Wel of niet een gokje wagen?

Vraagje, wij gaan op vakantie als ik ruim 15 weken ben en ruim 18 als we terugkomen.

Nu willen we graag het geslacht weten, nu doen ze bij onze vk ook pretecho's. Nu hebben ze een aanbieding voor een 2d geslachts echo en een 3d/4d echo tussen de 23 en 28 weken. Wij wilde de 3d sowieso gaan doen met 26-27 weken.

Maar ja, zullen we dan de gok wagen met deze aanbieding en proberen het geslacht het geslacht te zien een dag voor de vakantie (met 15+4 weken) of gewoon wachten tot de 20 weken echo en geen gebruik maken van de aanbieding....

Wat zouden jullie doen? En heeft iemand ervaring met een gedachtebepaling rond dat termijn? Meestal zeggen ze rond de 16 wkn dat het zichtbaar kan zijn....

Hey!

Bedenk wel dat een geslachtsecho bij deze termijn niet heel zeker is. Dus je kan blij worden gemaakt met iets wat het niet is. Dan ben je ingesteld op een meisje, wordt het een jongen... ik zou dus wachten tot 20 weken. Maar dan nog moet je een slag om de arm houden.... 100% zekerheid heb je nooit. Het wordt sowieso jouw kindje en wat het dan is, is toch niet zo belangrijk?

Ieder voor zich natuurlijk, maar ik zou gewoon afwachten.
De vorige keer heb ik me aangeboden als 'proefkonijn' bij studenten echoscopie/verloskunde. Toen heb ik heel veel echo's gehad ;-)

Je weet t idd nooit zeker...K zag vd week bij babyboom een mevrouw die een tweeling kreeg. Bij de 20 weken echo waren t een jongen en een meisje zeiden ze. Maar veel later bleek dat t toch twee meiden waren! T is wel leuk maar zou t toch maar gewoon afwachten.

Bedankt voor de reacties!!

Uiteindelijk kwam mijn man (die mogelijk nog nieuwsgieriger is) met volgende idee:

We gaan wel de echo doen, maar houden het geslacht (als de kleine meewerkt en het zichtbaar is) nog een paar weken voor ons. Als bij de 20 weken echo dan hetzelfde eruit komt, dan mag de rest het ook weten.

Ik kon me in zijn idee helemaal vinden, dus deze week gaan we de afspraak plannen voor volgende maand :)

Ik zou inderdaad niet op 1 echo vertrouwen voor wat betreft het geslacht.
Met 20 weken zei de gyn een meisje en mocht een week later weer komen omdat ze dan een nieuw apparaat hadden en of ik die wilde testen (geen probleem haha). Toen weer een meisje. Vervolgens bij de studie echoscopie had ik toevallig een examen van verloskundigen, 4 stuks, zeiden ook alle 4 meisje. Nou toen durfde ik er wel op te vertrouwen ;-)

Terug
Bovenaan