Wel of geen zorgen maken, veel spugen.

<p>Goedenavond,</p><p>Onze dochter is momenteel 8 weekjes oud en is ons eerste kindje. Het is een ontzettend zoet meisje, ze huilt nauwelijks en slaapt al door. Kortom ze doet het super, maar spuugt sinds een paar dagen erg veel en ook niet alleen vlak na de fles, maar ook als ik haar een uur later overeind tegen me aan heb of als ze op haar buik bij me ligt. Het is beetje waterig met melkvlokken. Ze lijkt er geen last van te hebben, maar moet ik me toch zorgen maken?</p><p>groetjes Jessica </p>
 
Onze zoon is nu een goeie 10 weken en dat gaat zo ook wat op en af... Soms een week amper overgeven, of zo gewoon een 'nat boertje'; op andere momenten (zoals vandaag), komt er echt veel terug. En zoals ook bij jou: soms net na het boertje, soms wel na een uur een ferme gulp. 
Ik probeer me er niet veel zorgen in te maken, want net als jouw dochter, heeft onze man er eigenlijk precies ook geen last van: slaapt, groeit goed, huilt niet vaak. Dus ik vermoed dat het niet veel kwaad kan in dat geval.
Wat ik wel merk... 
Wij zitten momenteel op 5 flesvoedingen per dag. Ergerd rond de 3e fles heeft mijn zoon zijn 'kakmomentje' (voor, tijdens of na, of deze 3 :D). Voor deze 'kakfles' geeft hij opvallend meer terug, dan bij die latere 2 flessen. Alsof hij nog vol zit en hij pas terug goed kan drinken als er terug wat plaats is.
 
[quote quote=10234928]Onze zoon is nu een goeie 10 weken en dat gaat zo ook wat op en af… Soms een week amper overgeven, of zo gewoon een ‘nat boertje’; op andere momenten (zoals vandaag), komt er echt veel terug. En zoals ook bij jou: soms net na het boertje, soms wel na een uur een ferme gulp. Ik probeer me er niet veel zorgen in te maken, want net als jouw dochter, heeft onze man er eigenlijk precies ook geen last van: slaapt, groeit goed, huilt niet vaak. Dus ik vermoed dat het niet veel kwaad kan in dat geval. Wat ik wel merk… Wij zitten momenteel op 5 flesvoedingen per dag. Ergerd rond de 3e fles heeft mijn zoon zijn ‘kakmomentje’ (voor, tijdens of na, of deze 3 :D). Voor deze ‘kakfles’ geeft hij opvallend meer terug, dan bij die latere 2 flessen. Alsof hij nog vol zit en hij pas terug goed kan drinken als er terug wat plaats is.[/quote]
Ben blij dat ik niet de enige ben haha. Vind het inderdaad heel lastig omdat ze verder echt niet ziek toont, geen koorts en inderdaad verder gaat alles goed. Ze heeft vanmiddag flinke poepluier gehad, dus daar lijkt het bij haar niet mee te maken te hebben. Vind het soms zo eng omdat ze zich dan echt beetje kan verslikken, maar mevrouw draait zelf haar hoofd en probeer haar al zoveel mogelijk met haar hoofd opzij te leggen ervoor. Hou haar na de flesjes al wat langer overeind om te zorgen dat alle lucht er goed uit is.
 
hoi
Het kan zijn dat je kleintje toch wat lucht binnen krijgt en dat later weer om hoog komt of te snel drinkt en het lijkt snel al heel veel meestal valt het wel mee je kunt kijken of je halverwege een boertje laten ervoor zorgt dat het spugen minder word  
Hier met 9 maanden word er nog steeds met regelmaat gespuugd een paar uur na de fles want ze blijft te snel drinken 5 tot 7 min over een fles  
 
Mijn baby is nog maar net 2 weken dus nog niet zo ‘oud’ als jouw kindje, maar was toevallig gister met hem bij de huisarts voor spruw. Heb het toen ook gevraagd omdat ons zoontje sinds deze week ook vaak spuugt en ook soms gewoon min of meer tijdens het slapen een uur na de voeding. Zij gaf aan dat zolang de kleine genoeg plasluiers heeft en goed groeit je over spugen nooit bezorgd hoeft te zijn. Tenzij ze er last van hebben (van het zuur bijv) natuurlijk. Ook al is ons jochie nog wat jonger, denk dat dit voor alle baby’s op gaat.
 
[quote quote=10234944]hoi Het kan zijn dat je kleintje toch wat lucht binnen krijgt en dat later weer om hoog komt of te snel drinkt en het lijkt snel al heel veel meestal valt het wel mee je kunt kijken of je halverwege een boertje laten ervoor zorgt dat het spugen minder word Hier met 9 maanden word er nog steeds met regelmaat gespuugd een paar uur na de fles want ze blijft te snel drinken 5 tot 7 min over een fles[/quote]
Dankjewel! Ja dat is zo qua hoeveelheid, lijkt inderdaad Al gauw of bijna de hele fles eruit komt haha! Ja dat probeer ik inderdaad meestal al wel te doen, misschien toch standaard maar even gaan doen! 
@MikkieX; dankjewel! Zijn gelukkig nog wel genoeg plasluiers! Dus dat gaat nog goed? en ze groeit als kool, maar je voelt je zo machteloos...☹️ Maar dat zijn inderdaad wel de dingen waar ik goed op moet letten... maar die gaan tot nu toe nog goed gelukkig?
N
 
Wij hebben vanaf week 1 een spugen en dan soms ook echt een hele golf na de fles en ook tot de volgende fles mondjes. Hij had er ook geen last van. Het was vooral lastig voor ons. Na 5 weken zijn we een klein beetje Johannesbroodpitmeel in overleg met cb gaan toevoegen. Sindsdien spuugt hij zelden. Wel eens een mondje net na de fles of een uur later. Ook vaak als hij dan heel druk met lachen en brabbelen is of als hij kracht zet voor een scheetje. Maar zolang ze er geen last van hebben en goed plassen hoef je je geen zorgen te maken.
 
Wij hebben vanaf week 1 een spugen en dan soms ook echt een hele golf na de fles en ook tot de volgende fles mondjes. Hij had er ook geen last van. Het was vooral lastig voor ons. Na 5 weken zijn we een klein beetje Johannesbroodpitmeel in overleg met cb gaan toevoegen. Sindsdien spuugt hij zelden. Wel eens een mondje net na de fles of een uur later. Ook vaak als hij dan heel druk met lachen en brabbelen is of als hij kracht zet voor een scheetje. Maar zolang ze er geen last van hebben en goed plassen hoef je je geen zorgen te maken.
 
Terug
Bovenaan