Wel of niet vertellen wat het wordt??

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Wij hebben binnekort een echo en we willen graag weten wat het word.
Ik eerst eigenlijk niet maar m,n man heeft me toch overgehaalt en ik ben nu zelf ook wel heel nieuwschierig.

Met de 1ste wisten wij het ook en we hebben het toen tegen wat famillie en goede vrienden verteld. Nu bij de 2de willen we het eigenlijk voor ons zelf houden.

Maar m,n schoonmoeder begon al ( ze ging er al vanuit dat ze het weer mocht weten)
met straks weten WE wat het word.

Maar we hebben gezecht dat we het dit keer niet wilde vertellen ze begon toen te ''dreigen'' met nou dan kan ik ook geen kleertjes voor jullie kopen als ik het niet weet dan krijgen jullie maar 1 kadotje van mij.

Toen ze dat zei had ik zoiets van wat maken mij die kodo,s nou uit en nu vertel ik het dus helemaal niet meer als ze met zulke dingen gaat dreigen.

De eerste keer heeft m,n schoonmoeder het ook tegen iedereen verteld die ze tegen kwam terwijl we hadden gezegd hou het dan wel voor je maar dat heeft ze dus niet gedaan en iedereen wist het op het laatst en we konden het niet eens zelf vertellen want dat had zei al gedaan.

Er zijn nog wel een aantal mensen die ervan uitgaan dat ze het mogen weten maar we willen dit dit keer niet.
Het is toch niet raar dat we het nu voor ons zelf willen houden (ook al deden we dit de eerste keer niet?

Lijkt mij niet inieder geval
Wat vinden jullie?

Groetjes,

hey hallo

over 2 weken krijg ik ook te horen wat het word....
en ben zeer nieuwschierig.en heb ook mijn twijfels gehad wel of niet vertellen maar wij houden het lekker voor ons zelf.
want als we het vertellen is de mooiheid er al een beetje vanaf alleen de naam blijft dan nog over die geheim is....
het is ider zijn eigen maar als ik jou was zou ik het voor me zelf houden en er echt van genieten...

veel su6 en liefs

Hoihoi,

Wij weten dat het een meisje wordt. We wilden het in eerste instantie voor ons zelf houden, maar je verlult je voor je er erg in hebt.
Dus je kan nog beter zeggen dat je het niet wilt weten. Dan hebben de mensen niet door dat je je verlult.
Ik moet zeggen dat mijn schoonmoeder best beledigd was toen ze het niet mocht weten en ze vond het erg leuk dat we ons verlulden....
Ach nu iedereen het weet is het ook wel weer leuk, we hebben al heel veel meisjes spulletjes gekregen.
Bij een volgende zou ik het misschien liever voor mezelf houden. maar je zegt zo snel zij of hij..
ach en als mensen beledigd zijn laat ze lekker.

groetjes Mariska

Zodra we het wisten (we wilde het ook graag weten), hebben we het meteen iedereen verteld. Ik was verbaasd dat mijn vriend me vroeg of ik het anderen wilde vertellen, want wat maakt mij het nou uit of andere het weten of niet als we het zelf toch al weten? Voor ons is het namelijk spannend, maar voor anderen al een stuk minder, misschien met uitzondering van opa's en oma's voor wie het toch al spannender is. Nee, ik doe daar niet zo moeilijk over. Ook wat de naam betreft (waar we nog niet over besloten hebben) zou het me niet uitmaken, maar daar doet mijn vriendje wel moeilijk over. Ook prima. Als we eruit zijn, houden we die voor ons zelf, omdat hij dat leuk vindt.
En hé, als je het leuk vindt om te vertellen, doe het dan. Geniet van ieder moment! En het is echt niet zo dat meteen iedereen het weet als je het eenmaal verteld hebt. Ik mag nog iedere dag mensen vertellen dat het een meisje wordt, omdat ze het nog niet wisten  en iedere dag mag ik er dus weer plezier aan beleven. Jammer eigenlijk dat mijn vriendje moeilijk doet over de naam, heb ik weer een nieuwtje minder om te delen...

Hoi.
Lastig is dat hé. Wij hebben gisteren onze echo gehad, en weten nu dus dat we een 2e jongetje krijgen. We hebben ook besloten om het tegen niemand te vertellen maar ik ben ook erg bang dat ik me verspreek of zo..
Ach, we hebben ook zoiets van als we ons verspreken is het niet erg, maar we gaan het proberen voor ons te houden!
Groetjes

Hoi.
Lastig is dat hé. Wij hebben gisteren onze echo gehad, en weten nu dus dat we een 2e jongetje krijgen. We hebben ook besloten om het tegen niemand te vertellen maar ik ben ook erg bang dat ik me verspreek of zo..
Ach, we hebben ook zoiets van als we ons verspreken is het niet erg, maar we gaan het proberen voor ons te houden!
Groetjes

Wij hebben het zowel bij mijn dochter als nu bij de zoon op komst verteld wat het werd. Ik vind het geen punt eigenlijk. Sommige mensen zeggen dat ze het raar vinden als je het verteld. Ik heb het gevoel dat het toch al vast ligt, na verloop van tijd komen ze er toch wel achter, we kunnen er geen meid meer van maken. Met een naam vind ik het wat anders, dat is prive en wil geen discussies vooraf over wel of geen mooie naam. Als de spruit geboren is, is dat definitief en zijn alle discussies bij voorbaat gesloten.

Mijn overbuurvrouw is ook zwanger en binnenkort uitgerekend. Ik vertelde dat ik ook in verwachting ben en zij vroeg  (alleen, verder niet)  of we wisten wat het werd. Ik vertel dus een zoon en vraag of zij weten wat het wordt. Ja, was het antwoord, maar dat houden we voor ons zelf. Daar houd ik nu niet van. Wel van een ander willen weten (het was pure nieuwsgierigheid, verdere info werd niet gevraagd) maar zelf niet willen zeggen. Maar ieder moet het voor zich weten. Half april weten we het wel.

Ingeborg

Volgens mij is het helemaal niet raar dat je het voor je wilt houden, dat is gewoon je goed recht. Dit is jouw zwangerschap en jullie kind en daar mag jij bepalen hoe je het wilt hebben. Dus als je dit niet wilt delen, gewoon niet doen zou ik zeggen. Ik kan met voorstellen dat je het prettig vind om dit iets tussen jou en je man te laten zijn. Ik vertel het zelf wel aan iedereen omdat ik dat juist prettiger vind, maar als je dat niet prettig vind gewoon niet doen.

Terug
Bovenaan