Wel of niet vertellen dat je bezig bent?

Hallo dames,

Ik zou graag eens wat meningen willen horen van jullie. Zoals het kopje al aan geeft vraag ik me af of jullie wel of niet aan de omgeving vertellen dat jullie bezig zijn met het zwanger worden.
In eerste instantie hebben wij afgesproken te wachten totdat ik ±  3 maanden zwanger zou zijn met rond vertellen. Dit was vroeger heel normaal, is dat nu nog?
Zwanger ben ik 'nog steeds' niet, maar ik merk dat ik het steeds lastiger vind om er niet over te praten. Hoe doen jullie dat?

Ik hoor hopelijk snel van jullie!
Juffy

Hoiiiiiiii,

Ik heb het mijn moeder en beste vriendin verteld en ik denk dat wanneer het raak is ik het heeeeeeeeeeeel moeilijk zou vinden om het niet direct van de daken af te schreeuwen. De reden dat vele het niet direct rondbazuinen is waarschijnlijk omdat het dan nog zo pril is en er nog van alles mis kan gaan zoals de verhalen hier op het forum wel aangeven.   Maar het is erg persoonlijk, dus ik zou zeggen ; als je het wilt vertellen doe dat dan gewoon, maar vanaf dat moment gaan mensen wel verwachtingsvol vragen aan je stellen en wanneer het langer duurt dan dat je had gehoopt wordt je daar ook een beetje moe van denk ik.
Anyway ............. Veel succes !!!

groetjes,

bianca

Hoi Juffy,
Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Bij ons weet mijn zus het, en onze allerbeste vriendin en haar partner. Ik moet me echt beheersen om het niet aan bijv. mijn moeder te vertellen.
Gisteren was ik bij haar en toen liet ze mij een lief pakje zien voor een kraambezoek aan iemand. Ik dacht: Esther, hou vol, zeg niets, over een paar minuten is dit gesprek hierover afgelopen, hou je mond! Dat valt me dus echt moeilijk, maar ik wil het zo graag als tot een verrassing bewaren, om, als we zwanger mogen worden, het dan pas te vertellen. Maar het valt niet mee.

Essie.

hoi

Ik heb dat ook heel erg.
Ik sta heel de dag bij verschillende personen te twijfelen. Zal ik het zeggen?? ach waarom niet?? maar dan gaat het weer van NEEEE niet doen. Het moet een verrasing blijven!!
Ik be van mening om het tegen zo min mogelijk mensen te zeggen.
Hoe moeilijk dat ook is!!
Als iedereen er elke keer naar vraagt!?!?!
daar zou ik gek van worden.

Ze vragen het nu al vaak terwijl ze niet weten dat we bezig zijn!!
En daar kan je al aardig gek van worden.

Mijn advies: niet tegen anderen zeggen.
Misschien ouders allerbeste vriend(inn)en of zussen, maar weet van te voren wat je doet!
Ze vinden het zo leuk voor je dat niet allen  jij maar ook zij niet kunnen wachten tot het zover is!

Laat maar eens weten wat je gaat doen?

Liefs Alma

Hoi,

Dat is iets wat je helemaal zelf moet weten!! Ik was het niet van plan om meteen te vertellen maar toen ik de teste had gedaan (positief!!) en er mensen naar vroegen kon ik het niet laten om te vertellen. Wanneer je zwanger bent ben je zwanger en dan wil ik daarvan genieten. Natuurlijk heb je wel in je achterhoofd dat het nog mis kan gaan maar daar wil je toch niet vanuit gaan? Bij mij is het helaas ook misgegaan na 6 weken maar doordat toch veel mensen het wisten heb ik van hen ook heel veel steun gekregen en heeft het mij geholpen om het een plekje te geven doordat je er zoveel over praat.
En wanneer je zwanger bent is het toch heerlijk om het met anderen te delen?
Dus, doe wat voor jou/jullie het beste voelt!!
Het wordt tijd dat iedereen eens zelf zijn/haar leven mag leiden zonder dat er allerlei ideeen over zijn in de maatschappij.
Wanneer je zwanger bent, ben je toch zwanger? En na 12 weken kan het ook nog wel mis gaan hoor!

Groetjes Ineke

Hoi,

Ik heb het noodgedwongen aan mijn schoonzus en zwager vertelt.
We dachten dat ze een vermoeden hadden en om te voorkomen dat ze
ons zouden vragen waar anderen bij waren hebben we het ze maar vertelt. En ik hoopte dat ik er met mijn schoonzus over kon praten. Zij hebben al een kleine. Maar ondanks de onwijs leuke reactie dat we bezig waren, ze hadden helemaal geen vermoeden, kan ik er met mijn schoonzus niet zo over praten als dat ik gehoopt had. En nu mijn man voor een half jaar van huis is, werk in buitenland = militair, heb ik het mijn zus vertelt. En met haar kan ik er onwijs lekker over praten. En mijn zus, schoonzus en zwager  vinden het alleen maar leuk dat zij het wel weten en mijn ouders/schoonouders niet. Dus die houden hun mond wel. Verder weet niemand het.

En wat betreft als ik zwanger ben ??? Alleen aan ouders, schoonouders en broers en zussen. Ook wel voordat ik 3 maanden ben, dat kan ik toch niet zolang voor mij houden.

Groetjes Biaggi, 25 jaar, ronde 13

Hoi,

Zelf zou ik niet vertellen dat ik bezig ben om zwanger te raken omdat dat de druk om daatwerekelijk zwanger te raken allen maar vergroot omdat de mensen van je gaan verwachten dat je binnen een bepaalde tijd ook zwanger raakt.

Ik heb wel moeite om het niet te vertellen.

Grtjs Diana

Tja, dat is inderdaad niet zo'n makkelijk onderwerp. Ik ben vorig jaar september gestopt met de pil. De eerste maanden vond ik het allemaal nog niet zo'n ramp om mijn mond te houden, maar het wordt allemaal wel steeds moeilijker! Ik mijn omgeving hoor ik nu steeds meer vrienden/kennissen vertellen dat ze zwanger zijn.
Ook krijgen mijn vriend en ik ( ben 26 en heb 10jr een relatie) omdat we al zolang een stel zijn vaak te horen of wij nog niet met kinderen bezig zijn. Vaak ligt het op het puntje van mijn tong hier meteen eerlijk op te antwoorden. Maar goed, ik baal nu al flink dat het steeds niet raak is, laat staan dat andere hier steeds naar vragen.

Al met al hebben we dus afgesproken dit voor ons te houden, totdat het raak is natuurlijk en dan.................. tja of ik dan die 3 maanden mijn mond kan houden!!

Succes, groetjes Mees

Terug
Bovenaan