wel of geen tuitbeker....ik weet het niet meer!

bloem bedankt voor de tip van het rietje.
aangezien ik overal las dat uit een rietje drinken  beter is voor je baby(dreumes)wou ik het ook graag gaan doen maar zodra ik het rietje in zijn mond deed zat hij mij vreemd aan te kijken , tot ik jou tip las om een pakje te geven en daar zachtjes in te knijpen.
geweldig 1x knijpen en mijn grote knul snapte het hij drinkt dus sinds gister alles(sap) met een rietje
is het de bedoeling dat je de melk die hij nu nog in een fles krijgt dadelijk ook uit een rietje gaat drinken?


gr.sandra
 
hoi allemaal,

Bij ons op het bureau word anti-lek beker afgeraden, maar gewone tuitbeker mag wel, omdat ze dan niet hoeven te zuigen (wat bij anti-lek wel moet).
Onze jongste heeft uit een gewone beker leren drinken door de restjes van de oudste op te drinken (was ik het niet mee eens hoor, maar zit niet altijd op te letten). Sinds dien wil ze alleen nog maar drinken uit een gewone beker.

Groetjes Brenda.
 
Hoi Sandra,

Wat fijn dat het werkt!
Mijn dochter krijgt haar melk nog steeds uit de fles, maar het plan is om het uit een open beker te gaan doen. Maar volgens mij kan het net zo goed uit een beker met rietje.
Bij mij is het idee dat ze zelf kan wat drinken uit een rietjesbeker (dus water, thee, sap o.i.d.). Voor melk moet ze toch echt even gaan zitten en dan ben ik erbij, dus dan kan het uit een open beker.
Wat een gepuzzel zo af en toe, he?

Groetjes,
Marieke
 
Mama's,
De melk vind ik nog zo fijn om uit een fles te geven! Dan laat ik hem nog steeds tegen me aan   liggen en drinkt ie het rustig leeg. Hij word er ook nog steeds heel slaperig van.
Sap en water geef ik uit een gewone beker, als ik een slokje neem uit zijn bekertje diksap nou dan bestudeert ie me zo aandachtig. Als ik het bekertje aan zijn mondje zet dan neemt ie meteen een fanatieke/hap-achtige slok, en trots kijken! heerlijk.
Met een rietje had ik geprobeerd, maar danzuigt ie en dan krijgt ie te veel sap in zn mondje en laat het er lekker uitstromen, dus liever 'gewoon' leren drinken met wat hulp.
groetjes.
 
Hé Bloem,
Wat leuk, ik ben ook logopedist. Ik werk in een verpleeghuis en hier gebruiken we ook wel eens een tupperware beker met een speciale deksel waar dan een rietje in past. Erg handig. Deze beker heeft ook nog weer een licht gebogen rand waardoor je kindje zijn/haar lipjes ook goed om de rand van de beker kan zetten. Hij is echter wel vrij groot waardoor het misschien lastig is om hem goed vast te houden.
Wat leuk zeg al die reacties. Mijn zoon drinkt nu nog uit de fles (8,5 maanden) maar wil tzt ook eens wat anders proberen. Hij krijgt af en toe van mij wel een slokje thee uit mijn glas en dat gaat redelijk. Het is wel leuk om het met een doorzichtige beker te doen zodat je kan zien wat de tong/lippen van je kindje doen om te drinken.
Ik weet dat er in Groningen (zwanestraat) een tupperware winkel zit. Misschien zijn deze ook wel in andere steden te vinden. In mijn woonplaats Zwolle is zo af en toe 'één of ander kraampje waar ze (volgens mij) ook spulletjes verkopen.
Veel succes allemaal!!
Groetjes Marieke
 
Hoi Marieke,

Hihi, grappig twee Mariekes en twee logo's.
Ik ken die tupperwarebeker niet, maar zal er eens achteraan gaan.
Ik begreep dat jij ook een kleintje hebt. Mijn dochter is nu 13 maanden en ik ben 20 weken zwanger van ons tweede kindje.
Ben zo benieuwd of jij ook ervaart dat het toch allemaal anders is als het om je eigen kindje gaat ? Ik geef dagelijks ouders adviezen over eten en drinken, maar heb thuis een moeilijk etend meisje. De meeste mensen moeten er wel om lachen. Een logo met een kind met eetprobleem.

Groetjes,

Marieke
 
Ja, dat is best een aparte situatie waar je dan in zit. Ik heb het niet zo snel omdat mijn werksetting in het verpleeghuis zit, maar ook daar heb je te maken met eet- en drinkadviezen na bijv. een CVA. Gelukkig is Stan (9mnd, of had ik dat hier al gezegd) een makkelijke eter. Hij drinkt nu alleen nog uit de fles en wil binnenkort eens kijken of hij ook uit een beker kan leren drinken. Ook omdat het zitten steeds beter gaat. Ik heb wel een tuit- en antilekbeker, maar deze gekregen van goedbedoelde schoonmoeder...
Ach, het is aan de ene kant wel prettig om de kennis in huis te hebben, maar soms weet je ook gewoon te veel.
En de mond-controle? Die pas ik wél toe tijdens tandenpoetsen; errug handig!
Voor de andere moeders: mondcontrole is het vasthouden van het mondje op een speciale manier waardoor je makkelijker in de mond van je kindje kan poetsen (of als hulpje bij het eten geven).
Groetjes MaMariek
 
Terug
Bovenaan