Wel of niet geslacht onthullen?

<p>Hoi Dames,</p><p>Ik had een vraagje, zit heel erg te twijfelen of we wel of niet gaan vertellen wat we krijgen. Wij weten sinds vrijdag wat het wordt en merk dat familie het heel graag wil weten. Nu twijfel ik heel erg of ik het wil vertellen of niet. Ben bang dat ik straks allemaal van dat tuttig roze spul krijg of juist van die jongens shirt met rare prints erop ofzo, en van beide houd ik dus echt totaal niet. </p><p>Weet dat mijn moeder het in iedergeval ontzettend graag wil weten..  maar dan weet natuurlijk meteen iedereen het want ons mam is te enthousiast dat ze oma wordt en praat dan zeker weten der mond voorbij. Dus iedereen of niemand weet het...</p><p>Ben heel benieuwd wat jullie daarin doen. Wel of niet vertellen aan je familie/vrienden. </p>

ik ben zelf ook een flapuit die dat soort nieuws niet lang kan bewaren, dus dat heb ik direct aan iedereen verteld :D
Ik heb ook aan iedereen lopen kletsen zo af en toe over mijn smaak, dus mensen kijken wel uit met kleertjes kopen. Mijn moeder en schoonmoeder gaan gewoon af en toe met me mee en doen dan iets dat ik mooi vind cadeau. Verder had ik voor de kraamperiode een lijstje met suggesties. Maar geen verplichting om daar iets van te kopen. Toch kocht bijna al het bezoek gewoon iets van het lijstje. 

Je kan ook aangeven een specifieke smaak te hebben, of geen kleding te willen, of noem t op. Ik zou bang zijn me te verspreken.. maar ik heb vrij snel aangegeven dat ik liever niet alles roze wilde, en mn schoonmoeder merkte op een gegeven moment op: ik zie dat je graag zelf de kleren uitkiest, dus koop ik dat maar niet meer.. tjsa smaken verschillen hehe! Maar als je t geslacht geheim houdt, kan je dus met niemsnd shoppen of t kamertje laten zien, tenzij alles neutraal is natuurlijk.

Deels herkenbaar. Je krijgt gevraagd en ongevraagd cadeaus en kleding. Soms leuk of super leuk en soms iets afschuwelijks.
Ik heb best veel cadeaus gekregen in een andere kleur / stijl dan ik voor ogen had (in kleding, speelgoed, zelfgemaakte schilderijtjes, handdoeken, hydrofiele doeken, kleedjes etc). Bij mijn eerste zwangerschap kon ik mij daar helemaal aan op vreten uit frustratie. Nu laat ik het los, want het gebeurd toch. Ook al maak ik lijstjes of geef ik het aan. Dus ga ik er maar praktisch mee om. Kleding die ik minder mooi vind, doe ik vaak aan naar de opvang en doeken leg ik ergens onder.
Het is natuurlijk aan jou/jullie om te kiezen om het geslacht te onthullen of niet maar je krijgt toch cadeaus die je minder leuk vindt. Dat is niet alleen afhankelijk van het geslacht (helaas). En ook nadat je kindje geboren is krijg je cadeaus en dan kan het ook roze zijn of met een print.. 

Wij hebben het wel verteld, kon het ook echt niet voor me houden. Wel aangegeven dat we niet allemaal blauw spul met auto's erop oid wilden hebben of dingen die schreeuwden HET WORDT EEN JONGEN want zo zijn wij gewoon helemaal niet. Dingetjes die we al gekregen hebben tijdens de zwangerschap waren allemaal heel neutraal! Je kunt het dus gewoon aangeven. Maar vertel het vooral niet als je het liever voor jullie zelf wil houden! Alleen als cadeautjes de enige reden is zou ik daar gewoon van tevoren al iets over laten vallen. 
En zoals CvdLB al zegt.. je zal altijd minder mooie dingen krijgen! Wij hebben ook een paar pakjes nooooit aan gedaan omdat het gewoon niet onze stijl is, maar vind het dan altijd wel een lief gebaar.

Ik zei het en gaf aan wat ik wilde hebben en gelukkig werd daar naar gesluierd de dingen die ik lelijk vond en aan gaf ik hou daat niet van kreeg die van half zus die heb ik ergens onder in kast gepropt.
Maar mij familie weet exact wat ik wil hebben dus dat zat goed

Bij onze eerste hebben we het geslacht voor onszelf gehouden. Bij de tweede hebben we het geslacht gedeeld. Voor beide valt wat te zeggen. Het was overigens goed vol te houden om het geslacht voor jezelf te houden. We noemden de baby vast ‘hij’ tegen iedereen. Maar we vonden het bij de tweede wel zo makkelijk omzet gewoon te kunnen delen

Terug
Bovenaan