4 eet bijna nooit helemaal haar bord leeg.maar ben al blij dat ze tegenwoordig van alles iets eet.en ook al vind ze een keer iets niet lekker krijgt ze toch haar vla of yogurth.en zo gaat dat met Kyandro hetzelfde.
ik vind het belangrijk dat ze wel iets van de warme maaltijd eten.maar genoeg is genoeg.
vroeger moesten wij ook altijd alles opeten,nou iedere maaltijd was ruzie niks aan.echt komt vanzelf wel dat ze dr bord leegeten
liefs jootje

En tja ook hier een meisje wat en toetje krijgt, ook als ze haar bordje niet leeg heeft. Net als Gitteh zie ik een toetje niet als beloning maar een onderdeel van de maaltijd.
En ook ik denk dat ze oorzaak-gevolg helemaal niet snappen.

nou dat is toch wel fijn, dat ik hier allemaal mensen zie die er eigenlijk precies hetzelfde over denken.

Soms ga je gewoon twijfelen als zoveel mensen iets roepen. Hoe goed je het ook voor jezelf beredeneerd hebt, toch...

Bedankt!

Liefs,

T

Terug
Bovenaan