wel of geen tv op de kamer

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik ben benieuwd wat jullie plannen zijn mbt een tv op de kamer van je kleintje. Marissa krijgt van ons een tv met dvd speler op haar kamer. Denk voor haar verjaardag of voor kerst. We zullen de tv niet op de kabel aansluiten omdat ik dan geen controle heb over wat ze ziet. Vandaar de dvd speler, dan hebben wij de controle over wat ze ziet. Ze mag nog niet heel vaak tv kijken maar wel als ze moe of ziek is of als ze wakker wordt. Ik ben benieuwd hoe jullie dat allemaal willen gaan doen

groetjes Linda

Haha Linda,

Dit is weer eens zo'n punt waar wij totaal ove van mening veschillen.... Ze krijgen hier GEEN televisie op hun kamer. Nergens voor nodig. Als ze TV willen kijken, dan doen ze dat maar beneden.
Eva heeft van Sinterklaas wel een eigen radio/CD speler gekregen. Ze luisterd af en toe graag naar een luisterboekje op haar kamer.

Groetjes, Karin

Hoi Linda,

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daar nog nooit over nagedacht heb.. Fleur kijkt op de vaste tijden tv.dat is in de ochtend als de boterham op is ong een half uurtje, tussen de middag ook als haar boterham op is, en als ze uit bed komt zet ik wel eens wat leuks op..Voor de rest kijkt ze eignlijk geen tv.. Ik weet van mijzelf van vroeger dat ik dat pas op mijn 12e kreeg, en dan had ik ook niet gelijk kabel, ik kon alleen video's kijken..
Maar ieder zijn eigen keuze natuurlijk. Iedereen doet het ook anders..Ik zal waarschijnlijk ook wel dingetjes hebben die een ander misschien helemaal niet doet..

Groetjes Elma, mama van Fleur

Hai,

Ik vind Jesse nog te jong voor een tv op de kamer, hij kijkt beneden tv, teletubies en s'middags(niet altijd) naar de wereld is mooi. En nu ook naar sesamstr dat nu op een supertijdstip komt, kan ik namelijk koken.
Ik sluit niet uit dat Jesse nooit een tv krijgt hoor, ik denk als hij een stuk ouder is.

Groetjes Linda

Hoi

Ook hier geen tv op de kamer.
Als ze ziek of hangerig zijn mogen ze beneden op de bank liggen.(met verplicht 's middags naar bed om te slapen)Voor die kleintjes vind ik het niet nodig.
Ik heb ook nog 2 jongens en als ik die een tv geef zie ik ze nooit meer en dan gaan ze echt stuiterend van de energie door het huis.Geen goed plan,al zeg ik het zelf.
Maar het is ieder voor zich!

Groetjes jessica

Hoi,
Ik vind Lieve ook nog te jong..en zij heeft en krijgt er geen.
De andere twee nu 9 en 6..hebben er straks beide 1..
De oudste zo'n tv met ingebouwde dvd van de buren..die hadden hem over..
En de middelste een platte tv aan de wand..vnl om te kunnen computeren met de spelcomputer.
Ik denk dat je er duidelijke regels over moet stellen, over het wanneer kijken, en hoelang. Dat kun je als ouder prima bepalen.
Merk wel dat aangezien de oudste er 1 heeft..je sneller de tweede er een geeft..
Die is dus jonger dan de oudste toen zij hem kreeg.
Maarja, dat gaat zo.....

Hier mogen ze echt niet te pas en te onpas zelf kijken..dan gaat de stekker er gewoon uit..of af!!
Er komt straks weer meer mooi weer aan hopen we, dus dan word het al weer helemaal anders he...

Gr Rina

Hoi Linda,

Ook ik heb hier een heel ander idee over. De eerste 10 jaar krijgt Mette geen tv op haar kamer. Het is voor de ontwikkeling van die kleintjes zo belangrijk om hun fantasie te ontwikkelen en tv kijken bevordert dit niet. Ik snap dat Marissa het leuk zal vinden maar erg verstandig vind ik het niet. Maargoed ieder zijn mening natuurlijk.

gr.ing

haai

Birgit krijgt op haar nieuwe kamer (die ze pas na de uitzending van Ray krijgt over 5 maanden) ook geen tv.
Ik ben t juist nu een beetje aan t beperken, ik liet m vaak 's ochtends te lang aanstaan, en nu ik de radio aanzet, merk ik ook dat ze zichzelf beter vermaakt.
En als we samen thuis zijn kijken we lekker samen in mijn bed tv voordat we naar beneden gaan :) lekker knus.

Ooit krijgt ze er vast wel een, maar dat is als ze een jaar of 8 a 10 is ofzo? Ik ben er nu iig nog niet zo mee bezig!

Ik snap dat je er 1 wil neer zetten, je hebt ook van die schattige roze, ik heb er wel eens naar staan kijken. Maar idd, ik heb ook gelezen dat kinderen hun eigen fantasie minder ontwikkelen als ze vel achter zo'n ding zitten.. Maargoed je zet m vast niet de hele dag aan!

Evelien

Terug
Bovenaan