Wel of niet laten huilen?

Ik maak af en toe al grotere flessen voor haar om te zien of ze inderdaad niet gewoon honger heeft. Maar ze stopt altijd bij de hoeveelheid die ze normaal krijgt, dus ik denk niet dat het honger is. We zitten nu op de Anti Reflux flesvoeding, dus dat wordt niet mixen met forte denk ik zo. Ik zal de volgende voeding weer eens een grotere fles maken om gewoon eens te kijken hoe dat gaat.

Ik ben al opzoek naar een osteopaat bij ons in de omgeving alleen er is er maar eentje en ik moet eens horen of hij ook ervaring met baby's heeft. Anders moet ik naar Amsterdam, dat geeft niet, maar het is prettiger als het bij ons in de stad kan.

Thnx voor alle tips in ieder geval!

Hoi wij bakenen onze man in met de pacco doeken, en daardoor slaapt hij veel beter. Hij houdt zich wakker door met zijn armen te bewegen.
Inbakenen werkt ook tegen reflux (lees maar op de pacco site, erg interesant)
Wij hebben het boekje rust en regelmaat gelezen. Wij laten de kleine 10 min huilen, dan de speen weer en dan weer 10 min huilen. Dan knuffelen en dan weer naar bed. Hebben we een paar dagen achter een gedaan en het werkt.
Wel moet je luisteren naar het huilen, is het verveel huilen/aandacht of echt klachten.
Als het verveel/aandacht huilen zijn dan kan je ze best even laten huilen.
VErder proberen we veel regelmaat te bieden. Wat hij prettig lijkt te vinden ene we weten dat de ochtend en na de middag slaap hij er geen zin in heeft, dan act aanbieden en knuffelen.

Bij ons dachten ze ook dat hij reflux heeft, maar valt achteraf erg mee. We dikken zijn voeding in en dat gaat goed.

Hoop dat je er wat aan hebt.,

Oja je kunt ook inbakenen met hydrofiel doeken, om het uit te proberen of je het vind werken

x yvonne

Hey!

ja dat huilen is zo vervelend. Sven (11 maand) heeft ook erg veel gehuild. Hij had geen reflux maar kon gewoon de slaap niet pakken. Met inbakeren ging het een stuk beter maar nog deed hij er lang over hoor. Ik ging soms wel 3 keer een speentje geven voordat hij er zich aan overgaf. Deed ik geen speen dan viel hij helemaal niet in slaap.
Ook had Sven last van zijn nekje omdat hij heel snel geboren is. Dat heeft de osteopaat toen verholpen. hij sliep toen wel een stukje beter, misschien dat je dat eens kunt proberen?
En krampjes heeft ie ook heel veel gehad. Pas met 3 maanden ging het beter en sliep hij sneller.

Nu hebben we eigenlijk geen slaapproblemen meer, maar tot 8 maanden deed hij korte slaapjes overdag en sliep hij 's nachts slecht door. 3 keer voor de speen was geen uitzondering.

Succes ermee...

Hallo

Mara had reflux en niet zo zuinig ook, maar zonder boogspugen.

Naast de speciale voeding is ons nooit medicatie aangeboden, de ha en cb lieten ons er maar mee lopen en alleen de ka bevestigde de reflux.

Bij haar hielp een schommelstoeltje, die automatisch schommelt en dan viel ze in slaap, na 15 min kon ik haar dan in bedje leggen.

Met de auto een stukje rijden hielp ook bij het in slaap vallen, dus ik vaak even stukje rijden ergens heen.

Wandelen in de wagen hielp ook, zeker toen er zoveel sneeuw lag sliep ze al snel

Het heeft heel lang geduurd voordat ze van de reflux afkwam en daarna begon ze pas zelf in bedje in slaap te vallen. nu nog is het 15min huilen hoor en ze is bijna 2

maar na 1 jaar sliep ze door en geen last meer van reflux.

De slaap is belangrijker dan hoe je haar in slaap krijgt, je gevoel moet je gewoon volgen. Wij hadden gelijk dat ze wel reflux had en ze bleek een huilbaby, maar dacht je dat iemand mij dat in die tijd vertelde of opperde?

Jonna is heel anders, bijna geenkrampen of reflux. slaapt smos al door vanaf week 1 maar huilt wel vaak van de honger. Ze mag grotere flessen maar drinkt deze niet op! Dus op moment nog tussendoor kleine flejses, we blijven puzzelen.
na paasweekend kijken of ze zonder forte wel grotere flessen wil of dat we 50%extra care(omneo) 50% forte houden.
we zijn forte gaan geburiken omdat ze om de 2-3 uur kwam en al teveel kreeg, nu mag ze meer maar wil ze het niet in 1 fles. Kids ook

Wij laten haar huilen tot op zekere hoogte. Als ik merk dat ze over haar toeren raakt gaan we er naar toe anders mag ze best ff huilen hoor. Je hoort vanzelf of t zeuren is of dat er echt wat is. Hier slaapt ze gewoon niet tussen de een na laatste en de laatste voeding en dan wil ze in de box liggen en ja dat vinden we dan prima. Maar verder zou ik t gewoon per keer bekijken en idd soms kunnen ze best even huilen.

xx

Hier laten wij onze kinderen absoluut niet (alleen) huilen! Elk kind mag huilen hoor, maar wij zijn er altijd bij om te troosten. En vooral een kleine baby, die idd 9 maand lang gekoesterd is in de buik, altijd aanraking en warmte heeft gevoelt, leeft hier eigenlijk de eerste maanden bij mij in de doek. (handig zo'n draagdoek/ergonomische drager, je hebt toch je handen vrij). Ik zou zelfs mijn kindje geen 5 of 10 minuten laten huilen (omdat het CB dat zegt), nee bij de eerste kik die ze geeft pak ik haar gewoon op en neem haar bij me.. Ik zoek even een folder voor je:
http://www.natuurlijkouderschap.org/wp-content/uploads/2010/11/nofolder_online.pdf Het maakte het voor mij zoveel duidelijker.. Succes!

Ik kan ook mijn baby niet laten huilen,snachts staat de wieg stijf naast mn bed zodat ik meteen Rivano zn speentje kan geven hem op kan pakken als ie honger heeft of om te troosten.overdag slaapt ie in de keuken in de kinderwagenbak vind dat fijn dat ik bij hem ben en hem goed kan horen.en zo kan hij wennen aan de geluiden van overdag en snachts in de wieg.ook vind ik het makkelijk omdat ik straks weer heen en weer naar school moet en hij dan al in de kinderwagen ligt.sochends en savonds heeft hij zn wakkere uurtjes en knuffelen we er volop op los!!heerlijk zo een baby!

liefs jootje

Terug
Bovenaan