Wel of niet inleiden?!

<p>Hoihoi!</p><p>Gister de groei echo gehad (nu 35+2) en onze "kleine" man ligt met alles boven gemiddeld, omdat ook het buikje boven gemiddeld is moet ik in deze dagen laten prikken op zwangerschapssuiker, ook krijgen we een afspraak bij de gyn. om te bespreken/advies te krijgen over eventueel inleiden, mijn eerst gevoel is dat ik dat niet wil (een kindje komt wanneer het er zelf uit wil) anderzijds.. hij moet er natuurlijk ook nog uit.. Zit er nog iemand in zn situatie!? Advies/gelijke situaties is/zijn zeker welkom! </p>

Ik heb een 4600 gram wegende jongen zonder kleerscheuren (lees geen hechtingen) op de wereld gezet. Wilde ook niet ingeleid worden. Doe waar jij je goed bij voelt en achter staat.

Vergelijkbare situatie hier VOF. Geen suiker maar wel een flinkerdje. Ik ben inmiddels 39 weken en wil ook graag de natuur zijn gang laten gaan voorlopig. Snap wel dat doorlopen tot 42 weken misschien niet ideaal is maar voortijdig gaan inleiden daar sta ik gevoelsmatig nu niet achter. Ook omdat het een schatting is (bij ons 3900 gr geschat) en je helemaal niet zeker weet of het echt zo is. 
Fijn te lezen KT! Dit soort verhalen stellen me gerust :)

Ik had ook een flinke (geschatte) baby, uiteindelijk heb ik nooit om die reden advies gehad voor een inleiding. Door zwangerschapsvergifiting ben ik bij 36+4 ingeleid. Zelf vond ik het inleiden enorm meevallen, al heb ik geen vergelijking want dit was de eerste. Ook heb ik tabletten gehad voor de verweking van de baarmoeder, na het breken van de vliezen kwamen mijn weeën zelf opgang. 

Wat fijn om te lezen dat ik dus niet als enigste dat gevoel heb van "laat de natuur zijn gang gaan"  Ben blij om jullie reacties te lezen!!

Sinds ongeveer week 33 is bij mij zwangerschapssuiker vastgesteld. Onze dame ligt op een curve voor 4200 gram met 40 weken. Ik weet dat dit best moet kunnen, maar toch heb ik niet zoveel moeite als ze haar iets eerder willen laten komen, langer dan 40 weken hoeft voor mij dan sowieso niet. Inleiden kan mee en tegenvallen en bevallen kan mee en tegenvallen, je weet het niet van te voren. Het is mijn eerste kindje, dus hoeveel ruimte er precies is weet je nooit. Inleiden voelt misschien wat minder natuurlijk, je kindje zal er heus klaar voor zijn! Het is af, en kan heel goed overleven buiten jou. Dus dat hoeft geen reden te zijn. Maar ik snap toch ook de aantrekkingskracht van het laten komen als je lichaam het zelf aangeeft...

Ik heb hier pas toevallig een topic over geopend, ik heb ook zwangerschapssuiker, en haar buikje zit ruim boven de groeicurve, nu heeft ze ook een cyste in haar buik, van ong 6cm, zowel de suiker als de cyste kunnen de oorzaak zijn van haar te grote buikje. 
Ik wordt volgende week ingeleid, ik ben dan 38.2 weken zwanger, ik vind het super spannend, maar vind de bevalling zowiezo spannend! Ik laat het maar over mij heen komen, na de vele ziekenhuisbezoeken zal ik blij zijn als ik haar veilig en hopelijk gezond in mijn armen heb! 

Ik ben bij 38 weken ingeleid omdat mijn dochtertje ook erg groot zou zijn, werd verwacht. Bij 38+2 geboren en ze woog slechts 3730 gram en was 50cm.
Ik vond het een beetje dubbel. Aan de ene kant dacht ik, zielig voor de baby want nu wordt ze gedwongen om eruit te komen terwijl ze best nog lekker zat.
Maar aan de andere kant dacht ik, ach ze moet er binnen nu en 4 weken toch een keer uitkomen.. dan kan het maar beter al snel gebeurd zijn. (Ik keek ook wel tegen de bevalling op. Beetje eng allemaal). Vond het ook wel fijn om vantevoren een moment te weten wanneer het ging beginnen. Kon ik me tenminste nog iets voorbereiden.  ??‍♀️
Dus persoonlijke keuze van deze controlfreak haha. 
Succes! 

Terug
Bovenaan