Wel of niet naar concert

Hoi lezers,

Al ruim een half jaar heb ik kaartjes in huis voor een concert van Ed Sheeran in juni. Ik heb / had er veel zin in maar inmiddels ben ik zwanger en alles goed mag blijven gaan, ben ik op de datum van het concert 23 weken in verwachting. Nu twijfel ik heel erg of ik wel zou moeten gaan. Het gehoor van de baby zou rond die tijd volop in ontwikkeling zijn en ik wil natuurlijk geen schade aanrichten. En als het geluid zelf niet zo heftig is, ben ik ook wel bang voor de trillingen tijdens zo'n evenement (en daardoor stress voor de baby). Nog even los van de drukte. Ik heb ook nog eens staanplaatsen... Helaas kan ik de kaartjes niet zo makkelijk doorverkopen (staan op naam en de controle schijnt bij Ed Sheeran erg streng te zijn) dus ik overweeg ook om er heen te gaan en het even aan te kijken en eventueel eerder weg gaan als het niet goed voelt. Maar misschien heb ik dan al te veel stress veroorzaakt voor het kindje.

Ik wil het beste voor mijn baby uiteraard! Wat denken jullie, neem ik een risico als ik gewoon ga? Of overdrijf ik?

Mijn verloskundige gaf aan dat het geen kwaad kan. Ik ben bij beide zwangerschappen rond week 30 naar de Vrienden van Amstel geweest. Ook staanplaatsen. Ik twijfelde ook maar ben toch gegaan. Geen last gehad en m’n zoontje heeft een prima gehoor :)

Ik weet niet, zelf zal ik niet gaan omdat ik zelf slechthorend ben en tinnitus heb. Heb ooit bij journaal gehoord dat er onderzoek is gedaan naar zwangere vrouwen die naar concerten gaan. Elk risico dat ik kan voorkomen zou ik voorkomen. 

Scheelt dat het geen rock concert is (lees geen geram door mensen om je heen/minder decibellen). Ik ben zelf vanaf 30wk niet meer gegaan. 

Hoi,

Ik ben toen ik zwanger was met ongeveer 25 weken naar Di-rect geweest, maar ik hield het niet vol en ben eerder weggegaan, ik kreeg ook harde buiken en werd duizelig. Nu zijn wij aan het proberen zwanger te worden van de 2e en ik heb al wel wat festivals gepland ;) ik denk dat ik tegen die tijd gewoon kijk hoe ik me voel en anders misschien eventjes ga, maar dat ligt er helemaal aan hoelang ik dan eventueel zwanger ben en hoe ik me voel:)

Met 25 weken ben ik naar een concert geweest! VK vond het geen probleem en zei wel dat je niet elke week van je zwangerschap een concert mort gaan bezoeken maar dat 1 avondje ontspanning echt geen kwaad kan. 
Ik voelde wel dat bij wat meer bass in de muziek ik aan het eind van de avond een gespannen baarmoeder kreeg en ben dan ook tegen het einde vertrokken. 15 min eerder dan het eigenlijk was afgelopen. 
Ik zou lekker gaan en als je daar bent en het voelt niet fijn kan je altijd weggaan! 
Als mama een avondje lekker ontspannen en blij is is dat niet zo erg voor de kleine! En het is geen rock concert inderdaad. 

Succes

Ik heb ook kaartjes voor Ed Scheeran. En ik ga dan net mijn 3e trimester in. Zelf ga ik gewoon. Voor de zwangerschap maakt het niets uit.
Het enige nadeel is dat we staanplaatsen hebben dus ik denk dat ik lekker ergens aan de zijkant ga staan of zitten ?
a.s. vrijdag ook het concert van The Script dan wel zitplekken. 
Ik maak mij niet druk om schade. Volgens mij kan het prima.

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben er nog niet helemaal uit maar ik heb gelukkig nog even de tijd om een beslissing te nemen. In ieder geval fijn om te lezen wat jullie ervaringen zijn. 

Terug
Bovenaan