Wel of niet stoppen met borstvoeding

hoi

Je kunt haar ook proberen schuin te leggen in het bedje. Blijkbaar is dat bij borstvoeding vaak voorkomend probleem. Als ze dan plat gaan, komt het terug en dat is zuur en pijnlijk en niet fijn. Door opnieuw te drinken verzacht dat, het kan dus zijn dat ze eigenlijk helemaal geen honger heeft.
Bij mij bleek het te helpen.
Ik ben overigens alsnog overgestapt (in het weekend mee begonnen) op flesvoeding. Ik werd er toch onzeker van, je weet niet wat ze drinken en nu weet ik dat wel.

groetjes Petra
(het duurde bij mij overigens 20 a 30 min voordat Fleur eindelijk goed van mijn borst  begon te drinken, dat is de hoofdreden waarom ik gestopt ben)

Hey dames

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb besloten om de bv nog een kans te geven, ik heb gister middag steeds afgekolfd en de fles gegeven en dat ging heel goed, s avonds en snachts heb ik haar gewoon aangelegd en ze kwam om de 3.5 uur en heeft de rest van de nacht heerlijk in haar eigen bedje geslapen.
Als het zo verder gaat ben ik heel tevreden en als ik stop denk ik dat ik er toch spijt van krijg want ik heb veel voeding en dat wil ik mijn kind niet ontnemen.

Gr Desiree

Hi Desiree,
Bij mij gaat de borstvoeding op het moment ook een deel van de dag zoals jij het beschrijft. Mijn zoontje Cedric drinkt wel goed, een minuut of 10-15, maar soms komt hij na een half uurtje alweer, of na een uurtje. Meestal zit er niet langer dan 2,5 - 3 uur tussen de voedingen en dan komt hij alweer (ook de hele nacht door!).

Maar goed, ik weet dat ik veel melk heb en hij groeit er ook prima op. Helaas komt hij nog erg vaak; het lijkt gewoon een hongerig kind. Nu heeft mijn eerste zoontje ook altijd veel honger gehad. En nog steeds: hij is 7 maar heeft nooit problemen met eten gehad en eet nu altijd al volwassen porties. Ik troost me dus met de gedachte dat Cedric ook wel een goede eter zal worden en blijven. Bovendien schijnen de meeste baby's met borstvoeding na een week of 6 wat meer in een ritme te komen (da's voor mij dus nog 3 weken te gaan...) en dan zou er ook wat vaker wat meer tijd tussen de voedingen moeten kunnen zitten. Bij flesvoeding is het normaal dat er vrij snel 4 uur tussen de voedingen zit, maar bij borstvoeding duurt dat gewoon langer.

Op dit moment kost het voeden gewoon nog heel veel tijd en soms kom ik aan weinig andere dingen toe. Aan de andere kant: daar heb ik nou ook net zwangerschapsverlof voor (om voor Cedric te zorgen) en ik vind het ook wel heel gezellig om zo voor m'n kleine mannetje te kunnen zorgen. Het is zo'n schatje en hij is het dubbel en dwars waard!

In elk geval goed om te horen dat je de borstvoeding toch nog ziet zitten. Succes ermee!

hoi hoi,
bem vandaag juist om die reden even naar het inloopspreekuur geweest bij het consultatieburo, daar werd gezegd dat er toch meer regeldagen kunnen zijn dan alleen met 1 week 6 weken en 3 maanden, dus als ik jou was (als jet het volhoud) zou ik haar toch gewoon wat vaker aanleggen en kijken of het over een paar dagen weer beter gaat, zeker als ze zoals jij zegt normaal om de 3,5 uur komt dan gaat het hartsikke goed en lijkt het me zonde om te stoppen.
sterkte ermee groetjes saskia

Het gaat nu heel erg goed met Aylin. Ze is na iedere voeding heel erg tevreden en komt om de 3.5 uur ongeveer. Na de voeding valt ze lekker snel in slaap alleen smiddags na de voeding blijft ze meestal een half uur tot een uur wakker maar dat vind ik niet erg kan ik ff van haar genieten zonder dat ze slaapt.

Iedereen heel veel succes met bv en vooral niet te snel opgeven, ben blij dat ik heb door gezet.

Gr Desiree

Terug
Bovenaan