wel of niet vaccineren tegen mex.griep

Hoi dames,

Ik ben hier de laatste dagen flink over aan het nadenken, wat moet je doen??
De vaccins zijn erg nieuw en nog niet uitgebreid onderzocht. Wat zijn de risico's voor de kleine als er toch iets niet goed blijkt te zijn??
Maar aan de andere kant: wat als ik straks 7-8 maand zwanger ben en dan de mex.griep krijg. Wat zijn dan de risico's voor de kleine??
Ik vind dit lastig om te beslissen. Zal het eens met de gyn. overleggen.
Wat vinden jullie??

ja daar zeg je me wat!inenten of niet,ik heb nog geen idee wat ik ga doen als het me aangeboden wordt,je weet idd niet wat de risico,s zijn,moeilijk hoor.
groetjes

Hier nog 1 die nog niet weet hoe of wat.
Het enige wat ik wel vernomen hebt is dat er een paar vrouwen overleden zijn die wat verder in de zwangerschap waren.
Moelijk hé
Ben benieuwd wat jou gyn te melden heeft hierover en of dat andere meiden dit al hebben besproken.

Ik las laatst over een nieuw advies om ook de zwangeren buiten de normale risicogroep te vaccineren. Ik laat me informeren. Ik laat me echt alleen vaccineren als de risicos echt te groot zijn.
Ben heel bang dat dat vaccin al schadelijk is misschien... we'll c. Ik ben erg benieuwd naar reacties van artsen.

ik vindt het ook zoo lastig! het is moeilijk omdat er nog zo weinig bekend is over wat het met je kindje doet.
ik laat me ook eerst goed informeren en wacht het nu nog een beetje af in de hoop dat ik het nu nog niet krijg.
gelukkig zijn we wel al de eerste 3 mnd voorbij want dat is dan echt risicovol geloof ik.

succes!

Ik kreeg laatst bericht van de huisarts dat ik voor de griepprik mag komen en dat voor de mex griep ik nog later een oproep kreeg.

Ik weet nog niet of ik dat ga doen!

succes

Hoi, ik ben van het april forum, ik vind het ook heel moeilijk, maar ik heb begrepen dat als je de Mexicaanse griep krijgt en je tamiflu moet gebruiken, dit gevaarlijker is dan de inenting! Offf, moeilijke keuze hoor! Ben benieuwd wat de gynaecoloog zegt!

Ik ga me niet inenten hoor. Het blijkt dat de mexicaanse griep heel mild verloopt hier en is niet erger dan een normale griep. Daar kom je wel overheen. Als je normaal ook al de griepprik krijgt behoor je tot een speciale groep en zou ik het wel overwegen.

Misschien denk ik er te makkelijk over want ik heb ook nog nooit gewone griep gehad. Ik hoor er trouwens vrij weinig meer over in de media. Is er al een grote explosie van griep of valt het mee?

groet, Marijne

Terug
Bovenaan