wel of niet laten huilen?

Nou mijn zoontje is 11 weken en ik moest hem van het consultatieburo ook laten huilen. Resultaat, hele opgefokte drukke baby die alleen maar aan t spugen was en hele korte slaapjes doen...
Nu doe ik het anders, mijn kind heeft gewoon niet veel slaap nodig... Hij is nu veel liever nu ik hem niet dwing tot slapen. Hij slaapt snachts van 11 tot 8 en na zijn eerste fles ook nog een uur. Dan dwing ik hem niet maar haal hem uit bed.. Hij gaat dan gewoon lief spelen en liggen enzow tot zijn volgende voeding... Ik laat hem na zijn fles bij me liggen totdat hij bijna slaapt en dan gaat hij gewoon slapen, ik moet wel een paar keer naar boven voor zijn speen maar hij slaapt wel...
toen ik hem zo lang liet huilen ( heb ik 2 weken geprobeerd ) had ik n superdruk ontevreden kind en nu niet meer... niet iedereen heeft toch even veel slaap nodig...
Snachts doe ik lavendelolie in zijn bed en sindsdien slaapt ie snachts gelijk door... misschien een tip??? Succes maar laat je niet gek maken door het huilen, je kind MOET niet slapen na zijn voeding maar als hij moe is... ik vind echt dat iedereen te veel volgens het boekje zijn kind moet opvoeden ( van het cb ) maar ieder kind is verschillend en zeker als ze zo jong zijn willen ze gewoon lekker graag bij dr moeder liggen en kroelen, geniet van deze tijd en focus je niet alleen op het slapen...
Lennon huilt bijna nooit meer nu en we zijn allebei gelukkig

Zelf ben ik geen voorstander van laten huilen. Ook baby's huilen om een reden.
Ik ben moeder van 3 kinderen en alle 3 zijn ze anders.
Mijn oudste Britt is nu 5, maar als baby huilde ze nooit, maar slapen deed ze ook niet. Het was een hele wakkere maar wel gezellige baby. In het begin wilde ik ook dat ze ging slapen, dat deden baby's immers, met het gevolg een krijsende baby en een gestresde moeder. Al snel begreep ik dat Britt maar weinig sliep (ik dus ook) maar wel rustiger was.
Lynn daarintegen was een huilbaby. Op de dag sliep ze heel goed en was ze heel tevreden, maar savonds begon het huilen en dat hield niet meer op totdat de ochtend kwam. Dus van slapen was geen spraken. Na een aantal doktersafspraken en cb-afspraken kwamen we erachter dat ze een koemelk en glutenallergie had. Na 2 maanden ging ze over op andere voeding en kreeg een heel ander kind ervoor terug.
En ja Ruben, Ruben is voorbeeldig, hij slaapt vaak van voeding tot voeding en huilt bijna nooit. Ik leg hem wakker in zijn bedje en hij piept even (dit is geen huilen,maar gewoon zeuren) en dat valt hij in slaap. Hij slaapt ook vanaf het begin door.

Dus het ligt niet aan de ouders. Per kind verschilt het gewoon. Ik zal niet zeggen dat je je baby bij elk kikje moet oppakken, maar laten huilen is voor mij nooit een optie geweest. Ik probeer altijd nog even een boertje een luier of troosten. Desnoods lekker samen een warme douche.

Ook ik heb het wel geprobeerd op advies van het cb en vrienden, maar mijn kinderen raakte gestresd, gefrustreerd, gingen spugen, was niet normaal.
Ik volg gewoon mijn gevoel, effe huilen en mopperen vind ik niet erg, maar helemaal overstuur laten worden, ja   voor wie doen we dit.

Succes met je kindje en doe waar je je goed bij voelt.

Hi,

Ik heb mijn eerste zoon eens laten huilen 30 minuten totdat ie stikte erin.
Ik eindigde in het ziekenhuis op de eerste hulp.
Ik vind ook dat babies nooit zomaar lang huilen.

Mijn 2e zoon(27-9-2006) laat ik max 5 min huilen en dan ga ik kijken.
Meestal is het zijn speen of hij slaat zichzelf steeds wakker.
Ik heb vorige week een bakerzak aangeschaft en meneer slaapt er heerlijk in.
In het begin was ie wel gefrustreerd omdat ie zijn handen niet omhoog kan doen.

Inbakeren vond ik een laatste alternatief maar de bakerzak is een slaapzak zonder armsgaten maar met een hesje erin.
Kijk eens op www.bakerzak.nl

groetjes,
Clautje

Terug
Bovenaan