Wel of niet pindakaas?

Hallo allemaal,

Even een praktische vraag. Mogen we nu wel of niet Pindakaas? Ik heb gehoord dat het slecht is omdat er veel vitamine A in zou zitten alleen zie ik op het etiket niks over vitamine A. Wie o wie weet het?

En ojaa eten jullie wel eens brie? Ik heb er mee in mijn handen gestaan in de AH. Er staat op gemaakt van gepasteuriseerde melk dus dat is goed alleen staat er dan achter dat er schimmels aan zijn toegevoegd. Heeft iemand dit ooit aan de vk gevraagd?

lfs ing

hoi inge

Volgens mij mag pindakaas wel hoor heb er niets over gehoord en stond ook niet op het lijstje .Ik eet het wel vindt het heerlijk op een witte boterham. Wat ik wel weet dat leverpastei en leverworst met mate mogen 1 broodje per dag want daar zit wel veel vitamine a in. Wat de brie betreft gaat het niet om de schimmels maar om de melk die er in zit want anders zou je ook geen yoghurt mogen daar zitten ook schimmels in

groetjes indy

Hoi Inge,

Over pindakaas heb ik nog nooit iets ergs gehoord. In tegendeel, alleen maar goede dingen. Er zou juist veel goeds in zitten. Het word ook aangeraden om mee te nemen als je met kinderen op vakantie gaat. Als ze dan slecht eten kun je ze een boterham pindakaas geven. Het zou een complete voedselgroep op zich zijn. (stond ooit in een boekje op het CB)

Brie dat je uit de supermarkt haalt kun je gewoon eten zei mijn vk. Je moet oppassen met die verse kaasjes bij de kaasboer. De voorverpakte brie uit het koelvak  kun je eten. En dat heb ik tijdens mijn zwangerschappen ook af en toe een keer gedaan.

Groetjes, Cathy

Hee Ing, ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap niks anders dan witbrood met pindakaas gegeten en ik heb een hele gezonde zoon gekregen. Tot nu toe kan ik niks ontdekken wat mis is met hem.

groetjes Inge

hoi inge,

pindakaas, daar heb ik nog nooit iets over gehoord, neem aan dat je dit gewoon mag eten, ik doe het wel in ieder geval.

over de brie van AH, (ik werk daar op de kaasafdeling) je mag ze bijna allemaal hebben.
alleen op de bedieningsafdeling liggen wel een aantal kaasjes die je niet mag!!!!! daar staat dan wel op 'au lait cru'. dit geldt ook voor de boerenbrie!!! dus ff goed kijken.
die schimmels, daar moet je je niks van aantrekken, het klinkt niet gezond haha, maar er is niks schadelijks aan.

eet smakelijk

groetjes sandra

Hey Inge,
Pindakaas mag hoor...heerlijk zelfs... het is wel zo dat, als je allergisch bent voor pinda's e.d( of iemand in  familie)  je het beter niet kan doen....maar ja...dat lijkt me logish he ihih..vooral als zelf last hebt haha..

En wat betreft brie of andere schimmelkaasjes...
eten!!!!...ik had mezelf ook ontnomen in het begin...want dat mag toch niet!?

jawel hoor...in de supermarkt is (haast) geen schimmelkaas te vinden die au le cru( pff lastig hoor frans)  heeft...
www.voedingswijzer.nl ofzoiets..kan je veel nalezen daarover..
Smakelijk Inge...en oohh ja ihih geniet van Sis hahhaa...

Liefs Martine en kikker

Hoi Inge,

Er heeft ooit iets in de krant gestaan volgens mij toen ik zwanger was van mijn 2de dat het te maken heeft met als je teveel  pindas of pindekaas/pindasaus het kindje meer  kans kon hebben op astma maar of dit werkelijk zo is geen idee ik heb ook wel gewoon pindas gegeten maar niet teveel en een boterham per dag lijkt mij geen probleem.

Gr Christel.  

Heee Inge,

Ook hier??

Pindakaas schijnt ERG gezond te zijn tijdens zwangerschap omdat er veel goede bouwstoffen in zitten zoals o.a. foliumzuur. Volgens mij zit er helemaal geen vitamine-A in pindakaas maar zeker weten doe ik dat niet. Je mag het in ieder geval wel gewoon eten. Brie mag wel als er geen rauwe melk in zit maar voor mijn eigen gevoel doe ik het maar niet (en uitgerekend nu heb ik REUZE zin in brie!).

Groetjes F.

Terug
Bovenaan