wel of geen tweede?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben niet zwanger, maar het begint wel enorm te kriebelen. Ik heb een dochtertje van 15 maanden.
Ik wil graag een tweede kindje, maar ik twijfel of ik dat nu al wil (als het allemaal wil lukken natuurlijk).
Ik ben nu 30 en ik wil niet veel langer wachten. Ik kan een hele hoop voordelen bedenken maar ook zoveel practische nadelen.
Soms denk ik, ik ben er niet aan toe, maar anderzijds denk ik dat het de practische ''problemen'' zijn die me tegen houden en die blijven zo, of ik nu nog een paar jaar wacht of niet.
Is dit herkenbaar voor anderen?
Zjn er zwangeren van een tweede of derde en hoeveel schelen jullie kindjes straks?

groeten ELke

Hoi,

Ik ben momenteel zwanger van ons tweede. De eerste is in oktober 2 jaar geworden. Zal bijna 3 zijn als het tweede geboren wordt. Mijn man wou niet veel tijd tussen eerste en tweede omdat ze dan meer aan mekaar zouden hebben, maar ik vond de eerste nog niet oud genoeg. Ik wou dat hij al het één en ander zou kunnen begrijpen voor de tweede kwam. Dus, we hebben voor de gulden middenweg gekozen. Ah ja, er zijn altijd wel voor- en nadelen aan verbonden. Wij zijn erg blij nu terug zwanger te zijn en hopen dat alles ook goed verloopt. Kindje is uitgerekend voor 01/08. Onze oudste is wel erg blij dat een baby in mama's buik zit. Hij is er heel erg mee bezig. Doe gewoon wat jullie zelf het beste vinden, niemand kan dat in jullie plaats beslissen! Groetjes.

hallo
ik ben ook in verwachting van ons tweede kindje,
ons dochtertje is inmiddels 5 jaar en wij vonden dat we zo van beiden goed kunnen genieten omdat de eerste nu naar school gaat en alles heel bewust meemaakt.
toch hebben wij ook nog wel getwijfeld over een tweede hoor maar voor ons was het of nu of helemaal niet meer, meer leeftijds verschil zou ik ook niet willen.
ik ben nu net 26.
je moet doen wat jullie zelf het beste vinden het is jullie beslissing succes ermee
groetjes

Hoi Elke,

Ons eerste kindje is van gisteren 4 weken, dus nog piepklein, maar ook wij zijn al aan het denken wanneer we aan een tweede willen beginnen.
Mijn man heeft altijd gezegd om het bij 1 kindje te houden. En uiteindelijk voor jezelf is dit gemakkelijk, maar als je dan naar je kleintje kijkt, heb ik zoiets van mmm ik zou ook niet graag alleen zijn thuis, dus voor haar zou ik zeker voor een tweede gaan. Een speelkammeraadje... lijkt me leuk als ze snel na elkaar komen.
Het lijkt me geweldig moesten ze maar 1,5 jaar verschillen, maar dat wil zeggen dat we wanneer ons meisje 6 maanden is, al zwanger moeten zijn van ons tweede, lijkt me heel snel en in het begin enorm zwaar, maar naar later toe GEWELDIG!!!
We denken erover na, lijkt me geweldig om ons meisje op 6 maanden naar moeke en voke te doen met een truitje: IK WORD GROTE ZUS!!! hehe... superschattig!!!
We zien wel!

Succes ermee e meid, ik zou er in alle geval niet aan twijfelen om voor een tweede te gaan!!!

Liefs,
van ons

Hoi Elke,

Ik ken je van het  najaar 2006 forum, ik heb een zoontje van 14 maanden en ben 12 weken en 5 dagen zwanger van de 2e. Ook ik heb heel lang lopen wikken en wegen of er een 2e moest komen of niet, tijdens onze vakantie hebben we besloten om toch voor een 2e te gaan omdat het wat ons betreft toch wat meer compleet is met 2 kindertjes. In de 2e ronde was het tot mijn grote schrik raak, ik was er min of meer vanuit gegaan dat het minstens een half jaar tot een jaar  zou duren voordat ik zwanger was. Straks als de 2e geboren is schelen onze kindjes 20 maanden. Het zal best pittig worden en ik zie er ook wel een beetje tegenop maar aan de andere kant ben ik ook wel weer blij dat het zo heeft moeten zijn want als de 2e geboren is dan ben ik net een klein maandje 36 jaar en ik had echt niet veel ouder opnieuw moeder willen worden!

Groetjes,

Puk

Hoi Elke,

Of er bij ons een 2de zou komen, was niet eens een vraag die werd gesteld. Wel wanneer... Na mijn eerste heb ik een bekkenprobleem over gehouden. Daardoor werd begin vorig jaar  ook een reumatische aandoening bij mij geconstateerd.
Het eerste anderhalf jaar ben ik daardoor veel met mijn lichaam bezig geweest. Daarna begon het toch te kriebelen, maar wilde eerst een tijd van mijn medicijnen af zijn. Halverwege vorig jaar bleek mijn zus zwanger van de eerste, en ik wilde dat zij daar optimaal van kon genieten. Dus maar weer uitstellen. Eind oktober hebben we wel de pil de deur uit gedaan, maar zijn we er nog niet voor gegaan, omdat ik (ook nog eens) een autoongeluk heb gehad op 31 oktober. Eindelijk zat mijn lichaam weer wat beter, kreeg ik er behoorlijke nekklachten bij...
Begin december hebben we besloten om te kijken waarneer we zwanger zouden zijn. We lieten het lot dus bepalen.
Na alle ellende van vorig jaar, ben ik nu bijna 6 weekjes zwanger en vind het geweldig. Mijn zoontje is, als alles goed blijft gaan en  de baby word geboren, net 3 jaar geworden. Dus bij de hand genoeg om te snappen dat er dingen veranderen.

Uiteindelijk is het jullie keuze en zijn jullie degene die ervoor moeten gaan!
Succes met die beslissing.

Groetjes Mylène

Hi Elke,

Onze kindjes zijn even oud, en ik ben over zeven weken uitgeteld van nummer twee.
Dus onze dochter zal dan 17 maanden zijn, ik vind het ideaal, dan kunnen de kinderen straks ook met elkaar spelen.

Als jij zwanger zou raken dan is je eerste 2 jaar, is toch kei mooi.
Als jullie het allebei willen, moet je er gewoon voor gaan.
X

Hoi

Ik herken het dilemma. Zelf ben ik nu 27 en moeder van een dochter van 22 maanden, sinds een paar dagen weet ik dat ik zwanger ben van nummer twee!! Ik had ook zo mijn twijfels of ik wel een tweede wilde en dan met name wat je al zei : de praktische problemen. Ik dacht aan het feit dat ik dan weer aan de borstvoeding, weer s'nachts op, weer verjaardagen en feestjes zonder mijn favoriete glaasje wijn, het feit dat ik graag een andere baan wil en zo kan ik nog wel 1001 redenen bedenken om geen tweede te willen. Maar dat woog niet op tegen de gevoelens, de liefde die je krijgt van zo'n mooi klein wondertje en die je kan geven. En aangezien ik ook geen 4 of 5 jaar tussen twee kindjes wilde, hebben we de knoop doorgehakt en zijn we begonnen. Net zoals bij nummer 1 was het nu ook binnen twee maanden raak. Ben nu 4 weken zwanger en nog niet aan het idee gewend, maar ik   en mijn man zijn  wel super gelukkig met het idee!!!!

Mijn idee is: als je zeker weet dat je meer dan 1 kindje wilt moet je gewoon je gevoel volgen en ervoor gaan. Als je het niet zeker weet: ook hahahahhaha

Succes
gr. m

Terug
Bovenaan