wel of niet aan een kindje beginnen

Hoi Allemaal,

Ik ben en vrouw van 34,en inmiddels bijna 10 jaar getrouwd.
Door omstandigheden zitten wij met een schuld waar we voorlopig nog niet vanaf zijn en we moeten ons nu redden van 100 euro per week.
Zo langzamerhand begint het toch te kriebelen bij mij,ik wil dolgraag een kind.
Verstandelijk zeg ik nee,gezien onze financiele situatie,maar die zal de komende jaren niet veranderen en dan is het misschien te laat gezien mijn leeftijd.....
Graag jullie meningen/adviezen.
Alvast bedankt....

hallo

100euro per week is zat om een kind ermee te onderhouden.
ik zou zeggen gewoon gaan voor een kindje!!
sommigen moeten het redden met minder.

volg je gevoel.
qua geld kan het zat te redden zijn, en je kunt het zelf zo duur maken zoals je zelf wilt.
spullen, uitzet, kleding, meubeltjes??
marktplaats! echt een uitkomst!
succes!

Hoi hoi,

Wat Corina zegt ben ik het mee eens. Op Marktplaats vind je van alles voor de kleine wij zelf hebben dit ook gedaan hoor.

Groetjes en succes

Miriam

Ik zie het ook positief! Wij zijn op dit moment ook aan het bezuinigen... niet omdat we een schuld hebben maar het kan ook minder en we willen meer sparen. Als je goed oplet en geen dure producten koopt, niet gek doet en geen afhaalmaaltijden koopt kun je je van E100,- in de week ech goed redden. Wij houden soms nog over.... en wij hebben een dreumes van 15 maanden!! Dus ga er voor!

Je bent 34, ik zou niet te lang meer wachten. Natuurlijk zou het fijner zijn als je financiele situatie wat ruimer was, maar dat is niet zo. Moet je dan maar niet aan kinderen beginnen? Wel of geen kinderen maakt zo'n verschil in je leven.
Als je zwanger bent en je roept dat een paar keer in je omgeving dan zal je zien dat er over boxen, bedjes, commodes, kleding en kinderwagens staan op zolder. Dan zijn er meestal nog veel mensen die graag cadeautjes geven. En op marktplaats staan ook veel dingen voor weinig geld.
Als je borstvoeding gaat geven scheelt dat heel veel geld, maar dat moet maar net lukken. Na 6 maanden kan je zelf een beetje groente koken, dat kost nauwelijks extra. En natuurlijk krijg je kinderbijslag (bijna 200 euro elk kwartaal), dat is meer dan genoeg voor kleding bijv.
Het hoeft allemaal niet zo duur te zijn. Alleen dingen als luiers zijn wel duur en flesvoeding. Daarnaast valt het wel mee hoor.

Doen!!!

Ik ben zelf een 38 jarige mamma van een dochtertje van 1,5 jaar oud en wij hebben 1 inkomen. Geen vetpot maar het kan zeker wel.

Zeker als je acties wat betreft luiers in de gaten houdt en andere interessante reclames voor onze kleine dan happen wij gelijk toe!

Wij hebben ook alles 2e hands gekocht, marktplaats kunnen wij niet meer zonder! Je vind er leuke, goede spulletjes.

Onze auto rijdt op gas, super voordelig en zo kun je heel bewust voor een kindje kiezen en rondkomen van weinig. Je wordt vanzelf creatief!

Groetjes Esther

Doen!!!

Ik ben zelf een 38 jarige mamma van een dochtertje van 1,5 jaar oud en wij hebben 1 inkomen. Geen vetpot maar het kan zeker wel.

Zeker als je acties wat betreft luiers in de gaten houdt en andere interessante reclames voor onze kleine dan happen wij gelijk toe!

Wij hebben ook alles 2e hands gekocht, marktplaats kunnen wij niet meer zonder! Je vind er leuke, goede spulletjes.

Onze auto rijdt op gas, super voordelig en zo kun je heel bewust voor een kindje kiezen en rondkomen van weinig. Je wordt vanzelf creatief!

Groetjes Esther

Ik denk als je nu zegt, ik volg mijn verstand en ga niet aan kinderen beginnen omdat ik ze financieel gezien goede basis kan geven, dat je daar later heel veel spijt van zult krijgen. Een kindje kost geld maar aan de andere kant krijg je ook wel weer wat vergoedingen als je een kindje krijgt, zoals kinderbijslag en het kindgebonden budget. Dus als ik jou was zou ik er ook voor gaan. Uitkijken met uitgaven en blij zijn met gebruikte spulletjes. En vooral: genieten van je zwangerschap en kindje als het zover mag komen!

Groetjes Corina

Terug
Bovenaan