Wel of niet pindakaas?

Ik heb laatst ergens gelezen dat het eten van pinda's en producten waar pinda's in verwerkt zitten de kans op allergien bij je kind vergroten.Maar ik geloof het verder wel, je kunt zo langzamerhand niets meer eten. Ik eet ook gewoon satesaus en bak nog steeds in arachide olie.

Hey Inge,

Volgens mij kan pindakaas geen kwaad hoor! Bij mijn 1e zwangerschap heb ik er zelfs veel van gegeten. Lekker wit brood met pindakaas. Mijn dochter woog 3860 gram bij de geboorte, dus dat zit wel goed.

Brie schijnt te mogen, maar toch vind ik het een beetje eng. Dus doe ik dat gewoon niet.
Eet smakelijk!!

Groetjes  Sandra
(36,4 weken, april forum)

Ja F ik ook hier WAT EEN TOEVAL HE! hahahaha!

Enne ja Sis bevalt goed! Erg trouwe vriend. (dit snap je alleen als je mijn log leest)

Ik denk ook wel dat die brie mag van de ah en ik heb er al weken zin in (zul je net zien) maar ik heb ook dat gevoel wat velen hebben...laat maar. Het mag maar het voelt niet goed. Ik sta trouwens ook te kwijlen bij de file american maarja dat is zeker out of the question!!!
Ik heb de brie trouwens nodig voor een gerecht waarbij het wordt verhit. Als er dan al een bacterie inzit dan moord ik hem alsnog uit toch? Jammer dat ik er toch geen goed gevoel over heb!

x ing

Hey Inge!!

Jammer dat je er zelf idd geen goed gevoel bij hebt....het is namelijk echt geen enkel probleem.
Stelregel is dat je geen producten mag die van niet-gepasteuriseerde melk zijn gemaakt (au lait cru in het frans mag dus niet) dus de brie die je hier in de supermarkt koopt is helemaal geen probleem. Sterker nog: heb er gister lekker van genoten ...

Hoop je 'angst' een beetje   weg te kunnen nemen!

Groetjes,
Lotte

Hallo,

Hier nog iemand die het wel aandurft om brie te eten. In Nederland wordt erg weinig brie verkocht die van rauwe melk is gemaakt (au lait cru). Daarvoor moet je toch echt in Frankrijk zijn.

Echt no problem hoor!

groetjes K. (29wkn)

Terug
Bovenaan