Wel of niet vertellen dat je bezig bent?

de enige die het bij ons weet is mijn buurvrouw waar ik altijd heel goed mee overweg kan.. en zulke dingen bepraten we dus samen..mijn moeder wil ik het pas vertellen en schoonmoeder als het een positieve test is.. dan krijgen ook broers en schoonzussen het te horen..dan nog een goeie vriendin en daar blijft het dan bij totdat we wat verder zijn.. hihii zo hebben we het met onze eerste zoon ook gedaan en dan kan je er toch lekker over praten..en ook mocht het mis gaan.. dan ook kan je het delen.. en sta je er niet helemaal alleen voor met je partner..

groetjes greta

Hoi hoi

Ikzelf heb zo ondertussen aan iedereen verteld, dat we proberen. In minn omgeving zijn nogal wat mensen met problemen en zelfs een aantal waarbij het nooit zal lukken. Ook mijn ouders en de ouders van mijn man hadden het heel zwaar. (allbei 8 jaar) dus  wij hebben besloten er gewoon veel over te praten. In de eerst plaats om geen moeilijke situaties te krijgen als ik zwanger raak: het komt dan minder onverwacht dus diegenen die het ook moeilijk hebben verwachtten het als.
En in de tweede plaats omdat ze dan, als het een keer misgaat, ook begrijpen wat er aan de hand is, zonder dat ik eerst alles moet uitleggen.

Ik vind het altijd fijn om over van alles te praten en dit hoort daar voor mij gewoon bij.
Succes met je besluit

liefs wondernetje

Ha Juffy

Wij hebben met deze vraag even in twijfel gezeten, maar uit eindelijk aan mijn mans zus(zij is ook als een zus, vriendin  voor mij). En aan mijn beste vriendin. Achteraf gezien zijn we heel blij het te hebben verteld,  we zijn al 7 maanden gestopt met de pil en helaas nog geen resultaat.
Het fijne is dat als ik erover wil praten is dat mogelijk. Mijn man is in dat opzicht net even nuchterder.  Dus dan is het erg prettig om je verhaal aan iemand te doen die weet hoe het is om weer ongi te worden en het begrijpt en ook snapt dat je er een soort van op zit te wachten!!!!!!!!!
En verder vragen ze er rond de ongi dag naar en als ik het er niet over wil hebben dan zeg ik hoe het ervoor staat en volgend onderwerp.....
Weet je dit klinkt erg stom maar wat ook goed helpt(bij mij dan) om ff een potje te janken en dan te zeggen nou kom op mijn tijd komt wel......

En ja als wij met het grote nieuws mogen komen zou ik denk ik zo blij zijn dat ik mag hopen 2 maanden mijn mondje te houden!!!!!

Nou succes ook voor jullie en tot gauw
Moppie

Hallo allemaal,

Super bedankt voor jullie reacties! Ik vond het erg prettig te ervaren dat er meerdere mensen met dit dilemma geworsteld hebben of nog worstelen.
Na het lezen van al jullie reacties heb ik besloten om toch  iemand in vertrouwen te nemen. En ja, eerlijk is eerlijk: WAT EEN OPLUCHTING.
Ik heb haar gevraagd  er verder met niemand over te praten, dit heeft ze beloofd. Nu maar afwachten tot de dag dat het raak zal zijn!

Jullie succes allemaal,
Juffy(27), ronde 5, eerste kindje

Terug
Bovenaan