Wel of niet? Nek plooimeting

ik heb het bij de eerste ook niet gedaan, was toen 26 jaar.. en ik heb een gezond manneke gekregen.
je moet ff rekening houden, met bepaalde dingen.
zoals komt syndroom van down veel in de familie voor. je leeftijd speelt ook een rol.

je kunt het altijd ff met de verloskundige overleggen.
de mijne zei vorige x. dat het niet noodzakelijk was. omdat dergelijke dingen niet voorkomen in onze familie en omdat we beide nog jong waren. zou het reuze mee vallen.

Succes met beslissen!
 
wij doen het ook niet, ben 30.
maar omdat we een tweeling krijgen en we zouden die test doen, en stel 1 kindje zou verhoogde kans hebben, en dan?
dus geen spanningen en onzekerheid.
wel doen we de 20 weken echo.
 
Ik ben 25 en wij doen het ook niet, mijn vk raadde het alleen aan als je een vergrote kans had op een kindje met down syndroom. En op jonge leeftijd is die kans heel klein. Ook vertelde ze dat de nekplooimeting niet schadelijk is, maar zou er iets uitkomen en je moet vervolg onderzoeken kunnen deze wel schadelijk zijn.
Het is ieder zijn eigen keuze, wij hebben er dus voor gekozen om het niet te doen, ook vanwege de hele kleine kans en het is toch wel welkom.
Je moet je niets aantrekken van de mensen om je heen. Het is en blijft jullie keuze.
 
hoi, hoi,

wij hadden dezelfde reactie. Dit gaan we niet doen. Maar we hebben er toch samen verder over gesproken en zijn uiteindelijk tot de beslissing gekomen om het wel te doen. Dit was trouwens bij ons eerste kindje. Onze gedachten is dat we het kindje hoe dan ook toch wel houden. Maar als je weet dat het een afwijking heeft dan kun je je hier wel op voorbereiden. Als je het niet weet komt het meteen zo koud op je dak.

Ik ben nu zwanger van de 2e en wij gaan weer de nekplooimeting laten doen. Maar je moet vooral doen waar je je zelf goed bij voelt en alle andere mensen laten praten. Het is jullie kindje.

Liefs Silvia
 
Wij gaan wel een nekplooimeting doen. Wordt over 3mnd alweer 37 en zie graag dat ik lager risico heb dan bij mijn leeftijd hoort.
Pas bij een verhoogd risico, dus hoger dan bij mijn leeftijd hoort, gaan wij nadenken over vervolg stappen. Maar daar denk ik eigenlijk helemaal niet aan, want ga uit van het positieve, net als bij mijn vorige zwangerschap.

Uiteindelijk moet iedereen lekker doen waar zij/hij zich goed bij voelt!

Liefs
 
Bij mij hadden ze graag een vruchtwater punctie willen doen, ook vanwege het feit dat ik diabetes heb, maar ik wil het niet, als het een afwijking heeft is het nog steeds welkom, wij houden nu al erg veel van ons kleine spruitje en zelfs mijn vriend zwangerd al lekker mee.

Het is jou beslissing, en wat anderen zeggen, dat maakt niet uit, het is jullie kindje.

Liefs Mariska
 
Wij doen het wel, hebben het bij de eerste ook gedaan. Als er iets aan de hand is en ik kan daar van tevoren achter komen, dan wil ik het weten. Dit heeft overigens niets te maken met welkom zijn of niet, maar ik zou mij graag willen voorbereiden op eventuele complicaties.
 
Terug
Bovenaan