wel of geen tuitbeker....ik weet het niet meer!

Hallo Allemaal,

misschien kunnen jullie me wat meer duidelijkheid geven over het gebruik van anti-lek / tuitbekers.

Volgens het ene c.b. is het beter om geen tuitbeker aan te leren, maar volgens een ander weer wel....
Mijn zoontje van 13,5 maanden drinkt met hulp al een paar maanden uit een gewone ( plastic) beker, dit gaat prima. Ook kan hij door een rietje drinken. ( niet zelf het pakje vasthouden want hij heeft ontdekt wat er gebeurt wanneer je in het pakje knijpt)

Het lijkt mij handig wanneer hij zelfstandig uit een beker kan drinken, hij wil dit nu ook wel, hij pakt zelf zijn beker maar ja.....dan kan ik dweilen...
ik vind het verwarrend de één is helemaal weg van de tuit en volgens de ander is het een zonde....
hoe staan jullie hierin?

bedankt alvast..
gr
saskia
 
hallo
overal hoor je dat het beter is om je kindje direct uit een beker te leren drinken ivm de mondmotoriek. Mijn zoontje is 7 maanden en daar ben ik het ook bij aan het proberen, ook dweilen maar ach dat hoort er ook een beetje bij.
Ik zou het mooi zo laten scheelt je straks weer het afleren van een tuitbeker denk ik.
Groetjes
 
Hoi,
Op het CB werd aangeraden mijn dochtertje te leren drinken uit een gewone beker.
Als tip kreeg ik dat er bij "tupperware" een beker te koop is die aan één kant wat verlengd is (wordt ook gebruikt in verzorgingstehuizen) wat het leren drinken makkelijker zou maken. Weet alleen nog niet hoe ik eraan kom zonder aan een tupperwareparty vast te zitten. Maar het zou volgens het CB ook mogelijk zijn dat ze dit soort bekers in een thuiszorgwinkel verkopen.
Nog een tip over drinken uit een pakje. Via www.pasopshop.nl kun je houdertjes met handvat bestellen waarin je het pakje kunt zetten, erg praktisch.

 
Hoi!

Ik werk als logopedist met jonge kinderen en wij raden een tuitbeker ook af.
Uit een open beker of rietje drinken is prima. Er zijn bij de drogisterijen (Kruidvat in ieder geval) anti-lekbekers met een rietje i.p.v. een tuit te koop. Mijn dochter dronk daar al prima uit met 9 maanden.
Misschien is dan het probleem opgelost; geen geknoei en een goede mondmotoriek!

Groetjes
 
Hallo mijn zoontje drinkt ook uit een gewone beker. We zijn begonnen toen hij 7 maanden was. Ik had een simpele beker gekocht met twee oren eraan en vulde die met een klein bodempje water. Iedere dag ging het wat beter en hij kan nu (10 maanden) redelijk uit een gewone beker drinken. Ik moet de beker nog wel voor hem vasthouden hoor.

Succes!
 
Hoi ,

Uit een rietje leren drinken, heb ik geleerd door van die wegweppakjes te gebruiken. Rietje in de mond en zachtjes een beetje knijpen. Mijn dochter had vrij snel door dat ze zelf kon zuigen voor een volgende slok. Ook op mijn werk zie ik dat kindjes dit best snel doorhebben. Alleen jammer dat je niet kunt oefenen met gewoon water of thee, maar alleen met sapjes en zoetje drankjes.

Ben benieuwd of het werkt ..
 
Hoi bloem en andere moeders,

je hebt van ik geloof Nubby van die flesjes waarin een rietje zit onder de dop zodat je ook met thee en water kunt oefenen, het rietje komt tevoorschijn als de de dop openduwt en als je hem dichtdoet, gaat het rietje vanzelf mee, dus blijft hij "schoon" is hij niet constant open.

S6
 
Terug
Bovenaan