wel of niet goed naar miskraam?

hee meiden,
Wij waren in een keer zwanger. nooit gedacht. 8 Mei een ztest gedaan en positief .
Ik heb 17 mei een miskraam gehad en 19 mei was de test gelijk neg. ik was 5,5 week zwanger.
nu had ik het gevoel (31 mei, 1 juni) dat ik de eisprong had, en had nog een ovtest liggen. dus gedaan en er kwam meteen een blij poppetje te staan. gelijk klussen natuurlijk .
maar ik weet niet of dat wel goed is, meteen naar een miskraam weer zwanger worden??
We kunnen nu volgens internet en mijn cyclus 12 Juni een ztest doen.
Maar ik ben naar mn miskraam nog niet ongesteld geworden.

iemand ervaring.?
.

Linda,

als je lichaam weer een ei maakt dan is jouw lichaam er weer klaar voor. Ze raden normaal aan om inderdaad 1 ongesteldheid af te wachten, maar dat is meer om de berekening wat duidelijker te hebben. Schrijf in je agenda wanneer je ei sprong is geweest voor het geval het wel weer raak is. Ik zal voor je duimen.

Mij is absoluut afgeraden om meteen weer zwanger te raken, omdat je baarmoeder nog een wond kan hebben van de vorige zwangerschap. En als dat zo is, dan is de kans op een nieuwe miskraam groot. Daarnaast is de kans ook klein dat het nieuwe eitje zich innestelt in een baarmoeder dat misschien nog niet hersteld is.

Echter bij iedereen is het herstel weer anders.

Ik zelf heb een maand ertussen gehad voordat ik weer zwanger raakte (maart curretage; april ongesteld geworden na 27 dagen; mei positief getest).

Zelfs nu zit ik waarschijnlijk een week naast mijn berekening (ben korter zwanger dan dat ik dacht) en dat komt door de miskraam.

Zo zie je maar, een miskraam heeft toch wel een impact.

Volgens mij kan het geen kwaad. Uit jouw verhaal op te maken heeft jouw lichaam het vruchtje zelf afgedreven en heeft er geen medische ingreep plaatsgevonden. Dan kun je gewoon weer proberen zwanger te worden. Wan inderdaad, als je lichaam er nog niet aan toe is, zal er geen ei aangemaakt worden.

Ik heb zelf een curettage gehad in februari. Mijn gyn zei dat ik na mijn eerste ongesteldheid weer zwanger kon proberen te worden, maar als het anders zou lopen dit ook geen probleem zou zijn.

Nog een klein weekje wachten en dan mag je testen dus. Spannend! Ik duim voor je.

dankjewel voor de reacties.

het is misschien ook inderdaad beter om te wachten, maar ik schrok er ook van dat de ovtest :) aangaf.

Ik heb verder van mn miskraam geen last gehad en het bloeden was naar een aantal dagen over.2 dagen later inwendige echo gehad en alles was schoon en zag er ook goed uit.

Mijn cyclus varieert vtussen de 30 en 48 dagen dus ik weet ook niet wanneer mijn eerste ongesteldheid komt.

Ik heb de berekening ook heel gek genomen. en moet ik het misschien zo niet berekenen maar het klopte wel.

Ik zou toen eigenlijk op 10 mei ongesteld worden en de test was positief. ik heb mijn berekening nu ook vanaf 10 mei gepakten de dag dat ik mijn eisprong had klopte precies.
nog even wachten en volgens deze berekening 12 juni testen.

Elly gefeliciteerd met je zwangerschap!

Liefs

Hoi Linda,

Ik heb werkelijk exact dezelfde situatie als jou: ook op 17 mei mk gehad (bij 6,5 wk), een week flinke bloedingen en buikpijn, na een week was dit helemaal over en totaal geen klachten meer. Nog een week later voelde ik mij gewoon super en ontzettend veel zin in sex, dus wij hebben gewoon vrolijk geklust, mede omdat het niet zag zitten tot een volgende menstruatie te wachten (dit duurde de vorige keer 4 mnd). VK vertelde mij dat ieder lichaam anders is en het vanzelf aangeeft wat wel en niet kan.
Ik test op 12 juni vrolijk met je mee ;-)

x Linda

Dat is toevallig zeg!
en ben je ook vanaf de 10e gaan rekenen omdat je 12 juni ook test?
ook rond die datum geklust?
en heten we nog allebei Linda ook!

Ben benieuwd wat de testen weergeven de 12e :)
Ik duim voor je.

xLinda

Ik heb 5 jaar gelden ook een miskraam gehad en ben meteen daarna ook weer zwanger geworden.

Als je zwanger mocht zijn nu dan heeft het misschien zo moeten zijn..
Ik heb een gezonde dochter van nu inmiddels bijna 4,5.

Nu ben ik 27+4 zwanger van de tweede.
Ik heb in okt een missed abortion gehad en toen mocht ik de eerste 3 maanden niet zwanger worden en was ik ook weer na 2 maanden zwanger,je lichaam geeft toch zelf aan wanneer het er weer klaar voor is.

Nu ben ik wel heel benieuwd of je vandaag getest hebt en wat de uitslag is???

Terug
Bovenaan