Wel of geen zwangerschapskleding?

Kopen jullie zwangerschapskleding? Zoja, vanaf welke maand is dit nodig? Moet ik nu al shoppen voor straks?
 
Ik heb een boel zwangerschapskleding via marktplaats gekocht, zodat het niet te duur was om een nieuwe garderobe aan te schaffen. Zwangerschapsbroeken heb ik heel veel gedragen, vanaf week 10 ongeveer, maar veel gewone shirtjes kon ik bijna m'n hele zwangerschap nog aan. Ik zou dus vooral in broeken/leggings investeren. Jurkjes met een beetje stretch gaan ook heel lang mee.
 
Ik zal niet zo veel aanschaffen, dat fout deed ik spijkerbroeken die ik maar 1 keer aandeed zat niet fijn, veel jurken rokken deed ik ook bijna nooit aan.

Wat je wel fijn was: zwangerschapslegings van de h&m, zwangerschaps comfybroeken, voedingsbh, zwangerschapshemd, een paar zwangerschapsshirt, maar ik kon nog veel mijn eigen kleding aan, veel hoeft eigenlijk niet.
 
Ik ben nogal van de casual jeans en t-shirts dus ik heb wel enkele zwangerschapsjeans gekocht en een paar t-shirts (kan je goedkoop tweedehands of via Zalando of dergelijke vinden). Mijn vestjes van voor de zwangerschap draag ik er gewoon op. Ze kunnen niet meer dicht ondertussen maar dat stoort me niet. Ik heb aanvullend voor de zomer 2 zomerjurkjes nog aangekocht en dat was het. Lukt prima en ik was niet al te veel geld kwijt ?. Ik had zelf weinig kledij die echt mee kon stretchen met mijn buik maar als je enkele losse jurkjes of shirtjes hebt, kan je die met gemak ook nog lang dragen. Bij mij kwamen mijn t-shirts al snel te kort en stond ik ze de hele dag naar onder te trekken, wat niet handig is en slecht voor de stof ?. Dus het is maar hoe je kleerkast er nu uitziet en wat je graag draagt. Ik heb ook even mijn kleerkast kritisch bekeken en dan bedacht wat er essentieel was om in huis te halen en wat niet.
 
Ik vond het ideaal. Had 2 spijkerbroeken, een paar jurkjes en een paar truien (en voor de zomer 2 korte broeken en paar t-shirtjes). Niet te gek, maar lekker comfortabel. Ik droeg vaak een spijkerbroek met een shirtje en dan gewoon een vest. Die vesten kan je blijven dragen en de zwarte shirtjes van de prenatal draag ik nu 1.5jaar later nog steeds. Die zijn helemaal niet gaan flubberen. Een zwangerschapsbroek vond ik zelf sowieso wel fijn.
 
Je gaat altijd horen dat mensen het wel of juist niet kochten. Het ligt ook een beetje aan jezelf. Wil je het kopen? Heb jij het nodig? Je hebt niemands goedkeuren nodig.  In mijn situatie bleek het wel nodig.
Vanaf een week of 10-13 bij de eerste en vanaf 6 weken bij de tweede. Ik ben een jeans persoon en die rekken al snel niet meer mee. Dus dat was mijn eerste koop. En dan loop je al snel tegen het probleem dat je oude shirts te kort zijn om tot de rand van je zwangerschapsjeans te komen. In ieder geval wel als je lang bent, zoals ik. Dus hier pasten mijn eigen shirts al snel niet meer hoor. 
Daarna werd ik ook gewoon trots op mn buik. Dus ik kocht een aantal dingen, jurkjes, shirts, om m mooi in uit te laten komen. 
En toen ik in mijn derde trimester belandde sloeg mn stemming om samen met het weer. Dus ik kocht twee leggings/huisbroeken voor een prikkie en een paar tshirtjes en liep alleen nog maar daarin. Ik kreeg ook een mega grote buik met veel vocht vasthouden. Dus niks was nog comfortabel. 
Mijn winterjas was best wijd dus die ging de hele zwangerschap mee. Ik heb ook 1 paar gympen en wat plattere zwarte laarsjes besteld omdat lopen op mn gebruikelijke hakken over was. Nog steeds trouwens :p Maar schoenen kun je langer gebruiken. Ik kocht ze wat ruim ivm vocht en dat was maar goed ook, want mn voeten zijn blijvend een maat gegroeid. 
 
Ik heb wel wat gekocht maar niet mega veel. Ik paste bijvoorbeeld wel nog lang in een flaired broek, maar spijkerbroeken enzo ging al snel echt niet meer (v.a. 10 weken). Vond het wel allemaal stikduur en vaak ook niet zo mooi. Maarrr ik heb het best een aantal maanden aangehad en ook na de bevalling nog een tijdje. 

Anyways, qua positiekleding kocht ik wat leggings, een voedingsjumpsuit, 1 lange jurk en 1 rok, 2 spijkerbroeken bij de lidl en wat t-shirts. Die kan je dan makkelijk combineren met een ruim 'gewoon' vest. 
 
Terug
Bovenaan