Wel of niet inleiden?!

Thanks allemaal!!
Ik herken het controle willen houden ook wel, terwijl dat tijdens een zwangerschap nogal lastig is;) 
Zometeen nuchter naar de prikpost voor de eerste vingerprik, dan ontbijten en 1,5uur later weer terug, dit ook na de lunch en avondeten (ik ben vandaag lekker bezig met heen en weer rijden haha!) Ben benieuwd hoe snel je daarvan de uitslag krijgt, hoe snel was dat bij jullie? (Voor degene waarbij ook suiker is uitgekomen) en hopelijk dan vandaag/morgen bericht van de gyn. wanneer we op afspraak kunnen komen! 

Ik moest nuchter prikken daar een suikerdrankje drinken 2 uur stilzitten in een stoel en dan weer prikken. Wel gek dus dat jij 4 keer moet komen. Die heb ik nog nooit gehoord. Ik moet nu het vastgesteld is wel ook 1,5 uur na het eten prikken, dus dat is dan weer niet heel gek. De uitslag had ik binnen 2 dagen. Maar meestal weten ze die dezelfde dag al. En als je daar een vingerprik krijgt kan je het misschien wel direct weten. Als ze je direct waardes vertellen zou ik ze even opschrijven :)

@ Mamariëlle, klopt wat je zegt, normaal gezien krijg je een drankje, maar omdat ik nu 35+3 zwanger ben is het met dat drankje niet helemaal betrouwbaar zei mijn verloskundige! Vandaar dat ik nu 4x moet laten prikken

Ik ben 5 weken geleden bevallen van zo'n flinkerd. 9 pond. Ze wilden met 38 weken inleiden maar had precies hetzelfde als jij, laat de natuur z'n gang maar gaan. Uiteindelijk met 41+1 toch ingeleid.. was een prima bevalling. Oké wel wat ingescheurd maar dat was ik ook bij dochter die maar 6 pond was. Gewicht zegt niet alles, ligging veel meer. Succes! 

Heb elke keer gevraagd wat de waarde was, vanochtend nuchter was het 4.7. Toen 1,5u na het ontbijt was het 4.8 en net na de lunch (daar zat wel ruim 2 uur tussen omdat het apparaat niet werkte) was het 5.7. Degene die dat bloed prikt mag er niks over zeggen, (dat het wel of niet goed is) Hier nog mensen met ervaring en die waardes?

Ik zie dat je het ook al in het andere topic had gezet en dat daar ook al reactie was. Maar dit ziet er prima uit. Ik mag nuchter niet hoger dan 5,3 hebben en anderhalf uur na de maaltijd niet meer dan 6,7. Nog wat strenger dus dan de dames van het andere topic, maar ook daar zou jij elke keer prima binnenvallen. Ik denk zelfs als je ‘compenseert’ met het half uur extra na je lunch. 
Heb je vandaag wel net gegeten als anders? Of heb je echt wel anders/minder gegeten? Als je net als anders gegeten hebt hoef je je denk ik niet veel zorgen te maken. Maar uiteindelijk is dat natuurlijk aan je zorgverlener! 
Succes nog even

Ik heb/ga wel wat extra opletten, dat wel.
Maar vanochtend gewoon gegeten wat ik altijd eet, heb na het prikken om 10.00u nog een klein stukje appeltaart gegeten. Met de lunch gewoon brood gegeten (boterham met kaas, boterham met kipfilet en boterham met hummes, meestal eet ik 2 met hartig, 1 met zoet, de zoete boterham heb ik dus niet gedaan vandaag) heb vanmiddag ook nog een chocolaatje op en een kleine eierkoek met boter, en een banaan, en avondeten was pasta met garnalen, kruidenkaas en groente. laatste waarde was weer 4.7 (dat vond ik weer gek/laag? Ik dacht dat het juist gedurende de dag op zou lopen, maar had om 16.45u warm gegeten en om 18.15 geprikt, in die.1,5uur eet je natuurlijk ook niks "extra's")dus nu werd ik daar weer beetje "onzeker" van.. of dat dan weer niet te laag is.. maargoed mocht dat het geval zijn dan is het beter om juist wat extra te eten?

Je hebt wel veel dingen met koolhydraten gegeten dus ik denk dat deze waardes dan prima zijn hoor. Het is niet zo dat het gedurende de dag op zou moeten lopen. Het is juist de bedoeling dat je lichaam zelf ‘herstelt’. Is dat niet zo, dan heb je (zwangerschaps)diabetes.  

Terug
Bovenaan