wel of niet laten huilen?

Mijn zoontje is ruim 11 weken en heeft erg moeite met slapen. 's nachts huilt hij veel en overdag kan hij erg moeilijk in slaap vallen. Van het cb heb ik het advies gekregen hem steeds te laten huilen zolang ik het vol kan houden. Maar ik heb dit een paar keer geprobeerd  maar hij raakt erg overstuur. Ik vind het zo zielig dat ik er veel moeite mee heb om hem te laten huilen. Wie heeft hier ervaring mee?

Hoi hoi

Mijn mannetje huilt ook altijd als ik hem op bed leg. In het begin kostte mij dat ook veel moeite en haalde ik hem er iedere keer weer uit. Het gevolg daarvan was dat het eigenlijk alleen maar erger werd omdat ik door zijn huilen onrustig was. Je baby merkt dat heel goed. Leg hem op bed en ga iets doen waardoor je hem niet hoort. Ik ga altijd stofzuigen. Als ik klaar ben en hij huilt nog probeer ik te luisteren wat voor huiltje het is. Op een gegeven moment leer je wel of er echt iets is, of dat hij boos is. Bij Kris is vaak het laatste het geval, dan laat ik hem gewoon liggen.
Na zijn laatste voeding ligt hij altijd uitgeteld op mijn schoot, en als ik hem op bed leg begint ie te gillen. Ook dan laat ik hem huilen meestal valt ie vanzelf in slaap. Ook als hij 's nachts wakker wordt laat ik hem eventjes huilen en ga ik er niet gelijk uit.
Mijn moeder vertelde dat mijn broer overdag zo lag te huilen dat zij bij de buren ging zitten om het niet te hoeven horen. Mij lieten ze 's nachts in de reiswieg in de keuken brullen.
Het is heel moeilijk om je kleintje te laten huilen, maar je moet het toch proberen. Waarschijnlijk valt hij vanzelf in slaap en kom jij ook aan je rust toe.
Succes Ellen

Hoihoi

Mijn dochter is 11 weken en ik laat haar ook huilen. ik heb misschien makkelijk praten omdat ze nooit langer dan 30 minuten aan 1 stuk huilt.
De meningen over wel of niet laten huilen zijn verdeeld.. Ik doe het wel omdat Mila zo zelf in slaap komt ( ze gaat wakker naar bed), ze de dag kan verwerken en het soms nodig heeft om te huilen
Op het moment dat ze naar bed gaat en huilt kijk ik op de klok en zeg ik tegen mezelf: als ze over 20 minuten nog huilt dan kijk ik even. Een aai over de bol en ik ga weer. Heeft ze geslapen en huilt ze weer, dan wacht ik ook eventjes. Soms schrikt ze namelijk wakker en slaapt ze daarna weer verder.
En 's nachts huilt ze nooit.

groetjes

Hoi,

Het is inderdaad moeilijk te zeggen hoelang je ze moet laten huilen. Ik kijk het meestal 20 tot 30 minuten aan en ga dan eens kijken. Een speentje houden ze bij mij ook niet in hun mond en nadat ik 25 keer boven ben geweest vind ik het dan wel genoeg. Uiteindelijk vallen ze wel in slaap maar zijn dan na 15 min weer wakker en zo gaat het van voeding tot voeding.

`s avond en `s nachts slapen ze wel aan één stuk door. Ze komen dan enkel voor de voedingen.  

Mijn tweeling is nu 8 weken en komen nog steeds `s nachts om de 4 uur. Slapen jullie kindjes al langer `s nachts?

Mijn kleintje huilt ook altijd als hij naar bed gaat.
Hij is nu 8 weken en komt ook om ongeveer de 3a4uur de hele dag en na de voeding gaat hij dan als hij gaapt weer naar bedje maar dan huilt hij ook altijd eventjes.
na 10 min geeft hij het dan op en valt hij in slaap. Dat was aan het begin wel anders hij bleef maar huilen en huilen en hnu bakeren we hem dan ook in en dat helpt wel hij was dan ook heel onrustig als hij in bed lag.
En snachts slaapt hij nu regelmatig goed door. laatste voeding tegen 11 en tussen 5 en 7uur meld hij zich weer.

hoi hoi,

Ik laat mijn zoontje ook doorhuilen, maar tot een bepaalde grens......en wat die is.....tja.....tot dat ik het echt niet meer trek.
Gelukkig huilt hij erg weinig, dus ik ben verwend. 's Nachts huilt hij nooit, alleen voor een flesje, die hij dan ook krijgt, omdat het dan ook de tijd ervoor is, de rest slaapt hij.
Overdag huilt hij wel meer, maar niet echt veel. Hij slaapt goed in de box en soms ook goed in zijn bedje. Heel vaak heeft hij hier moeite mee, vindt het te groot denk ik. Speentje wil hij maar 10 sec. ofxo en spuugt deze dan weer uit. Vaak loop ik een paar keer naar boven toe en blijf even bij hem om hem in slaap te kriebelen, ik haal hem niet uit bed in elk geval. Dit helpt vaak.
Mijn zoontje is nu 6 weken en dus slaapt hij nog niet erg diep, dit komt pas als ze ouder zijn. Dus dat hij vaak wakker wordt, hoort erbij, is wel vervelend voor mezelf......

groetjes, Misja, mama van Thijmen( bijna3 ) en Marten ( 6 weken)

Terug
Bovenaan