Wel of niet inenten tegen Mexicaanse griep?

Hallo allemaal,

Ik zou het ook niet doen. Je weet idd niet wat het vaccin doet... en als je het niet laat doen kan het ook gewoon nog zijn dat je ook niet ziek wordt. Tja, en anders sluit ik me aan bij het idee dat het 'gewoon' griep is, dus dat overleven we wel. Ook zou ik geen tamiflu nemen. Ik heb een kennis die net zwanger was en tamiflu voorgeschreven kreeg en zij heeft een miskraam gehad, natuurlijk niet gezegd dat het daardoor komt.... maar goed, het heeft mij inieder geval op de gedachten gebracht om niks te nemen. Overigens neem ik ook geen enkele medicijnen, tenzij het echt noodzakelijk zou zijn.

succes met de beslissing

Dank jullie wel voor alle reacties. Ik ga vanavond met mijn man overleggen wat te doen. Ik neig momenteel naar wel inenten. Reden daarvoor is met name de Pfeiffer die ik nog geen half jaar geleden had en verder omdat ik voor mijn werk veel reis (zit ieder week in Frankfurt of Londen) en dan loop je ook veel meer kans om de griep op te lopen. Ik laat het nog weten wat ik doe.

Groetjes,
Sandra

Hoi allemaal,
Ik werk zelf als doktersassistente in een huisartsen praktijk en was in 1e instantie ook niet van plan me in te laten enten maar toen had ik het er met een aantal artsen over en die zeiden dat het toch verstandig was om te doen.
Het is bekend dat de mexicaanse griep veel meer kans op complicaties geeft bij zwanger vrouwen. In eerste instantie is dit gevaarlijk voor jezelf (denk aan longontsteking of hersenvliesontsteking) maar als jij zelf zo ziek bent is dit ook niet goed voor de baby.
Dus denk ik wel dat ik het ga doen als hij nog voor mijn bevalling gegeven kan worden ben nu nl 32 wk. zwanger.
Overgens kan de griepprik gewoon toegediend worden als je zwanger bent, dit levert geen gevaar op voor de kleine.
Gr. Janneke

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die met dit dilemma zit. Ik zit nu in mijn zesde week. Afgelopen week heb ik ook een oproep gekregen voor de griepprik, maar mijn gevoel zei nee. De ha adviseerde mij om mijn gevoel te volgen, maar gaf wel mee dat het geen probleem zou zijn. Toch maar afgebeld en toen werd de vraag gesteld wat ik wil met de prik voor de mexicaanse griep.... Denk er nog even over na en volg de discussie / reacties hier.

Groetjes,
Moon

ik heb met 34 weken de mexicaanse griep gehad, en tamiflu... ik leef nog.. en de baby doet het ook super daarbinnen.
dus die griep valt wel mee.
waarom zou je iets in je lijf spuiten waarvan de werking nog niet bekent zijn.
die griep duurde een dag of 10 en ja je bent beroerd. maar ik zou nooit een vaccin spuiten voor iets wat je niet gegarandeerd krijgt.
xxx

oh ja ben nu 36.5 weken zwanger.
en had de griep met 30 weken sorry ;-)

ik zou t ook niet doen.
dan maar ziek hoor. mn familie zorgt wel voor mn dochtertje en voor mij.
no way dat ik iets in me laat spuiten waarvan ze eigenlijk niet eens weten wat het doet bij jou, laat staan bij je ongeboren baby.
we hebben vaker van dit soort dingen gehad.
dat je je kon laten inenten.
ontzettend veel baby's werden misvormd geboren of hadden een afwijking.
nou, ik neem het risico dus niet.

ook al zou ik vatbaarder zijn omdat ik net ziek ben geweest, mn kind is belangrijker.

succes met je beslissing.

groetjes, do

mmm k lees het nu nog even trug, en dit komt wel weer heel bot over.
zo bedoelde ik het niet.
dit is mijn mening.
wat jij kiest moet je natuurlijk helemaal zelf weten :)

succes met je beslissing!

groetjes, do

Terug
Bovenaan