Wel of niet inenten tegen Mexicaanse griep?

Hallo allemaal,

Ik ben bijna 15 weken zwanger en heb vanmorgen van mijn verloskundige informatie gekregen over de Mexicaanse griepprik. Ik twijfel nog wat ik zal doen. Aan de ene kant heb ik het idee dat het wel losloopt met de griep en is er nog weinig bekend over de gevolgen voor de baby als je inent (het is een nieuw vaccin). Aan de andere kant heb ik begin dit jaar de ziekte van Pfeiffer gehad (en is mijn immuunsysteem nog niet helemaal 100%) en heb ik al 3 kinderen rondlopen die van alles meenemen van school en de creche. De Mexicaanse griep schijnt bij zwangere vrouwen heftiger te verlopen.

Wat doen jullie?

Groeten,

Sandra

Hoi Sandra,

Ik ben bijna aan het einde van mijn zwangerschap, maar als die inentingen al vroeger zouden zijn geweest zou ik het net zo min doen. De griep schijnt milder te zijn dan de gewone wintergriep en de griepprik voor de gewone wintergriep mag je niet eens en dan deze wel?! Ze weten niet wat de gevolgen zijn voor je baby. Welk risico wil je dan lopen. Dan loop ik liever het risico om ziek te worden dan dat ik misschien onnodig een risico loop voor mijn kindje. Denk idd ook dat het allemaal wel een storm in een glas water is die griep. Succes met je beslissing.

Groetjes Corina
39w2d zwanger van de 2e

Hi Sandra,

Ik ben nu bijna 22 weken, maar ik heb weken geleden al besloten dat ik me niet laat inenten. Wat Corina al zegt, de griep is een milde vorm van griep. Vergeet niet dat mensen vaak zeggen dat ze griep hebben en dan gewoon maar verkouden zijn, maar een normale wintergriep heeft ook 2 weken koorts en ellendigheid tot gevolg. De mexicaanse vorm is niet erger.

Mijn moeder heeft de (mexicaanse) griep al gehad, een week of 6 terug en die was met een week weer op de been.

Toen ik de vorige keer zwanger was mocht ik niet eens de gewone griepprik halen en nu zou ik het wel moeten doen terwijl ze de gevolgen niet weten? Nee, dan maar liever niet.

Verder heb ik zelf de Q-koorts gehad. En dat was ook erg heftig. Volgens mijn huisarts is dat heftiger dan de griep. Ik heb twee weken met een temperatuur van boven de 38.5 gelopen en was echt beroerd. Vlak daarna raakte ik zwanger en raakte ik in paniek: verminderde weerstand vanwege de anti-biotica en de mexicaanse griep. Na een goed gesprek met de huisarts en telefonisch met de GGD heb ik besloten geen prik te gaan halen als het zover is en als ik ziek wordt geen Tamiflu gebruiken. Ik wil geen enkel risico lopen.

Sterkte met je beslissing.

Gr. Tamara.

hoi

ik ben zelf ook erg met deze vraag bezig dit omdat ik me via me werk kan laten vaccineren tegen de mexicaanse griep.
ik ben nu 6 weken zwanger, en ik denk dat ik het ook niet ga doen. vind het onveilig lijkt me helemaal niet goed voor de baby. (zeker zo vroeg in me zwangerschap)

gr.

hoi hoi

ik kan gisteren de griepprik halen die mocht ik wel hebben zijden ze maar ik heb het toch niet gedaan.
maar met die mexicaanse griepprik weet ik het ook niet zeker ik ben bang dat het mijn kindje iets aan doet zoveel weten ze nog niet over dat vaccene ik ben nu 16 weken zwanger ik denk dta ik het niet laat doen

groetje srebecca

Hi, de prik wordt sowieso pas gegeven als je 14 weken of meer zwanger bent. In het eerste trimester wordt het afgeraden. Ook de gewone griepprik wordt afgeraden in het eerste trimester, maar er zijn volgens mij geen nadelige gevolgen bekend van de gewone griepprik bij zwangeren. Heb net even op internet zitten zoeken, maar vond een heleboel tegenstrijdige informatie....

Terug
Bovenaan