Wel of niet laten huilen?

Onze kleine meid huilt veel, vooral als we na het voeden en knuffelen haar in bed leggen is het een grote ellende. We zijn weliswaar bezig met behandeling voor reflux, toch begint het ons op te vallen dat ze ophoudt als we haar kamer in komen. We twijfelen dus of ze nu ergens lasten heeft ook gewoon bij ons wil zijn. Oppakken resulteert erin dat ze na twee uur in onze armen aan de slaap toegeeft, maar zodra ze wordt weggelegd weer begint. Oftewel we kunnen niets meer dan zitten en hopen dat ze in je armen gaat slapen.
We laten haar nu steeds iets langer huilen voor we gaan kijken in de hoop dat ze in slaap valt, dit voelt voor mij absoluut niet goed, maar ik raak ook op door continue met haar te moeten zitten (als het moet, prima natuurlijk begrijp me niet verkeerd)
Ik heb al geprobeerd om bij haar op de kamer te blijven, te zingen, dan te neuriën, steeds een stukje verder lopen, niet meer neuriën en dan uiteindelijk weggaan, maar na 5 min heeft mevrouw door dat ik weg ben en kan ik weer opnieuw beginnen...
Woensdag voor de eerste check naar het cb en dan ga ik maar eens bij hun vragen wat te doen, wellicht krijg ik dinsdag medicatie voor de reflux en zien we daarmee al verschil, maar goed tot die tijd blijven we waar afvragen of we haar nu zullen oppakken of laten huilen en hoe lang dan. ..

Klinkt heel herkenbaar! Ik breek ff in vanaf het juli forum... Je kan zulke kleintjes nog niet verwennen hiermee... trap er niet in door ze nu al van alles aan te willen leren wat het cb je zal willen vertellen.. Geef toe aan de behoefte van je kleintje, na 2/3 maanden kan je het weer opnieuw proberen.. Natuurlijk mag ze best ff huilen, maar ze heeft net 9 maanden rondgehobbelt bij je, en nu ligt ze helemaal alleen in een bedje! Dat is toch een gekke gewaarwording voor zo'n kleintje?

lastig lastig. Ik zit een beetje met hetzelfde alleen huilt Ruben niet heel veel. Vanmiddag wilde hij bijvoorbeeld ook niet slapen in bed. Ik heb hem een uur laten liggen en telkens werd hij weer stil en 5 minuten later begon hij weer te huilen. Uiteindelijk toch maar uit bed gehaald en gaan wandelen (ondanks dat het erg koud was) en dan slaapt meneer wel. Een uur laten liggen is voor mijn doen erg lang meestal ga ik na 10 min.toch wel even kijken en haal hem er even uit. Ze zeggen dat je baby's de eerste 3 maanden niet kan verwennen en als hij echt helemaal over zijn toeren gaat dan haal ik hem eruit want dan gaat hij toch niet meer slapen. De mevrouw van het CB zei dat ik hem gewoon moest laten huilen. Ik zei tegen haar dat hij dan helemaal over de rooie gaat. Ze zei dat hij dan daarna meestal in slaap valt omdat ze dan heel moe zijn van het huilen maar dat vind ik zielig en hij gaat dan toch niet slapen dus dat doe ik niet.
Ik weet niet of je het hoofdeind van het bedje omhoog heb staan?? want zou toch zeggen dat ze last heeft van haar maagzuur of iets??

Denk dat elke moeder dit lastig vind. En volgens mij zegt het CB overal het zelfde. Heb dezelfde discussie namelijk afgelopen maandag gehad. Ik vind het namelijk te gek dat je een kindje in slaap laat huilen, als het natuurlijk heel lang duurt. Kereltje hier huilt eigenlijk ook na elke voeding maar binnen 15 min. slaapt hij. Als het langer dan dat duurt gaan we altijd even kijken.

Ik denk dat het bij jou baby komt door de reflux. Krijgt hij genoeg voeding binnen? Want dit probleem hadden wij namelijk. Toen ik begon met kolven kwam ik er achter dat ik maar heel weinig melk aan maakte en dat hier waarschijnlijk ook nog eens heel weining voedingstoffen in zitten voor hem. Hij begon toen ook ontroostbaar te huilen. Vooral snachts. Op het moment dat we gingen bij voeden met flesvoeding was het een stuk beter. Misschien heb je hier iets aan? We hebben het ook zelf maar moeten uitzoeken want het CB gaf hier ook geen antwoord op :S

Succes!! Liefs

Onze dame huilt ook best veel. het word nu minder nu we 3x naar de osteopaat zijn geweest, maar ook zij heeft overdag moeite om in slaap te komen. Ik laat haar even huilen (max 5 min) en ga er dan heen en doe haar speentje er weer in en geef haar even een kus. De keer daarna pak ik haar even en troost haar even. Binnen 15 min. slaapt ze dan meestal. Slaapt ze na 30 min nog niet dan pak ik haar even bij me in de schommelstoel en dan zakt ze zo weg. Ze is nu bijna 6 weken en ik kan merken dat ze minder gaat slapen. Ze komt om de 4 uur overdag en is daarvan dan 1 uur wakker incl voeden. Na de voeding even lekker op schoot en dan naar bed. 'S nchts gaat ze gelukkig wel zonder morren slapen, dat is wel erg fijn!

Ik zou haar niet laten huilen vooral vanwege de reflux. Ik zou idd haar bedje even iets omhoog doen, dan loopt het minder snel weer terug.

Succes!
Liefs ciomama

ps..ik zal blij zijn als die eerste 3 mnd erop zitten! Dan word het allemaal wat beter, slapen ze beter en komt er meestal een ritme in. Nog even volhouden dus!!

@ Ciomama....hah ja dat heb ik ook. Mijn gynacoloog zei tijdens mijn ontslag "de eerste drie maanden doe je op pure wilskracht" met een knipoog er achter aan. Begrijp nu opeens wat hij bedoelde :)

We hadden het bedje wel verhoogd staan, maar dat hielp niets bij haar. Zelfs nog iets hoger gezet maar ook zonder succes. Ik verwacht wel dat ze wat meer huilt door het zuur, dus hopelijk krijgen we nog wat medicatie voor haar van de week.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Ze heeft net 5 min gehuild en is daarna zelf in slaap gevallen. Ik weet gewoon niet wat ik er aan heb en probeer me nog niet op de volgende voeding te verheugen... Die gaat vast niet zo makkelijk.
Ik luister vooral naar het soort huil en zodra dat een en al paniek is ga ik er toch echt naar toe. Als cb als advies zou geven om te laten huilen zou ik dat denk ik niet doen.
Ze komt nu ook om de vier uur om te eten, maar ik vraag me af of dat niet komt doordat ze slaap in moet halen van alle tijd die ze niet geslapen heeft.
We blijven gewoon even door zoeken naar de juiste weg bij onze dame, maar idd Cio ik ben benieuwd hoe het met drie maanden is,

bij mijn dochter hadden we hetzelfde..... na de voeding begon ze vrij snel te huilen dat duurde echt 1 a 2 uur... vervolgens viel ze een uurtje in slaap van de vermoeidheid en kwam daarna weer voor haar volgende voeding...... heeeeell veel verschillende soorten voeding geprobeerd (oa normale en nutrilon omneo tegen krampjes) niks hielp!!! na een paar maanden kreeg ik het advies van een vriendin om nutrilon forte(voor hongerige babys) te gaan gebruiken en ik zag al een wereld van verschil!! Dus heeft je kindje niet gewoon honger?? Als je idd de kamer binnenkomt zijn ze stil omdat ze denken dat ze eten krijgen!! Daarnaast raad ik idd iedereen aan om bij babys die wat meer huileriger zijn naar een osteopaat te gaan.... met die 2 combis hadden we bijna geen kind meer aan haar!!

Terug
Bovenaan