Wel of niet meer ... gek van het nadenken.

Mijn man en ik werken allebei in de kinderopvang. Mijn man combineert dit met onderwijsassistent zijn op de school waar hij ook BSO draait. Ik draai alleen BSO.
Financieel niet de beste omstandigheden. Ondanks dat hebben we nu 1 zoontje van 3 en ben ik 15 weken zwanger van nummer 2. Om ons heen zien we mensen huizen kopen, nieuwe (luxe) auto's kopen terwijl wij nog steeds in een sociale huurwoning zitten.
Toch kiezen wij er voor om een tweede kindje te nemen ipv een huis kopen. Omdat liefde en aandacht belangrijker is dan geld.
Je hebt het over jullie bedrijf. Stel je voor je kan 5 jaar de toekomst in kijken en ziet alles gaat goed, en je neemt een kindje er bij, welke garantie heb je na die 5 jaar? Het leven is onvoorspelbaar, maar als je niet liever dan een kindje wil, dan laat je je daardoor toch niet tegenhouden?

Succes met de keus!

Hier 2 kleine kinderen (2.5 jaar en 9 maanden) en we wonen in een heel klein huisje met maar 2 slaapkamers en weinig ruimte beneden. De kinderen de delen een slaapkamer, kledingkast, commode en hun speelgoed. En dat gaat prima.
Ooit verhuizen we wel naar een groter huis, zeker omdat we graag een 3e kindje willen en dat past hier echt niet.. Maar voor nu is het prima zo. (Kleine) kinderen hebben nog zo weinig nodig! Mijn jongste van 9 maanden heeft alleen dr bed voor zichzelf en dat is toch prima? Meer heeft een baby niet nodig. Liefde en een bed! Dat kun je een baby vast wel bieden, hoe weinig je financieel ook hebt. 
Een eigen kamer, dure kleding, flesvoeding van nutrilon, een dure kinderwagen.. allemaal niet nodig en voor alles is een goedkopere oplossing! 
Niemand weet hoe het in de toekomst gaat, ook al ben je gewoon in loondienst. Iedereen kan ontslagen worden en ineens in financiële nood komen. Maar daar denk ik nu echt niet over na. Komt tijd, komt raad. En die kindermondjes worden echt wel gevoed, ook al is dat dan met aardappels van de Aldi en flesvoeding van een huismerk! ;)

Hier 2 kleine kinderen (2.5 jaar en 9 maanden) en we wonen in een heel klein huisje met maar 2 slaapkamers en weinig ruimte beneden. De kinderen de delen een slaapkamer, kledingkast, commode en hun speelgoed. En dat gaat prima.
Ooit verhuizen we wel naar een groter huis, zeker omdat we graag een 3e kindje willen en dat past hier echt niet.. Maar voor nu is het prima zo. (Kleine) kinderen hebben nog zo weinig nodig! Mijn jongste van 9 maanden heeft alleen dr bed voor zichzelf en dat is toch prima? Meer heeft een baby niet nodig. Liefde en een bed! Dat kun je een baby vast wel bieden, hoe weinig je financieel ook hebt. 
Een eigen kamer, dure kleding, flesvoeding van nutrilon, een dure kinderwagen.. allemaal niet nodig en voor alles is een goedkopere oplossing! 
Niemand weet hoe het in de toekomst gaat, ook al ben je gewoon in loondienst. Iedereen kan ontslagen worden en ineens in financiële nood komen. Maar daar denk ik nu echt niet over na. Komt tijd, komt raad. En die kindermondjes worden echt wel gevoed, ook al is dat dan met aardappels van de Aldi en flesvoeding van een huismerk! ;)

Waarom een huis kopen? En sociale huurwoning is toch ook prima? Ik zit ook in een sociale huurwoning met 2 en straks misschien 3 kinderen en ik ben eerlijk gezegd ook niet van plan om een huis te gaan kopen

Ik zou zowel over het leeftijdsverschil als over het geld niet teveel in zitten. In de toekomst kan er van alles gebeuren waardoor t financieel makkelijker of veel moeilijker wordt. Een kind hoeft niet perse altijd dure spullen te hebben om gelukkig te zijn. Het zit m vooral in liefde en aandacht! Die spullen zijn vaak ook zo goed als nieuw op Marktplaats te vinden.

Bedankt allemaal volgende week gaat de spiraal eruit. In de toekomst kijken kunnen we niet. Hopen dat het ons gegund is een tweede kindje. 

Terug
Bovenaan