Wel of geen zwangerschapskleding?

Ik heb welgeteld 4 shirts, 1 broek,1 rok en 3 jurkjes gekocht. Daar doe ik het mee. Ik vond het zonde om heel veel geld voor een paar maanden uit te geven.
Ik draag normaal ook veel rokjes en jurkjes en die kon ik nog best lang aan.
 
Ik heb niets gekocht behalve zwangerschapsbeha's/voedingsbeha's, wel wat meer zelf gemaakt (3 jurken, 2 rokken en 3 hemden), verder heb ik gewoon ruime shirts en truien gedragen die ik voor de zwangerschap al had. (Een aantal van die shirts pas ik nu wel niet meer (of eigenlijk meer dan eens, haha), die zijn iets te ver uitgerekt in de zwangerschap.)
Ik denk dat het verstandig is om een beetje te wachten met vanalles aanschaffen totdat je merkt dat het niet meer zo goed past/comfortabel begint te zitten en dan pas iets te gaan regelen. Hoewel ik me altijd erg dik voelde als vriendinnen het zeiden, hebben heel wat van mijn vriendinnen nooit zwangerschapskleding nodig gehad (hoe dan, haha, maar als je hen zag dan klopt het wel), en jij bent degene die voelt wat voor jouw lijf (en stijlgevoel) niet meer comfortabel zit en wat nog wel gaat. Wie weet heb jij het niet nodig of ga je juist megaveel vocht vasthouden waardoor je het te klein vooruit koopt als je te ver vooruit loopt met kleding regelen. 

Ik merkte met een week of 5 al dat mijn beha's niet meer comfortabel zaten (bye bye beugels), dus toen heb ik vrij snel zwangerschaps/voedingsbeha's aangeschaft. En vanaf een week of 12 begonnen mijn rokken wel te knellen dus ben ik daar wat alternatieven voor gaan regelen. In de zwangerschap erna had ik met 7 weken al zo'n buik dat ik mijn zwangerschapskleding weer aantrok (helaas kort daarna miskraam geworden), al had ik het toen waarschijnlijk ook wel iets langer uitgezongen als ik het niet al in huis had gehad. Ik denk dat ik toen misschien wel meer kleding nodig zou hebben gehad gezien ik toen een kleintje in huis had en dan wordt je gewoon sneller vies (denk aan rondvliegend eten terwijl hij echt per se zelf wil eten enzo) en heb je minder tijd om de was bij te werken (of eigenlijk gewoon veel meer was).
 
Het ligt denk ik heel erg aan jezelf wat je nodig vind. Ik ben van mezelf best smal en paste veel shirtjes en blousejes al snel niet meer omdat mijn borsten te groot werden ? Bij de buik paste het nog prima! Broeken zaten me ook al snel niet meer lekker, kwam ook voornamelijk omdat ik altijd hoge broeken droeg. Persoonlijk vind ik jurkjes wel veel mooier staan dan broek met shirt, dan zie ik er zo opgeploft uit.
 
Ik zou gaandeweg eea aanschaffen als je het nodig blijkt te hebben. Niet op voorhand al los gaan. Je betaald er genoeg voor en je weet nu ook nog niet hoe groot je buik gaat worden. Als je te vroeg koopt heb je kans het straks niet eens past omdat je van je maat nu uitgaat. Ik heb 3 broeken (waar ik niet omheen kon haha) en een paar shirts + truien. Alles van de bovenkleding is te combineren met mijn eigen kleding.
 
Top dankjewel iedereen, ik ga jullie adviezen van opvolgen en er pas aan beginnen als het nodig is. Mijn kleding is vooral high waste en aansluitende kleding, dus ben benieuwd! Ik ga denk ik al wel is rondneuzen op vinted en marktplaats wat er allemaal rond gaat
 
Geen zwangerschapskleding gekocht lijkt mij echt onwerkelijk! Hoe dan! Op het einde ben je toch niet meer confectie maat ?
 
Terug
Bovenaan