wel of niet vaccineren tegen mex.griep

Hej allemaal,

Ik zag het onderwerp en wil ook even reageren. Ik weet niet precies hoe het in nL gaat, maar hier is het zo dat zwangere vrouwen die DIT JAAR nog bevallen moeten dat zij een vaccinatie zouden kunnen nemen. Ze sturen heel erg aan op wel vaccineren, maar ik doe het niet. Er zijn teveel tegenstrijdige berichten in de krant. Vandaag was er iemand die schreef: je kunt alles erover vinden, wat je ook zoekt op internet. Zoek je gevaarlijke bijwerkingen, dan vind je ze. Zoek je positief resultaat, dan vind je dat ook. Eerder werd er bericht dat er (het inmiddels in Zweden verboden) kwik in het vaccin zat. Vandaag worden de gemoederen weer gesust (in de kopo gedrukt??) dat de hoeveelheid nog minder is dan in een portie Oostzeevis, die je NIET mag eten als je zwanger bent vanwege.... kwik. Tja. Ik ben gelukkig in maart uitgeteld, en ben altijd goed gezond geweest. Daar geloof ik in. De gewone griep heb ik gehad met zoon 2, daar was ik erg ziek van, maar hij heeft er niets van gekregen. Zat goed beschermd in mijn buik en nam wat hij nodig had. Daar ga ik voor nu ook weer van uit. Vergeet niet dat de pharm. industrie graag verdiend aan het verkopen van het vaccin. Succes iedereen met de juiste beslissing! Liefs Pippi

Hee Pippi,

Wat ze schrijft over kwik en andere rotzooi in vaccins is waar. Ik vaccinaties voor kids zit ook de grootst mogelijke troep als kwik en aluminimum. Wel in kleine hoeveelheden maar toch. Toen mijn eerste aan zijn prikjes toewas kwam ik toevallig in aanraking met iemand van de vereninging kritisch prikken. Die verhalen wil je natuurlijk helemaal niet horen, maar als je daar goed naar luisterd wordt je helemaal eng. En dat zal met dit vaccin niet veel anders zijn.
Ik denk dat je zeker een punt maakt met je opmerking over de farmaceutische industrie die er graag op verdient en graag nog wat extra bangmakerij rondstrooit.

Maar nogmaals mijn standpunt is gebaseerd op gewone, gezonde mensen. Als je tot een risicogroep behoort met een zwakke gezondheid moet je denk ik wel goed opletten.

Ik ben het eigenlijk helemaal met Marijne en met Pippi eens. Ik ben sowieso niet zo van het vaccineren en als je goed gezond bent, dan zie ik het nut er niet van in.
Maar dat is mijn persoonlijke mening en iedereen moet gewoon lekker doen waar zij zich het veiligst bij voelt!

Ik heb nog geen idee omdat inderdaad de risico's nog zo onbekend zijn. Maar het schijnt dat zwangeren wel een groter risico hebben om er longontsteking bij te krijgen en dan ben je toch weer een stuk verder van huis. Over tamiflu: dit schijnt inderdaad niet goed te zijn voor zwangeren, maar volgens mij wordt dit al niet meer standaard voorgeschreven omdat al zoveel mensen deze griep hebben gekregen. Ook verkort het de griep maar met 1-2 dagen ofzo.

Ik weet het nog niet zeker. Ik ga even de mening van de gyn vragen. Echter denk ik dat ik het wel ga doen. Ik werk op een grote middelbare school en loop daardoor toch weer een vergroot risico op de mexicaanse griep. Ik denk ook niet dat ze je zullen inenten als ze echt zouden denken dat het gevaarlijk is. Maar ze noemen ons niet voor niets een risicogroep die ingeent zou moeten worden.

Ik denk dat degene die dit hebben besloten er echt wel over nagedacht hebben....

Hoi dames,

Ik heb het gisreren met mijn gyn besproken en die vond het WEL verstandig om te laten vaccineren. Dit omdat het risico op ernstige complicaties van de mex.griep bij zwangeren veel groter is dan bij niet-zwangeren. En de vaccins worden op dezelfde manier gemaakt als die voor de normale griep en die zijn gewoon veilig voor zwangeren.
Ik neig nu wel naar vaccineren.
Nienke

Terug
Bovenaan